Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eatshay schreef:Een jong paard met al een flink gevuld rugzakje, als eerste eigen paard, met zelf nog geen ervaring, in de winter, zonder fijne hulp bij de hand, klinkt als een recept voor teleurstelling.
Welke van deze factoren kun je veranderen, zodat het weer leuk wordt?
Je kunt sowieso les gaan nemen. Ook in grondwerken, opvoeden, en voorbereiding op wat komen gaat. Daarnaast is het misschien leuk, veilig en leerzaam, om een ervaren verzorger/toekomstig bijrijder te zoeken. Kun je gezellig samen aan de slag met je paard.
Ja zeker, dit heb ik ondertussen al wat gevonden. Samen met die persoon is het wel leuk maar alleen weet ik dan nooit wat ik moet doen. Het lezen dat ik misschien een ander paard moet kopen heb ik echt gevoel dat ik ga Wenen want ik wil zo graag dat het lukt.
Is dat evt een optie voor je?
TisMO schreef:Eatshay schreef:Een jong paard met al een flink gevuld rugzakje, als eerste eigen paard, met zelf nog geen ervaring, in de winter, zonder fijne hulp bij de hand, klinkt als een recept voor teleurstelling.
Welke van deze factoren kun je veranderen, zodat het weer leuk wordt?
Je kunt sowieso les gaan nemen. Ook in grondwerken, opvoeden, en voorbereiding op wat komen gaat. Daarnaast is het misschien leuk, veilig en leerzaam, om een ervaren verzorger/toekomstig bijrijder te zoeken. Kun je gezellig samen aan de slag met je paard.
Ja zeker, dit heb ik ondertussen al wat gevonden. Samen met die persoon is het wel leuk maar alleen weet ik dan nooit wat ik moet doen. Het lezen dat ik misschien een ander paard moet kopen heb ik echt gevoel dat ik ga Wenen want ik wil zo graag dat het lukt.
Is dat evt een optie voor je?
Eatshay schreef:Joh dan gewoon lekker op de andere dagen genieten van een poetsje, worteltje erin drukken, en gewoon fijn bij elkaar zijn. Je hebt geen haast, jullie hebben met een beetje mazzel nog een jaartje of 25 de tijd samen.
Voel je niet bezwaard als je een dag niets anders doet dan alleen de basisverzorging van voeren, mesten en checken of alles OK is hoor. Daar is niks mis mee.
TisMO schreef:Eatshay schreef:Joh dan gewoon lekker op de andere dagen genieten van een poetsje, worteltje erin drukken, en gewoon fijn bij elkaar zijn. Je hebt geen haast, jullie hebben met een beetje mazzel nog een jaartje of 25 de tijd samen.
Voel je niet bezwaard als je een dag niets anders doet dan alleen de basisverzorging van voeren, mesten en checken of alles OK is hoor. Daar is niks mis mee.
Dus je denkt niet dat ik haar moet verkopen?
TisMO schreef:Ik ga mij proberen in te zetten en ik wil echt veel dingen leren aan haar maar weet niet hoe te beginnen. En zeker is het weer dat nu niet meevalt. In de gietende regen kan je moeilijk rijden.