Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lucyknol schreef:Kun je een accu schrikdraad apparaat laten aarden in binnenbak?
Ik wil graag een afscheiding maken in binnenbak. Een rechte draad van 10 meter.
Ik dacht iik bestel een flexigate, bevestig de boel, aan de overkant een isolator, accu apparaat erop en klaar.
Maar naar ik nu begrijp moet het apparaat aarden met pin in bodem. Alleen is de bodem van beton. Is aarden ook op andere manier mogelijk dan de grond in gaan?
belle_boef schreef:lucyknol schreef:Kun je een accu schrikdraad apparaat laten aarden in binnenbak?
Ik wil graag een afscheiding maken in binnenbak. Een rechte draad van 10 meter.
Ik dacht iik bestel een flexigate, bevestig de boel, aan de overkant een isolator, accu apparaat erop en klaar.
Maar naar ik nu begrijp moet het apparaat aarden met pin in bodem. Alleen is de bodem van beton. Is aarden ook op andere manier mogelijk dan de grond in gaan?
Zitten de staanders van de hal gegoten in Beton? Dan kan je aarden op het ijzerwerk als dat een stuk de grond in gaat
lucyknol schreef:Bedankt voor meedenken! Maakt het uit hoeveel afstand er tussen schrikdraad (apparaat) en aardpen zit? M.a.w kan ik apparaat aarden d.m.w lange aardkabel door het raam en pen buiten in de grond?
Ibbel schreef:Aangenomen dat het stalen spanten zijn en geen houten
Ibbel schreef:Aarden op een houten spant werkt niet goed. Je moet aarden op iets dat goed stroom geleid. Metaal of (natte) grond dus.