Eifel opfok en of natuur-gebieden opfok!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Secretly

Eifel opfok en of natuur-gebieden opfok!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 20:17

Dag allemaal.

Ik heb heel bokt door gespit om bestaande topics te vinden over de Eifel opfok(zijn alweer ver-ouderd) Wat ik gevonden heb, klinkt al heel positief.

Inmiddels sta ik op de wachtlijst(eifel opfok) voor dit jaar, als hopelijk alles goed verloopt betreft aankomend veulen.

Graag hoor ik jullie recente ervaringen.

Ook sta ik open voor andere opfok; Pre is dat ze jaar rond buiten-lopen, veel ruimte hebben. In de winter goed bij gevoerd worden. Geen mega grote groepen.

Dus nieuwe tips, ook graag welkom.

Shari_B

Re: Eifel opfok en of natuur-gebieden opfok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:39

Ik volg even mee, ik heb mijn veulen van komend jaar ook aangemeld mits de bevalling uiteraard allemaal goed gaat :)

Daphneeeej

Re: Eifel opfok en of natuur-gebieden opfok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:55

Stal equus nabij zwolle super goede ervaringen mee. Komen jaar rond buiten. In zomer op de weide, worden dan tussendoor gewisseld van weide zodat ze altijd goed staan en zo nodig bijgevoerd met hooi als de weides te kaal worden.
In winter hebben ze super grote inloopstallen met grote paddocks er aan. Kunnen de paarden gewoon in en uit lopen wanneer ze willen. Word ook een goed oogje in zeil gehouden. Mijn paard was ziek geweest en hadden ze meteen door en hij kreeg extra bijgevoerd en medische zorg.