Hoeveel aan stallingsgeld is redelijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hubbels

Hoeveel aan stallingsgeld is redelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 19:29

Wij hebben bij ons aan huis nog 2 boxen over, vrij.
Met deze boxen doen wij al jaren niks en staan dus leeg.

Nu overdenken wij deze wellicht te gaan verhuren aan iemand die ik ken.
Ze willen beide boxen huren.

Wat zou volgens jullie een redelijke prijs zijn voor;

#2 boxen van 2.75x3.00, met aangrenzend een halve hectare grasland, misschien zelfs wel iets meer.
we hebben dikke rubbermatten in de boxen, zodat je niet veel bodembedekking nodig hebt.
#Achter de stallen is een grote zadelkamer die afsluitbaar is en alleen door huurder gebruikt zal worden
#Een goed begaanbare, verlichte buitenbak
#een heel mooi droge longeercirkel.
#een leuk stukje bos, met ruiterroutes vanuit huis
#Parkeren van trailer mag
# wij willen de paarden in de ochtend voeren en buitenzetten en savonds weer naar binnen doen en
voeren
#zelfmesten, wij willen best ook wel eens uitmesten
#vlakbij Zwolle

Wat zou een redelijke prijs zijn? Dan wel een prijs zonder hooi en stro als een prijs inclusief hooi en stro,
voer sowieso zelf kopen.

Ben benieuwd , wij denken zelf aan 175 per paard.

We willen een prijs waar ieder zich goed bij voelt, wij weten het even niet

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:32

Deze prijs vind ik een goede prijs. Niet teveel en niet te weinig. Deze prijs is exclusief voer en inclusief hooi en stro.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:36

175 zonder hooi en stro vind ik persoonlijk al erg aan de prijs.
Als je kleine baaltjes hooi voert, 3 kwart baaltje per dag = 23 baaltjes per maand aan 4 euro = +- 90 euro per maand.
Stro is volgens mij iets goedkoper, maar gaat toch wel een grote pak per maand per stal doorheen = 45 euro. Dan nog krachtvoer erbij, dan zit je al aan 150 euro voor het voederen + 175 stalgeld = 325 euro per maand.

Voor die prijs verwacht ik er minstens een binnenpiste en een winterpaddock bij zodat ze overdag buiten kunnen in de winter.

Mijn vorige stalling:
Inloopstal (stonden dan meerdere paarden ) + verharding Of een box + 5000 m² weide
Piste van 20*60
hooi en stro en voeders daar aan te kopen (kwamen ze in de hooiruif of aan je stal zetten.
Parking voor de trailer

Betaalde ik 90 euro per maand (nu is dat opgehoogd naar 120 euro)

Een andere plek liepen de paarden jaarrond op 6 hectare weide, in de winter hooi bijgevoerd, 150 euro per paard inclusief hooi. Geen piste aanwezig, wel trailerplaats.

Ik zou eerder rond de 100-120 max gaan zitten, lijkt me ruim zat.

tita

Re: Hoeveel aan stallingsgeld is redelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:42

Ik betaal 230€ excl voer en stro deze betaal ik zelf

Incl
Onbeperkt hooi
Voeren
Binnen/buiten zetten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:45

Ik zou gaan voor kale boxhuur €200.
Zeker voor de diensten die je nog aanbied van binnen/buiten zetten en voeren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:50

175 incl. hooi en stro vind ik een nette prijs mits je grote balen kunt voeren. Je zou zelfs wel op de 200 kunnen gaan zitten. Kleine baaltjes zijn duurder, dan zou je best wat hoger kunnen gaan zitten. Dan denk ik rond de 250,- max per paard.

Dan ga ik wel uit van zelf mesten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:52

Je wilt voeren en buiten-/binnenzetten. 2 x 5 minuten per dag (héél laag ingeschat maar vooruit), keer 30 dagen = 300 minuten = 5 uur à 10 euro = 50 euro.
Hooi en stro per maand voor twee paarden: 240 euro hooi, 180 euro stro.
Kleine pakjes hooi 40 x 6 euro hooi (12-15 kilo per paard, pakjes van 20 kilo à 6 euro plus stro gemiddeld 1 pak per dag per stal (en dan moet je ook echt geluk hebben met de prijs van zowel stro als hooi)

Kom je, zonder de faciliteiten mee te rekenen al aan 235 euro per box inclusief hooi en stro. En vergeet niet dat mensen als hooi en stro 'gratis' is er ruim mee omgaan.

Ik zou 50 euro kaal per stal vragen en ze lekker zelf hooi en stro laten inkopen, dan vang je ook iets voor je faciliteiten, en is je eigen uurloon voor het buitenzetten en incidenteel uitmesten min of meer reeël

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:55

Ik zou overigens met maar 2 stallen aan huis zeker de voorkeur hebben voor kale huur. Laat de huurder zelf hooi en stro kopen van de kwaliteit die hij/zij wil. Dan kun je daar ook geen gedoe over krijgen. Kun je wel opslag aanbieden?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:25

Zonder voer zou ik 175€ helemaal niet gek vinden. Met hooi zit je echt wel op 100€ extra per paard (indien onbeperkt hooi) en stro geen idee wat dat kost. Heeb zelf vlas gehad. Dat kostte 6,50 per baaltje. Doe je een week mee in de winter in 1 stal.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:33

Bedenk wel goed hoe je dat doet.

Zou zelf liever wat aan de hoge kant gaan zitten en een incl prijs rekenen mbt ruwvoer en bodembedekking, voeren en mesten. Dan weet je zeker dat de paarden er altijd netjes en goed gevoerd bij staan.
Laatst bijgewerkt door parnassia op 27-01-21 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:43

Ik vind 175 excl hooi, stro en brok best fors. Ik betaal 195 voor mijn stal, onbeperkt hooi, weiland in de zomer, paddock in de winter, mestafvoer, kantine, 20x60 buitenbak met drainage en licht en binnen een buiten zetten.

Wij kopen op stal gezamenlijk, op eigen kosten, vlas/ Krul en kracht voer

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:45

Voor de randstad is zo'n 300 euro realistisch, incl hooi/stro. Alleen daar zit je niet :o

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:46

Gezien het formaat van je boxen kan je geen groot paard kwijt.
Ik zou max €175 incl. Willen betalen voor een e pony

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:48

Wordt er veel gebruik gemaakt van longeercirkel en piste door jou/andere mensen?
Dat zou ik ook een belangrijk aspect vinden. Als ik bijna het alleenrecht zou hebben op een goed onderhouden, altijd berijdbare piste ben ik bereid meer te betalen dan op een stal waar dit niet het geval is.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:49

belle_boef schreef:
Gezien het formaat van je boxen kan je geen groot paard kwijt.
Ik zou max €175 incl. Willen betalen voor een e pony

Zelfde.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:50

TS noemt €175 pp maar het is mij niet duidelijk of dat incl hooi en stro is of kaal. Ze noemt twee opties en een prijs. Als dit kale huur is vindt ik het teveel. Ik ga mee met Duhelo.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:50

Even referentie, ik betaalde vroeger 185 euro voor een box, binnen en buitenpiste, wasplaats en solarium, onbeperkt hooi, eigen stuk weide én privaatbos. Krachtvoer en stro/krul moest ik zelf aankopen. Ik moest zelf mesten, 's avonds voederen en binnen zetten en 's ochtends deden zij. Dus ik vind 175 misschien nog net iets te veel, zou eerder richting de €150 gaan per box. Ik zit tussen 2 steden in dus hier is het ook best 'duur'.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:52

Eigenlijk zou het niet om referentie moeten gaan.

Zelf berekenen wat je kosten zijn en daar ook loon-, afschrijving, onderhoudskosten ed in meenemen. Anders kan je de boxen beter leeg laten staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:52

CalipsoLover schreef:
Even referentie, ik betaalde vroeger 185 euro voor een box, binnen en buitenpiste, wasplaats en solarium, onbeperkt hooi, eigen stuk weide én privaatbos. Krachtvoer en stro/krul moest ik zelf aankopen. Ik moest zelf mesten, 's avonds voederen en binnen zetten en 's ochtends deden zij. Dus ik vind 175 misschien nog net iets te veel, zou eerder richting de €150 gaan per box. Ik zit tussen 2 steden in dus hier is het ook best 'duur'.

Nope, je kan niet voor die prijs die hele opsomming geven en dan beweren dat je in een dure regio woont. :o :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:54

Gini schreef:
CalipsoLover schreef:

Nope, je kan niet voor die prijs die hele opsomming geven en dan beweren dat je in een dure regio woont. :o :D

Hoezo? :') Ik zit tussen 2 grootsteden in, Antwerpen en Gent (BE). Hier is het echt schaars qua pensionstallen. Voor volpension betaal je hier makkelijk +350 euro.

Aahja wacht, dat dat best goedkoop is voor ook een binnenpiste, moesten helaas wel altijd veel zelf doen en de piste was ook altijd drukbezet door het LRV. Maarja, dat zal niet het geval zijn bij TS.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:57

Hooi is erg duur. Ik ben per paard tussen de €100 en €125 per maand kwijt aan hooi een grote zelfs nog wat meer. Maar dit is gemiddeld. Uitgaande van midi balen. Vlas koop ik in voor 6,50 nu (vorig jaar nog 5,75 zucht) er gaat een baal per week doorheen per box. Zeg 5 per maand. Dus zeg €33,- per maand. En dan wil je nog binnen / buiten zetten, onderhoud aan het hele complex, en dan heb ik brok nog niet mee gerekend. := Als je het gewoon voor ze uitrekent, dan laat je hun beslissen wat ze over hebben voor je stalling los bovenop de kosten van hooi / brok en vlas / stro...... (oh ja vergeet mestafvoer niet!!!!)

Ik vraag voor iets soortgelijks in de regio €200,- incl hooi en vlas excl. brok. Maar daar houd ik in de winter niets aan over zegmaar.

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:03

Ik zou ook uitgaan van stalhuur plus diensten, dus exclusief hooi/stro. Prijzen hiervan wisselen en je kan ook van mening verschillen over verbruik. Daarnaast is eigenaar van de paarden dan ook zelf verantwoordelijk voor de aanvoer en voor de kwaliteit, dit zijn gewoon lastige zaken om over van mening te verschillen. Klinkt alsof je een mooie plek te bieden hebt, helemaal met buiten-en binnen zetten erbij en evt voeren op die tijden. Denk ook aan de afvoer van mest en wie hiervoor verantwoordelijk is. Voor de faciliteiten en diensten zou ik 75 tot 100 euro per maand per paard heel redelijk vinden. Dan ga ik er even van uit dat het rijponies betreft en alle faciliteiten ook gebruikt worden. Vaak wordt apart geld betekend voor trailerstalling, dit is ook een plus.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:29

Reken jezelf niet te rijk!! Je heb kosten voor mest afvoer... afschrijving... paar uurtjes werk per maand [elke dag 20 minuten is 10 uur per maand!!] kosten voor stroom en water... onderhoud.. Voor die 300 of 400 euro zou ik die moeite niet aan gaan!!

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:20

Ik kom uit die omgeving en sta 24/7 buiten met schuilstal en swinters de avond op stal. Incl hooi, maar zelf mesten. 150,- simpele bak met verlichting, maar wel aan het bos

Ik weet ook nog een stal in de buurt 160,- per maand. Overdag buiten savonds op stal (2x in de week binnen zetten) prijs is incl mesten, hooi enz en goede rijbak.

Misschien heb je er wat aan en kan je vergelijken. Veel stallen in deze omgeving met een buikenbak met verlichting incl binnen buiten zetten en mesten en hooi zit je rond de 160/190 euro per maand.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:59

Wat doen de stallen in je omgeving? 175 euro kale boxhuur lijkt mij een beetje veel voor zo'n kleine box in die regio. Mocht je bang zijn voor te veel hooi/stro verbruik, dan zou je gedeeltelijk inclusief en extra bij kunnen laten kopen. Bij ons is bijvoorbeeld 1 pak vlas per week inclusief de stalprijs, wil je extra dan koop je een baal bij. Heel makkelijk en nooit gezeur.