Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:41

Het lijkt idd een vinkje, maar welke kan ik je niet vertellen :)

Malenka

Berichten: 7584
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:46

Inderdaad een zebravink. Ik heb het net even bij een vogelkenner nagevraagd.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:47

goldenarrow schreef:
Zei iemand iets over onkruid? :')
[ [url=m/dSFKlS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit hele stuk moet er nog uit. Er stond ooit gras, maar lijkt nu alleen maar Winterpostelein te staan, tenminste, ik gok dat dat het is. Schijnt heel lekker te zijn, dus de liefhebber mag het komen ophalen. Wel graag zelf eruit trekken :))

Heb nu een paar vierkante meter gedaan, maar aangezien ik nog steeds op krukken loop gaat het niet heel gemakkelijk. Dus iedere dag een klein stukje en dan inzaaien met gras zodat er weer een mooie mat komt te staan.

Dat heb ik dit jaar ook opeens! Geen idee waar t vandaan komt, vorige zomer helemaal niet gezien :?

Vogeltje gelukkig weet uitgevlogen :D

manzano

Berichten: 23963
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:51

Zebravink heeft toch juist zo'n rode snavel? Leuk vogeltje!

Solleke_Noah

Berichten: 11087
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:53

manzano schreef:
Zebravink heeft toch juist zo'n rode snavel? Leuk vogeltje!


Zijn denk ik enkel de mannetjes/adult. Als ik rond googel hebben de juvenieltjes donkere snaveltjes.

Moest je het vogeltje nogmaals tegenkomen, misschien proberen te vangen. Denk niet dat ze heel erg lang overleven in het wild.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:28

Oh ik zei al tegen mijn man, het lijkt wel een vogeltje uit een kooitje.
Hoop dat hij het overleefd.
Bedankt!

Karin_deB

Berichten: 8266
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:11

Jaloers op al jullie heerlijke ritjes!

Hier gisteren BBQ gedaan met de familie. Heerlijk buiten gezeten tot we de BBQ aanzette, toen ging het plensen :Y)

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:15

Hahaha, hier hetzelfde verhaal :') Dus we hebben toen toch maar binnen gegeten. Was niet de afspraak die we met Buienradar gemaakt hadden :))

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:17

Wij gaan morgen bbqen hahaha. vandaag nog een dagje werken en dan weekend!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:19

Wij hebben gisteren ook gebbqt, maar hielden het droog. Mag ook wel eens, want het heeft hier meer dan genoeg geregend. :)) Het gras groeit onwijs, maar helaas kunnen de paarden er nog niet op omdat het simpelweg te nat is. Zo jammer.

DuoPenotti

Berichten: 29790
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:20

En ik wil juist regen, weer niets gehad, denk afgelopen weken niet meer dan 15 mm.
En het is hier dus weer droog aan het worden.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:21

Hier gaat de meeste regen ook langsaf hoor. Maar net toen we wilden bbq'en natuurlijk niet. Zul je altijd zien.

DuoPenotti

Berichten: 29790
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:22

ja dat is meestal wel zo :)

Dus eigenlijk hadden we gisteren moet bbq-en :)*

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:24

Hier heeft het wel wat geregend, maar geen hoosbuien gelukkig.
Wat me wel opviel toen ik ze gisteravond voor de nacht ging voeren was dat Jasmijn onder haar deken ook nat was en de deken aan de binnen (en natuurlijk buitenkant) helemaal nat was. En het was niet zo warm dat het door evt zweten zou komen. Ik kan dus niet anders concluderen dat de nieuwe regendeken van nog geen 2 maanden oud al niet waterdicht meer is ;(
Ik heb de verkoper dus maar een mail gestuurd, kijken óf en hoe ze hier op reageren. Premiere mag dan geen super merk zijn, maar een jaartje zou die het toch wel 'droog' uit moeten houden.

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 09:25

Wij hebben tot half 3 buiten gezeten met een vuurtje er bij. Geen regen gehad gelukkig.
Graag nog 1 buitje om de tegels schoon te spoelen maar voor de rest regen genoeg gehad

MarloesHJ

Berichten: 2474
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:28

Hier wel wat regen gehad gisteren, gelukkig maar want het is hier ook heel erg droog nog.
Vandaag hier ook werken en dan drie dagen weekend.

_Lorette_

Berichten: 12110
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:28

Ik kan wel wat regen gebruiken! Buienradar geeft al dagen regen aan, maar meer dan drie verdwaalde druppels kregen we niet. Gisteren is het helemaal droog gebleven.

In één weiland komt veel boterbloem op. Waarschijnlijk moeten we flink kalk strooien. Dat heeft nu geen zin, toch? Pas in het najaar?

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:34

_Lorette_ schreef:
Ik kan wel wat regen gebruiken! Buienradar geeft al dagen regen aan, maar meer dan drie verdwaalde druppels kregen we niet. Gisteren is het helemaal droog gebleven.

In één weiland komt veel boterbloem op. Waarschijnlijk moeten we flink kalk strooien. Dat heeft nu geen zin, toch? Pas in het najaar?

ik heb schelpenkalk gestrooid, daarvan las ik dat het hele jaar door kan. lost minder snel op en daardoor schijnbaar beter voor het bodemleven.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:06

Jade schreef:
_Lorette_ schreef:
Ik kan wel wat regen gebruiken! Buienradar geeft al dagen regen aan, maar meer dan drie verdwaalde druppels kregen we niet. Gisteren is het helemaal droog gebleven.

In één weiland komt veel boterbloem op. Waarschijnlijk moeten we flink kalk strooien. Dat heeft nu geen zin, toch? Pas in het najaar?

ik heb schelpenkalk gestrooid, daarvan las ik dat het hele jaar door kan. lost minder snel op en daardoor schijnbaar beter voor het bodemleven.


Voor gewoon kalk is het najaar beter. Heeft zo’n 100 dagen nodig voordat het werkt.

Dais_

Berichten: 4042
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:07

Wij bleven hier ook een beetje achter qua regen, maar afgelopen dagen hebben we toch een paar keer een wolkbreuk gehad en nu ben ik dus alweer aan het bedenken hoe ik die enorme plassen van het pad ga krijgen. Ik kom er nu ook niet meer door met de kruiwagen, ik plak helemaal vast in de klei.

Dit weekend wil ik ook de paddock verder afmaken en dan zou ik het fijn vinden om de paarden dag en nacht buiten te laten. Ze hebben weliswaar geen schuilstal, maar bij niet al te slecht weer gaan ze daar niet dood van. Mijn ene merrie blijft maar hoesten en stof in een stal is heel lastig te voorkomen helaas.

Ze hoest trouwens wel echt veel meer sinds ik dit hooi voer van Venhorst. Het is weliswaar stofarm, maar wel heel fijn waardoor het zo je neus in vliegt. Ik moet er zelf ook veel van hoesten of niesen want het waait zo je luchtwegen in :') Het is ook nooit goed hè :+ .

Karin_deB

Berichten: 8266
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:51

Hier groeit het gras echt enorm! Ie ziet het bijna met de dag langer en groener worden.

De shet heeft het inmiddels ook ontdekt dus die breekt door de strookbegrazing heen.
Dus die had gisteren paddockstraf, boos dat ze was!

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:55

Dais_ schreef:
Ze hoest trouwens wel echt veel meer sinds ik dit hooi voer van Venhorst. Het is weliswaar stofarm, maar wel heel fijn waardoor het zo je neus in vliegt. Ik moet er zelf ook veel van hoesten of niesen want het waait zo je luchtwegen in :') Het is ook nooit goed hè :+ .

Klinkt niet best ;(
En jij had het gewone weidehooi in ontstofte baaltjes hè, niet het Duitse natuurhooi ??

@karin: shet-eigen :)

Ik ben bezig om uit te denken hoe ik een klein kijkdeurtje kan maken in de grote onderdeur zonder al te veel schade aan de bestaande deur zodat ik Jasmijn ook eens in stal kan opsluiten bij erg slecht weer.

Malenka

Berichten: 7584
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:35

<3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:49

Heerlijke plaatjes. Ze zijn wel echt dik met elkaar hè :)

De verkoper van de deken heeft gereageerd dat ze kontakt gaan opnemen met de fabrikant. Leuk, maar dat is iets tussen hun. IK heb met de verkoper te maken en het vertrouwen in dat merk deken wel redelijk kwijt! Dus ik wacht de reactie op mijn weerwoord weer af :)

Dais_

Berichten: 4042
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:56

DubbelFun schreef:
Dais_ schreef:
Ze hoest trouwens wel echt veel meer sinds ik dit hooi voer van Venhorst. Het is weliswaar stofarm, maar wel heel fijn waardoor het zo je neus in vliegt. Ik moet er zelf ook veel van hoesten of niesen want het waait zo je luchtwegen in :') Het is ook nooit goed hè :+ .

Klinkt niet best ;(
En jij had het gewone weidehooi in ontstofte baaltjes hè, niet het Duitse natuurhooi ??



Ik heb allebei en het is allebei even zacht en fijn van structuur. Het Duits kruidenhooi is alleen wat groener, maar verder zie je op het oog geen verschil. Ze vinden het weidehooi wel lekkerder.

Malenka, heerlijk uitzicht <3