Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dais_

Berichten: 4045
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:03

Hier precies van hetzelfde. Graszaad ligt nu al klaar, maar niemand die het wil/kan inzaaien.

Wat hier wel hielp was om gaten te boren om het water weg te laten. De toplaag was zo hard dat deze niks doorliet.
Ik denk erover om dit jaar weer gaten te boren en op te vullen met grof (rond) grind. Dan kan het water hopelijk naar de laag er onder. En ik ga bomen planten.

Aan plannen geen gebrek :D

Dit was bij ons vorig jaar bij het aanleggen van de rijbak. Wij kregen op de eerste dag dat we begonnen met lossen van zand 80mm regen. We moesten stoppen want de vrachtwagens en kranen gleden naar beneden de dijk af. Het heeft echt weken zo erbij gestaan.

Afbeelding

Dais_

Berichten: 4045
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:04

_Lorette_ schreef:
Kojack, ooit komt het goed :(:)

Zo zag het er bij ons uit, toen we hier kwamen wonen:

[ [url=m/Br9g2B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JLiuwa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit ziet er ook behoorlijk ernstig uit. Had je hier geen nachtmerries van? :=

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:07

In die tijd kregen we overal nachtmerries en zenuwen van. :')

Het huis zag er zo uit
Afbeelding

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:25

Jezus :')

Ik kan ook wel begin foto's showen maar das vooral wildernis en bouwval :+

Akshay
Berichten: 2078
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:26

Wat een moodkiller-plaatjes zo :))
Ik zag ook nog een superschattig poezenbeestje voorbij komen :+:

Diddle is een beetje stijvig, we hebben fijn samen gewandeld vanavond. Heb hem maar aan de arnica druppels gezet.. Al wat helpt is mooi meegenomen

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:27

Fijn dat het meevalt!

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:32

Idifix schreef:
Zijn er mensen die hier een grotere pony/paard combineren met een shet of Apony. Ik heb altijd geroepen dat ik geen shet wou maar ben het nu toch aan het bekijken.

Maar vraag me dan af hoe je dit praktisch qua voerbeleid doet? Wil echt niet dat ik ze continu apart moet houden.

En dan de vraag of mijn merrie echt wel iets heeft aan zo een klein hummeltje in de zin van kunnen elkaar eens niet lekker krabben etc.. Of zie ik dit mis?

Groetjes


Hier 2 Quarter Horses (ieder zo'n 1m42) en 1 Mini Paard (circa 1m).
MP (merrie) en 1 QH (ruin) gaan super samen (andere QH is nog niet zo lang geleden gecastreerd). Krauwen is geen probleem. Paard is paard, ze vinden wel een manier om te krauwen *D

Helaas wordt MP dik van lucht dus staat ze grotendeels apart, ze heeft een eigen stal, en staat minder op de wei dan de rest. Dat vind ik wel heel jammer.

Ze kan wel het hele jaar door op de wei en de grastuin bijhouden (al is het maar een dagdeel) ze trapt niks kapot :P

Solleke_Noah

Berichten: 11087
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 07:06

Wow, dat zijn allemaal behoorlijk ernstige plaatjes :')

Blij dat het meevalt met Diddle!

Belker

Berichten: 15338
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:10

Ah Diddle, hopelijk slaat de arnica snel en goed aan.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:35

Hoi allemaal.
Het is even geleden.
Op dit moment zitten we ook in een bouwput.
Maar het zal uiteindelijk allemaal mooi worden :)
Afbeelding
Afbeelding

Belker

Berichten: 15338
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:37

Mestkelder dichtmaken. Pittige klus, sterkte.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:41

Loopt vooralsnog voorspoedig :)

Ik zal straks even wat uitgebreider reageren, want zag ook nieuwe paardjes voorbij komen in het topic!
Heb een hele hoop gemist!

Dais_

Berichten: 4045
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:49

Met wat vul je die mestputten? Wij hebben een oude varkensschuur die helemaal zo is. Nu hebben we er geen plannen mee, maar het zou handig zijn als het een bruikbare schuur zou kunnen worden. Het is in theorie de beste en meest degelijke schuur die we hebben.

Ons huis is ook een bouwval, maar we wonen hier prima. We kunnen eten (koken), douchen en slapen en verder zijn we toch buiten of aan het werk. Het is 1 groot project, maar dat wisten we ook vooraf. We zijn er mee van de straat :D.

Dais_

Berichten: 4045
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:50

_Lorette_ schreef:
In die tijd kregen we overal nachtmerries en zenuwen van. :')

Het huis zag er zo uit
[ [url=m/xzK90T.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn handen gaan hier van jeuken, hier kun je alle kanten mee uit!

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:06

Dat zijn beelden waar je idd niet vrolijk van wordt. Dan mag je blij zijn als je op zand zit.

Hier alweer een zonnetje, dus nachtdekens maar meteen afgedaan.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:32

Ben zo blij dat het bij ons steeds wat minder bouwput wordt, ben er echt een beetje klaar mee na 3,5 jaar :o
afgelopen week is de trap geplaatst, electra en water aangesloten, de badkamer getegeld en gevoegd, en niet te vergeten, er hangt nu ook een deur in de wc, ook prettig :+
Vandaag is de loodgieter nog bezig, dus met een beetje geluk hebben we straks ook een bruikbaar toilet *\o/*

Veel succes voor degenen die nog wel in de troep zitten, langzaam maar zeker durf ik ook te zeggen dat het eindresultaat wel loont *D

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:44

In mijn jongere jaren ben ik ook wel in dit soort projecten gestapt, maar nu zou ik daar echt geen zin meer in hebben. Met een verfje hier en daar heb ik het wel weer gehad :)

Malenka

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:52

Wat een bende voordat het wat wordt. Hier ook hoor. Een jaar geleden is onze vijver gegraven. Dit is het verschil tussen dag 1 en gisteren (precies een jaar later).

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:25

Dat gaat best snel dat het weer herstelt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:38

vandaag 2 jaar geleden de sleutels gekrege van dit huis
Nog niet waar ik had willen zijn qua verbouwing maar als ik foto`s doorblader hebben wij al veel gedaan. Nu de keuken en bijkeuken nog en is het hele huis op de muren na gestript en opgebouwd, ruimte voor ruimte en dat maakt het zo lastig. Vrienden hebben een huis gekocht en verbouwen nu in 6 mnd de hele beneden verdieping maar wonen nog in hun oude huis incl dubbele lasten. Lijkt mij ( op die dubbele lasten na ) zoveel fijner ( ook het feit dat ze bijna alles uitbesteden en wij zelf doen)

Chasey, dat werd een kleine binnenbak of niet?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:46

Goldenarrow, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Robijntja, ook gefeliciteerd met je nieuwe paardje.

Malenka, dat is in een jaartijd al mooi begroeid. Hoe groot is de vijver?

Dais_, De roosters van de mestput worden een looppad door de vijver. Die zijn apart gelegd daar waar de vijver komt.
Het beton van de vloeren zijn aan de wanden los/ingeslepen en worden in stukken onderin de put gelegd, daarover komt het zand wat onder de vloer zat van het beton en wordt met wit zand uit de vijver aangevuld.
Het zand wat vrij is gekomen onder de bestrating bij het huis bleek zo mooi, dat dat de toplaag van de binnenbak wordt.

De uiteindelijke hoogte van het zand in de binnenbak zal een stukje lager worden, omdat één kant van de schuur nog een laag punt heeft. Het dak wordt in de toekomst verhoogd, maar dat zit er nu even niet in. Dus we moeten het er maar even mee doen zoals het nu is. :Y)

Zo was het toen we het kochten:
Afbeelding

Met 3 palen in het midden.
Dat is niet handig in een bak, dus die zijn vervangen. (En mijn vader heeft het plafon helemaal schoongemaakt, wat een verschil!)
Afbeelding


Afbeelding


Roosters eruit, nog 15 tot 20 kuub mest kwam eruit := Wat een oliebol klus!
Afbeelding

En intussen is het midden stuk er ook al uit.
Afbeelding

Het raam wat je ziet boven de rode deuren heeft Daan in de zolder gemaakt. De zolder wordt een kantine/kantoorruimte. Gewoon een fijne plek om te relaxen of te werken.
We hebben ook een schuurkeuken, vanuit daaruit kan je met een vaste trap naar de kantine/kantoor. Er komt ook toilet en douche.

Ik las nog iets over shetlanders bij grote paarden.
Hier een shet en een haf, dat gaat wel goed. Alleen de haf is de baas en laat de shet niet eten als 'zijn' hooi op is, dan claimt ie het hooi van de shet. Dus de shet heeft een apart stukje waar hij in gevoerd kan worden. Een draad waar hij onderdoor kan lopen. Zo kan shet op zijn eigen tempo eten en zelf bepalen wanneer hij naar zijn voer plekje loopt.

Edit. lynn, ja een binnenbakje.
Ik denk dat het vooral leuk is om lekker te grondwerken. En de kinderen kunnen er natuurlijk wel een rondje in rijden.
En het is natuurlijk ook een luxe om een overdekte paddock te hebben in weer en wind, of in een hete zomer! :D

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:55

@chasey: hoe groot is de ruimte, want ik ken binnenbakken die echt niet kleiner ogen en daarin wordt gewoon gelest.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:01

Uit mijn hoofd weet ik het niet precies, want ik haal de afmetingen van de binnenbak en de kapschuur steeds door elkaar. Uit mijn hoofd 14x18m, maar dat kan ook de kapschuur zijn. _O- :=
Ik zal het Daan vandaag eens navragen.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:07

Oh wat een klus Chasey! Wij gaan precies hetzelfde met onze koeienstal doen, dus dan weet ik vast wat ons te wachten staat _O-

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:07

Zolang je geen torenhoge paarden hebt en de 'hogere' dressuuroefeningen wilt doen (o.a. uitgestrekte draf op de lange zijde) zou ik er prima in kunnen rijden :)
Met de MKZ járen terug heb ik me een tijd moeten 'vermaken' in mijn zandpaddock van 12x17 en daar lukte zelfs de galop in.