Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solleke_Noah

Berichten: 11101
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:53

DubbelFun schreef:
Dat is een mooi stukje wei er bij. Bramen kun je mee aan de gang blijven... helaas ;(


Ja we blijven ze weghalen maar ze komen van het perceel van de buren dus zo kun je bezig blijven... de wei was al van ons hoor :D maar sinds de komst van mijn veulen (nu eigenlijk al een driejarige :') ) is het altijd spannend of ze er in blijft of niet. Ze negeert stroom iets te graag. Dus nu maar met hout erbij, dat houdt haar wel binnen :j

monsera
Berichten: 3082
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:26

Heeft die een bosmaaier met messen?

Hier ook een stuk wildgroei helaas.

Faily
Berichten: 249
Geregistreerd: 09-09-11

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 08:26

Wow wat zijn jullie al weer ver :) ik heb alleen de laatste pagina's gelezen. Altijd zoveel herkenning in dit topic :)

Zo veel zorgen als één van je beestjes ziek is...

joyce83

Berichten: 5242
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:13

Karin_deB schreef:
@joyce, wat een zorgen!
Waar zit je? Als je omhoog mag je mijn shet merrie wel lenen ter gezelschap?


Sorry gister niet op gereageerd. Heel lief Karin! Hij heeft altijd alleen gestaan, dus is niet ineens alleen.

Maar het gaat tot nu toe heel erg goed! (Klopt af...). Hij stopte vanmorgen zijn neus in de slobber, pakte een hap en ik zag een lampje in zijn hoofd aan gaan :)* van de wei... hij in haast de stal uit en in draf de wei in >;) _O- *\%/*

Lynn_Nikita

Berichten: 25550
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:21

Mijn oude merrie gaf mij een hartverzaking vanmorgen. In de schemer was ik hooinetten aan ophangen en lieo de hoe om. Onder de kersenboom lag zij, gestrekt op een zij, benen uitgestrekt en ogen open en reageerde niet meteen, echt ik schrok mij wezeloos. Na aantal seconden stond ze op en liep ze chagrijnig weg. _-:(

DubbelFun

Berichten: 88863
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:39

@lyn: bekend gevoel. Dat heeft mijn oudje ook een paar keer gehad.
Daarna kreeg ze sessies dat ze een REM-slaap had wegens niet willen gaan liggen om te slapen. De 1x dacht ik dat ze een epileptische aanval had.

Ik heb ze hier de regendekens met hals maar aangedaan. Niet dat het echt regent, maar als je 10 minuten buiten bent ben je alsnog drijfnat.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:51

Leuk hé paarden :')

Fijn dat het beter gaat Joyce!

Ik stond van de week ff te kletsen te paard, voel ik onder me mijn paard wiebelen. Staat die doos gewoon in slaap te vallen :')

Solleke_Noah

Berichten: 11101
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:15

monsera schreef:
Heeft die een bosmaaier met messen?

Hier ook een stuk wildgroei helaas.


Bosmaaier met messen inderdaad! Met touw kan ook maar dat slijt heel snel met die dikke braamtakken.

Solleke_Noah

Berichten: 11101
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:16

Lynn_Nikita schreef:
Mijn oude merrie gaf mij een hartverzaking vanmorgen. In de schemer was ik hooinetten aan ophangen en lieo de hoe om. Onder de kersenboom lag zij, gestrekt op een zij, benen uitgestrekt en ogen open en reageerde niet meteen, echt ik schrok mij wezeloos. Na aantal seconden stond ze op en liep ze chagrijnig weg. _-:(


Pfff dan voel je echt je hart in je tenen zakken!

Belker

Berichten: 15371
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:26

Jeetje LN, je schrikt je idd kapot.
Robijntjuh, heerlijk geaard dier.

Je hebt ook bosmaaierdraad met ijzeren kern. Die gaat langer mee en haalt ook redelijk wat bramen weg.

DubbelFun

Berichten: 88863
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:06

Een bosmaaier met messen is nog een échte bósmaaier, die plastic messen of draadjes krijg je niets mee om alleen gras :)

Ik heb het mestruimen maar even uitgesteld.

Karin_deB

Berichten: 8281
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:09

Ik snap dat je daarvan schrok Lynn!

Hier een rondje van 2.5km gestapt met de merrie. Eerst mn dochter erop en zoon mee op de loopfiets, en daarna wissel :)

DubbelFun

Berichten: 88863
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:56

Hier alleen maar regen, de paddock drassig, de paarden sjagerijnig.

DubbelFun

Berichten: 88863
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:00

Dus ik heb de kerstboom maar neergezet :)
Afbeelding

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:02

Geen last van uitvallende naalden in ieder geval…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:03

Hier ook al de hele dag van die dikke vieze miezer. Je wordt er zeiknat van..... Paarden vinden het inderdaad ook niks. Ga ze zo maar in de paddock zetten. Kunnen ze in ieder geval droog staan. Gisteren was het zo lekker bij ons.

Zieke hond lijkt een beetje op te knappen. Mijn man gaat straks met de Mechel trainen, dan ga ik nog even met de Drent (ziek) naar het bos. Dat vindt hij altijd geweldig. Als ik de radar mag geloven dan wordt het straks toch echt droog hier.

Die kerstboom is leuk DF! En erg praktisch.......

Hier al een paar jaar geen boom meer. Iets met grote honden en geen goede plek om hem neer te zetten....

DubbelFun

Berichten: 88863
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:15

Het ding gaat al járen mee. Ooit begonnen als blanke grove rachels, toen een paar jaar gestaan terwijl hij wit was en nu alleen de voorkant groen passend bij de woonkamer kleur (oker en groen).
Ik ben idd 'allergisch' voor naalden en poezen in kombinatie met breekbare kerstballen :+ (alhoewel dat laatste nu niet meer speelt).

joyce83

Berichten: 5242
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:44

Hoe gaat het met de zieke hond [***]? Die van ons heeft het voor elkaar gekregen om mij van de bank af te duwen... Ze lag achter mij te slapen en rekte zich uit... :+

Met Monty gaat het goed in de zin dat hij gras, wortels en meusli eet. Echter zijn slobber laat hij wat meer staan.... Is echt gericht erop in de ochtend dat hij de wei in wil dus heb mijn man gezegd hem eruit te halen als hij er even op heeft gestaan en dan maar op te sluiten in stal... Hooi is hij wel aan begonnen maar eet het minimaal. Ga het nog wegen wat er dan naar binnen gaat.

DubbelFun

Berichten: 88863
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:39

Moet een flinke hond zijn :)

Als hij last van zijn tanden zou hebben dan zou die -lijkt mij- ook problemen moeten hebben met een wortel (als in pijn met kauwen ).

Het is nu zo 'warm' buiten dat Boon gewoon staat te zweten.

boemel

Berichten: 8527
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:54

Fijn dat Monty weer redelijk eet.

Vanmorgen had ik de zadelmaker.
Zadel was wat aan de brede kant doordat vulling ingeklonken was. Zit weer netjes in de vulling en heb weer een blij paard.

Het is hier droog, de wei ligt er redelijk bij, dus ik ga ze zo in de wei zetten en even de paddock uitmesten.

Had gisteren de hele dag een training en loop een tikkie achter op de werkzaamheden.

joyce83

Berichten: 5242
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:15

Dubbelfun is een boxer van maar 25 kg maar ze zette de poten precies op de goede plekken om mij eraf te krijgen :+

Met de tanden had ik trouwens hetzelfde gevoel, maar goed ik laat hem even kijken voor mijn geruststelling. Is ook pas bijgewerkt dus lijkt mij eigenlijk ook stug.

DubbelFun

Berichten: 88863
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:19

Ze kunnen natuurlijk altijd op een hard stuk bijten (steentje oid) en dan een stuk eraf springen (net als bij mensen eigenlijk).
Maar ik gok toch dat het een gevoelige plek in de maag is.

Die boxer had het mooi voor elkaar iig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:35

joyce83 schreef:
Hoe gaat het met de zieke hond [***]? Die van ons heeft het voor elkaar gekregen om mij van de bank af te duwen... Ze lag achter mij te slapen en rekte zich uit... :+

Met Monty gaat het goed in de zin dat hij gras, wortels en meusli eet. Echter zijn slobber laat hij wat meer staan.... Is echt gericht erop in de ochtend dat hij de wei in wil dus heb mijn man gezegd hem eruit te halen als hij er even op heeft gestaan en dan maar op te sluiten in stal... Hooi is hij wel aan begonnen maar eet het minimaal. Ga het nog wegen wat er dan naar binnen gaat.

Zieke hond is in de ochtend steeds niet lekker.... dan wil hij in de tuin gras eten en vanmorgen wat diarree. Later knapt hij weer op en merk je niets meer aan hem. Dan wil hij ook gewoon weer eten en spelen. Ik kijk het nog een paar dagen aan. Anders ga ik even met hem naar de dierenarts.

Hahaha wat jouw boxer doet, doet de mijne ook weleens.
At Monty voorheen zijn slobber wel altijd met smaak? Hoe lijkt hij zich te voelen? Zie je een ziek paard? Misschien inderdaad het gebit of gewoon nog een beetje bijtrekken.

joyce83

Berichten: 5242
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:45

[***] schreef:
joyce83 schreef:
Hoe gaat het met de zieke hond [***]? Die van ons heeft het voor elkaar gekregen om mij van de bank af te duwen... Ze lag achter mij te slapen en rekte zich uit... :+

Met Monty gaat het goed in de zin dat hij gras, wortels en meusli eet. Echter zijn slobber laat hij wat meer staan.... Is echt gericht erop in de ochtend dat hij de wei in wil dus heb mijn man gezegd hem eruit te halen als hij er even op heeft gestaan en dan maar op te sluiten in stal... Hooi is hij wel aan begonnen maar eet het minimaal. Ga het nog wegen wat er dan naar binnen gaat.

Zieke hond is in de ochtend steeds niet lekker.... dan wil hij in de tuin gras eten en vanmorgen wat diarree. Later knapt hij weer op en merk je niets meer aan hem. Dan wil hij ook gewoon weer eten en spelen. Ik kijk het nog een paar dagen aan. Anders ga ik even met hem naar de dierenarts.

Hahaha wat jouw boxer doet, doet de mijne ook weleens.
At Monty voorheen zijn slobber wel altijd met smaak? Hoe lijkt hij zich te voelen? Zie je een ziek paard? Misschien inderdaad het gebit of gewoon nog een beetje bijtrekken.


At het normaal wel gelijk met smaak op. Maak het altijd wat te waterig maar dan drinkt hij eerst lekker de slobber. Ik zie op zich nu geen ziek paard, maar hij is soms wel een stuk eigenwijs als hij iets echt niet wil en het ander wel perse wil hebben....

De boxer is in de ochtend vaak ook wat misselijk, spuugt alleen gal. Als we haar wat vroeg gevoerd hebben in de avond krijgt ze een snee brood voor we naar bed gaan en dan heeft ze in de ochtend nergens last van. Maar goed ze heeft er geen diarree bij.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:34

Oh dan lijkt het wel de goede kant op te gaan toch? Hopelijk knapt hij elke dag iets verder op.

Wat je schrijft over jouw hond, heeft de onze ook een tijdje gehad. Die krijgt nu ook voor het slapen gaan nog wat te eten. Mijn man is elke dag om 4:30 beneden en dan krijgt hij ook een handje brokjes. Die ochtendmisselijheid komt door gal wat terugloopt in de maag, heb ik mij laten vertellen.
Hij heeft nu echt ergens anders last van.
Heb niet het idee dat hij erg ziek is. Nou ja, ik houd hem scherp in de gaten. Bij twijfel ga ik naar de dierenarts.