Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:23

Manzano, wat fijn

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:38

Veel gedaan, wordt mooi Prairy.

Leuk Manzano, ben benieuwd of ze snel gewend zijn.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:51

Ik heb net eens een offerte aanvraag gedaan voor vrachtwachtwagen zeil om mijn hooiopslag opening mee dicht te maken. Ik heb 3 wanden dicht, in 1 wand een deuropening en de voorkant is nu met zeil en plankjes provisorisch dicht gemaakt.
Ik moet nu telkens de ronde balen hooi afrollen en naar binnen slepen , idem met de plakken stro, omdat de normale deur veel te smal is.
De bedoeling was om er een rolpoort in te zetten, kosten rond de 2000 euro maar er zijn even andere dingen die prioriteit hebben in en om huis. Ik ben 2 jaar hooi en stro handmatig slepen, terwijl ik bewust een grote schuur heb gemaakt om voorraad aan te kunnen leggen, een beetje zat aan het worden. Dat gesleep ben een beetje zat en wil het low budget maar wel bruikbaar.
heeft iemand van jullie dit, of eens ergens gezien en zijn er do`s of dont`s aan?

Mijn idee is om de bovenkant op een rails te bevestigen zodat ik dat opzij kan schuiven, maar wel op haakjes zodat ik het ook uit kan klikken en de zijkanten met zo`n draaidingen
Afbeelding

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:35

manzano schreef:
Vanmiddag stalletje en omheining af gemaakt.... Morgenochtend eindelijk m'n paard ophalen naar huis <3


Ahh wat super *\o/*

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:37

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb net eens een offerte aanvraag gedaan voor vrachtwachtwagen zeil om mijn hooiopslag opening mee dicht te maken. Ik heb 3 wanden dicht, in 1 wand een deuropening en de voorkant is nu met zeil en plankjes provisorisch dicht gemaakt.
Ik moet nu telkens de ronde balen hooi afrollen en naar binnen slepen , idem met de plakken stro, omdat de normale deur veel te smal is.
De bedoeling was om er een rolpoort in te zetten, kosten rond de 2000 euro maar er zijn even andere dingen die prioriteit hebben in en om huis. Ik ben 2 jaar hooi en stro handmatig slepen, terwijl ik bewust een grote schuur heb gemaakt om voorraad aan te kunnen leggen, een beetje zat aan het worden. Dat gesleep ben een beetje zat en wil het low budget maar wel bruikbaar.
heeft iemand van jullie dit, of eens ergens gezien en zijn er do`s of dont`s aan?

Mijn idee is om de bovenkant op een rails te bevestigen zodat ik dat opzij kan schuiven, maar wel op haakjes zodat ik het ook uit kan klikken en de zijkanten met zo`n draaidingen
[ [url=m/agt1zd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Geen ervaring mee maar heb wel zoiets bekeken ivm het windbreek gaas in de stallen. Omdat ik het zo aan de prijs vond heb ik een andere oplossing gevonden.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:46

Wat heb je nu gemaakt Kojack?

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:47

Ja een kennis had dit. Gewoon met van die ronde ringen in het zeil op een stevige roede. Werkte goed.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:13

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb net eens een offerte aanvraag gedaan voor vrachtwachtwagen zeil om mijn hooiopslag opening mee dicht te maken. Ik heb 3 wanden dicht, in 1 wand een deuropening en de voorkant is nu met zeil en plankjes provisorisch dicht gemaakt.
Ik moet nu telkens de ronde balen hooi afrollen en naar binnen slepen , idem met de plakken stro, omdat de normale deur veel te smal is.
De bedoeling was om er een rolpoort in te zetten, kosten rond de 2000 euro maar er zijn even andere dingen die prioriteit hebben in en om huis. Ik ben 2 jaar hooi en stro handmatig slepen, terwijl ik bewust een grote schuur heb gemaakt om voorraad aan te kunnen leggen, een beetje zat aan het worden. Dat gesleep ben een beetje zat en wil het low budget maar wel bruikbaar.
heeft iemand van jullie dit, of eens ergens gezien en zijn er do`s of dont`s aan?

Mijn idee is om de bovenkant op een rails te bevestigen zodat ik dat opzij kan schuiven, maar wel op haakjes zodat ik het ook uit kan klikken en de zijkanten met zo`n draaidingen
[ [url=m/agt1zd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lynn, ik heb een transportbedrijf in de buurt benaderd en daar twee prachtige zeilen op kunnen halen, voor totaal 100 euro. Ik heb mijn midibalen op deze zeilen geplaatst, zodat er van onderop niet aan gevreten wordt. Nieuw zijn ze vrij prijzig.....

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 11:29

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb net eens een offerte aanvraag gedaan voor vrachtwachtwagen zeil om mijn hooiopslag opening mee dicht te maken. Ik heb 3 wanden dicht, in 1 wand een deuropening en de voorkant is nu met zeil en plankjes provisorisch dicht gemaakt.
Ik moet nu telkens de ronde balen hooi afrollen en naar binnen slepen , idem met de plakken stro, omdat de normale deur veel te smal is.
De bedoeling was om er een rolpoort in te zetten, kosten rond de 2000 euro maar er zijn even andere dingen die prioriteit hebben in en om huis. Ik ben 2 jaar hooi en stro handmatig slepen, terwijl ik bewust een grote schuur heb gemaakt om voorraad aan te kunnen leggen, een beetje zat aan het worden. Dat gesleep ben een beetje zat en wil het low budget maar wel bruikbaar.
heeft iemand van jullie dit, of eens ergens gezien en zijn er do`s of dont`s aan?

Mijn idee is om de bovenkant op een rails te bevestigen zodat ik dat opzij kan schuiven, maar wel op haakjes zodat ik het ook uit kan klikken en de zijkanten met zo`n draaidingen
[ [url=m/agt1zd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou denk ik alleen voor karabijn haken gaan: bij deze haakjes is het eerste wat opkomt dat ze los schieten en je elke keer weer op ladder kan om ze de ringen weer goed te doen

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 11:45

Ik zou juist voor de optie die Belker aangaf gaan: simpel en doeltreffend.

Ik had een fiets gehad om met Woods te gaan fietsen proberen, maar die was zo klein (blijkt ook een meisjes fiets te zijn hahaha) dat ik met mijn knieen in mijn nek zat.
Stond ik gister met een buurman hier te praten over fietsen toevallig (die was die van hem aan het afstellen) , dus ik zo brutaal om te vragen of hij het stuur en zadel niet wat hoger kon zetten voor mij.

Ja hoor! Kom morgen maar even langs. Dus ik bel net aan met de meisjesfiets, maar dat ding fiets nou gewoon nog best lekker ook. Echt zo lief vd buurman om dat gewoon even te doen. (ben dat nog steeds niet gewend als Rotterdamse). Dus even wachten totdat Woods weer zuiver loopt (gaat al wat beter zag ik) en dan ons samen maar in het ongeluk storten... :=

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 14:43

Lynn_Nikita schreef:
Wat heb je nu gemaakt Kojack?


Nog niks want we moeten er nog mee bezig. Wij hebben van dat staaldraad gekocht en gaan het op die manier vastmaken.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 14:45

neetoch schreef:
Ik zou juist voor de optie die Belker aangaf gaan: simpel en doeltreffend.

Ik had een fiets gehad om met Woods te gaan fietsen proberen, maar die was zo klein (blijkt ook een meisjes fiets te zijn hahaha) dat ik met mijn knieen in mijn nek zat.
Stond ik gister met een buurman hier te praten over fietsen toevallig (die was die van hem aan het afstellen) , dus ik zo brutaal om te vragen of hij het stuur en zadel niet wat hoger kon zetten voor mij.

Ja hoor! Kom morgen maar even langs. Dus ik bel net aan met de meisjesfiets, maar dat ding fiets nou gewoon nog best lekker ook. Echt zo lief vd buurman om dat gewoon even te doen. (ben dat nog steeds niet gewend als Rotterdamse). Dus even wachten totdat Woods weer zuiver loopt (gaat al wat beter zag ik) en dan ons samen maar in het ongeluk storten... :=


Haha doe maar voorzichtig.

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:03

Het hoofd pad en voor de schuilstal zijn helemaal met paddock roosters en een lekkere dikke laag geel zand bedekt.

Afbeelding


Zeer lokaal zand gewonnen (20 meter verder haha), 'klein gaatje'...

Afbeelding

En de doorwaadbare poel voor de paarden, komt nog folie en zand in zodat er water in blijft staan.

Afbeelding

Pad helemaal bedekt, is nu netjes plat ;)
Afbeelding

Ben kapot maar wel heel blij dat dit nu klaar is! Kunnen we verder met de afrastering.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:16

ziet er mooi uit, vooral dat waterstuk.
Nieuwe vrachtwagenzeil offerte nr 1 binnen 129 euro incl bezorgen valt reuze mee

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:18

Dat ziet er goed uit zeg :j
Maar inderdaad wat een werk.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:50

Prairy schreef:
Het hoofd pad en voor de schuilstal zijn helemaal met paddock roosters en een lekkere dikke laag geel zand bedekt.

[ [url=m/P2fHFD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zeer lokaal zand gewonnen (20 meter verder haha), 'klein gaatje'...

[ [url=m/cBSryt.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de doorwaadbare poel voor de paarden, komt nog folie en zand in zodat er water in blijft staan.

[ [url=m/28CSjS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pad helemaal bedekt, is nu netjes plat ;)
[ [url=m/sljfpk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben kapot maar wel heel blij dat dit nu klaar is! Kunnen we verder met de afrastering.


Ziet er geweldig uit! Ben jaloers op jullie eigen gewonnen zand :o

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 16:38

LN dat valt inderdaad mee, uit nieuwsgierigheid hoe maak je het aan de onderkant vast? Of blijft dat los? Gaat het dan niet als het waait naar binnen waaien? Wij hebben een kapschuur en een stuk daarvan is open maar daar staan wel spullen achter.

Verder ben ik niet helemaal bijgelezen op dit moment, Prairy het ziet er wel mooi uit!

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 16:39

Prairy schreef:
Het hoofd pad en voor de schuilstal zijn helemaal met paddock roosters en een lekkere dikke laag geel zand bedekt.

[ [url=m/P2fHFD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zeer lokaal zand gewonnen (20 meter verder haha), 'klein gaatje'...

[ [url=m/cBSryt.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de doorwaadbare poel voor de paarden, komt nog folie en zand in zodat er water in blijft staan.

[ [url=m/28CSjS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pad helemaal bedekt, is nu netjes plat ;)
[ [url=m/sljfpk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben kapot maar wel heel blij dat dit nu klaar is! Kunnen we verder met de afrastering.


Daar ga je in de winter super veel plezier van hebben!

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 16:48

Wordt prachtig zo te zien, maar wat een werk! Wordt al moe als ik alleen al naar de foto's kijk....

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 16:53

Heel gaaf Prairy!! Wat een werk,.maar mooi resultaat al!

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 16:55

Prairy wat wordt dit prachtig!!
Jaloers beetje best wel....
Genieten, ook super dat er nog eentje komt en heerlijk samen met je man

Heb je van dat paard ook al een foto? Die is echt zo braaf? EV klinkt niet als beginner paard voor mij maar heb er geen verstand van hoor!

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 16:58

Dinsdag ga ik hem proberen maar toen we mijn paard gingen ophalen, stond deze in de wei. Opgeladen, zadel erop en rijden, hij was heel cool. En ook bij deze is het zo dat als hij niet bevalt, ik hem nog terug mag brengen. Afbeelding

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:06

Engels volbloeden zijn meestal geweldige lieve paarden. En door de renbaan training vaak al lang en heel consequent in handen. :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:09

MarloesHJ schreef:
LN dat valt inderdaad mee, uit nieuwsgierigheid hoe maak je het aan de onderkant vast? Of blijft dat los? Gaat het dan niet als het waait naar binnen waaien? Wij hebben een kapschuur en een stuk daarvan is open maar daar staan wel spullen achter.

Verder ben ik niet helemaal bijgelezen op dit moment, Prairy het ziet er wel mooi uit!



Ik ben nog aan het uitdokteren hoe en wat
breedte is 4.25 meter en ik denk dat als ik de boven en zijknat strak vast heb onderaan niet naar binnen komt.
Als dat wel zo is wil ik een balk met een deurbalkhaak net boven de maken en daar het zeil met elastiek of zo aan vastknopen.

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:12

Oh wat leuk! Spannend een nieuw paard.