Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Vroeger hebben wij op het pad langs de weilanden gebroken puin laten storten. Dit is heel fijngemaakt en aangetrild. Daarop groeide gewoon weer gras en eigenlijk zag je niet dat het een verhard pad was.
Maar je moet het alleen doen tegen de nattigheid en zodat je er met auto’s of tractoren overheen kan ofzo.
Het bevordert absoluut geen hoefslijtage.
Suzanne F. schreef:Vroeger hebben wij op het pad langs de weilanden gebroken puin laten storten. Dit is heel fijngemaakt en aangetrild. Daarop groeide gewoon weer gras en eigenlijk zag je niet dat het een verhard pad was.
Maar je moet het alleen doen tegen de nattigheid en zodat je er met auto’s of tractoren overheen kan ofzo.
Het bevordert absoluut geen hoefslijtage.
SafeHaven schreef:Dank voor jullie reacties! Hm diverse ervaringen dus. Nou voor het droge is het niet perse nodig, aangezien we de grond laten keren en er ongeveer 40cm zand boven komt. Oh ja en er worden drainage buizen gelegd. Het is meer voor de hoeven bedoelt... En ja het zou lekker zijn om met de kruiwagen overheen te kunnen, maar dat is geen pré.
Modder heb ik misschien minder last van omdat het in de zandpaddock ligt, misschien maar op 2 plekken daar waar de overgang naar de weide is.
Ik kan ook wel een deel bestraten met gratis tegels, maar 325m2 lijkt me een hele klus. En laten doen is te duur, vandaar de keuze voor puin..
Lastig!
callippo schreef:Oh, dan heb ik wel geluk met mijn pad!
25cm dik, waarvan de onderste 15cm grof puin (ik meen 10-40mm) en daarop 10cm fijner puin (0-8 dacht ik).
Aangewalst, dus het was direct vlak en strak.
Nu na 4 jaar begint er wat gras op te groeien, maar het blijft droog en stevig. Ik doe er verder niets aan, alleen dagelijks uitmesten.
Supermakkelijk ook, dat uitmesten, want het ligt gewoon vlak.
Als je op waterondoorlaatbare bodem zit (klei) zou ik niet afgraven, maar bovenop storten met lichte afloop.
SafeHaven schreef:Heb je toevallig wat foto's van dit pad? Ik ben echt super benieuwd hoe het er uitziet...
Monique1963 schreef:Mijn ervaring was dat het puin gewoon in het niets verdwijnt met de loop van tijd. Ze trappen het weg en daardoor krijg je modder tussen hier en daar een stukkie puin. En ze lopen er helemaal niet graag over en het is best scherp voor de zolen.