Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blue_flower schreef:Niet aanschaffen als de tanden van je pony's je lief zijn.
Ik weet dat het bij sommige ook goed gaat, maar er zijn ook genoeg paarden met schade.
marleen_88 schreef:Ik heb mijn haf enkele jaren met Greenguard graasmasker 24/7 op een vette wei gehad, waar ik niks aan kon veranderen.
Ik had het halster erbij besteld, maar die is mij slecht bevallen. Het leek meer een SMtuig, dan een halster. Ik zou die er zeker niet bij bestellen.
Ik zie liever een paard met iets beschadigde tanden, dan eentje die hoefbevangen is.
Jets schreef:Ik wilde ook de greenguard, maar door de verhalen over de tanden ben ik voor deze gegaan. Hij heeft een inleg plaatje die de tanden beschermd en die in 2 maten verkrijgbaar is zodat je een snelle grazer indien mogelijk nog meer kan remmen.
https://www.paardeerlijk.nl/c-4389974/a ... aasmasker/
suffie schreef:Jets schreef:Ik wilde ook de greenguard, maar door de verhalen over de tanden ben ik voor deze gegaan. Hij heeft een inleg plaatje die de tanden beschermd en die in 2 maten verkrijgbaar is zodat je een snelle grazer indien mogelijk nog meer kan remmen.
https://www.paardeerlijk.nl/c-4389974/a ... aasmasker/
Zo'n inlegplaatje kan je heel eenvoudig zelf maken voor alle graasmasker, door een stuk allerdikste pvc doorzichtig tafelkleed van 3 á 4 mm te nemen. Makkelijk op maat te knippen/snijden en je kan het gat zo groot naar wens maken. Wanneer dit warm wordt is het mooi flexibel en zacht voor neus en tanden, maar sterk genoeg om niet kapot gebeten te worden.
Blue_flower schreef:marleen_88 schreef:Ik heb mijn haf enkele jaren met Greenguard graasmasker 24/7 op een vette wei gehad, waar ik niks aan kon veranderen.
Ik had het halster erbij besteld, maar die is mij slecht bevallen. Het leek meer een SMtuig, dan een halster. Ik zou die er zeker niet bij bestellen.
Ik zie liever een paard met iets beschadigde tanden, dan eentje die hoefbevangen is.
Bij mijn pony waren de voortanden bijna tot op de helft versleten. Dus de helft minder dik.. dat is niet goed.
Je kan paarden ook op een andere manier gaan houden waardoor ze niet bevangen raken en niet een masker pp hoeven. Dit ben ik dan ook gaan doen toen ze deze slijtage had opgelopen. Overigens ook in 1 jaar tijd.
Blue_flower schreef:Niet aanschaffen als de tanden van je pony's je lief zijn.
Ik weet dat het bij sommige ook goed gaat, maar er zijn ook genoeg paarden met schade.
Blue_flower schreef:marleen_88 schreef:Ik heb mijn haf enkele jaren met Greenguard graasmasker 24/7 op een vette wei gehad, waar ik niks aan kon veranderen.
Bij mijn pony waren de voortanden bijna tot op de helft versleten. Dus de helft minder dik.. dat is niet goed.
Je kan paarden ook op een andere manier gaan houden waardoor ze niet bevangen raken en niet een masker pp hoeven. Dit ben ik dan ook gaan doen toen ze deze slijtage had opgelopen. Overigens ook in 1 jaar tijd.