Alternatief zadelkast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Alternatief zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 18:15

Hallo allemaal,

Wij zijn sinds kort verhuisd naar een andere stal, waar wij het helemaal naar ons zin hebben.
Het enige waar ik wat mee zit, is dat er geen zadelkasten zijn. Iedereen heeft zn spullen op een zadelbok liggen met het hoofdstel aan het uiteinde. Onder de bok kun je dan je poetskist zetten. De dekens en peeskappen kunnen aan je boxdeur of in een extra kratje.

Het eerste probleem is dat ik geen zadel heb, maar mentuig en longeer/grondwerk spul. Dat kan ik op zich prima op een bok leggen, maar het zijn iets meer spullen dan een zadel en een hoofdstel en het raakt snel in de knoop. Daarbij heb ik geen box, omdat mijn pony dag en nacht in een groep buiten staat met schuilstal en paddock. Ik heb nu dus alles in een grote IKEA achtige tas waar zowel mijn tuig als alle andere spullen inzitten en mijn poetskist ernaast, maar echt handig is het niet. Je hebt dan opeens heel vaak spullen nodig die onderin de tas zitten :+ Nou heb ik gelukkig niet erg veel spullen, maar toch.
Spullen als dekens, reserve halsters (op 1 na) en extra materiaal bewaar ik thuis in de garage. (Mijn pony draagt in principe geen dekens).

Er is geen plek voor een zadelkast. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen maken of kopen waardoor ik mijn spullen iets lekkerder kwijt kan? Ik zat zelf te denken aan zo een kar op wieltjes, maar de grond is te ongelijk om ermee over het terrein te rijden. Al zou ik m ook gewoon als "kast" kunnen gebruiken.. Misschien heeft iemand een beter idee?

Gladijs

Re: Alternatief zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:51

Wat dacht je van een dekenkist? Stalkist? Ik heb zelf een dekkenkoffer/tas voor dat soort dingen. Muis vrij en netjes opgeborgen :)*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 22:37

Die zijn helaas echt te groot, daar is geen plek voor. Al was het wel een mooie oplossing geweest ja!
Maar het kan niet meer ruimte innemen dan een zadelbok (ongeveer).

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:01

Zo'n plastic kliko, die zijn in verschillende maten te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:20

En die witte Ikea stapelbakken?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 23:23

Een kliko vind ik niet zo prettig om mijn tuig in te bewaren, en dat is ook weer zo een gegraaf de hele tijd :=

Die plastic stapelbakken is misschien wel een idee. Die heb ik zelfs nog thuis liggen! Morgen eens kijken of mijn tuig naar in past zonder te vervormen.

Bedankt voor t meedenken iedereen, echt heel fijn :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:25

Let op als je tuig vochtig is van zweet of regen als het in zn bak doet kan het vocht niet weer weg

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:29

Een concourskast is te groot?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:31

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:32

cobiie schreef:

Idd dat is handig en van hout dat ademt nog iets

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 23:38

snorkel1986 schreef:
cobiie schreef:

Idd dat is handig en van hout dat ademt nog iets

Ik denk het wel. Er is ook expliciet gezegd geen kasten dus ik denk zulke dan ook niet. Daarbij vind ik die ook niet heel praktisch ingericht voor mentuigen.

snorkel1986 schreef:
Let op als je tuig vochtig is van zweet of regen als het in zn bak doet kan het vocht niet weer weg

Dat is een goede om op te letten inderdaad. Ik zou het tuig in de bovenste bak kunnen doen en die open laten.. nog even goed over nadenken.

danamuts schreef:
Heb je ruimte voor een tuigenkar? Evt als je de zadelsteun weghaalt?

https://nicolevoormenners.nl/product/tuigenkar/

Een tuigkar zou wel kunnen ja! Ik kan m alleen niet over het terrein rijden want de grond is te ongelijk. Maar goed dat is niet erg, dan gebruik ik m gewoon als kast natuurlijk. Dit lijkt me tot nu toe wel de meest handige oplossing..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:47

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 01:01

Wat apart dat je alles open en bloot moet laten?
ben je je er van bewust dat als het niet in een afgesloten kast bewaard wordt dat het dan niet verzekerd is bij diefstal?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 09:45

Evelyne79 schreef:
ben je je er van bewust dat als het niet in een afgesloten kast bewaard wordt dat het dan niet verzekerd is bij diefstal?

De ruimtes waar de spullen staan, zijn gewoon afgesloten hoor :) ik woon in Italië dus het werkt hier iets anders dan in Nederland.

MyrtheJ schreef:
Een stal kist van https://www.stalkist.nl? Stevig en verschillende maten.

Ga ik eens naar kijken, dankjewel voor het meedenken :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:53

Ik heb ons tuig in een grote koffer opgebrogen. Gewoon een nylon koffer dus het ademt enigszins. Kost niet zoveel en is in Italie ook makkelijk aan te komen. Mijn koffer heeft wieltjes, op die manier kan ik hem makkelijk meenemen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:36

Frummels schreef:
Evelyne79 schreef:

De ruimtes waar de spullen staan, zijn gewoon afgesloten hoor :) ik woon in Italië dus het werkt hier iets anders dan in Nederland.

Dan nog, bij mijn zadel om het in mijn verzekering erbij te zetten was de eis dat het in een afgesloten aparte kast stond. Er zou dan nl braakschade aan het gebouw EN aan de kast zichtbaar moeten zijn.
Maar dat is idd wel in Nederland, hoe dat in Italie dan gaat zou ik niet weten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 11:45

@Evelyne79: In Nederland is dat inderdaad zo. In Italië werkt dat anders. Bedankt voor je bezorgdheid, maar dit heb ik uiteraard allemaal netjes uitgezocht voordat we hier naartoe gingen.

@Belker: dat is ook nog wel een idee. Ik heb een aantal van dat soort koffers/tassen in de garage.

Al denk ik dat een tuigkar mij nu het meest handig lijkt :j