Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tita schreef:Ik kies voor paardvriendelijkst in mijn ogen
Stro
Alleen matten is sneu zou ik nooit doen
Vlas en zaagsel is smerig en niks te knabbelen ontstaan stal ondeugden van
Strokorrels kunnen paarden ook niks mee
Ben ik nu de enige dat ik zeg stro is behalve ontzettend warm ook leuk om te zoeken naar de havens die ze kunneneten
Mijn oude ruin was er uren zoet mee
996981 schreef:tita schreef:Ik kies voor paardvriendelijkst in mijn ogen
Stro
Alleen matten is sneu zou ik nooit doen
Vlas en zaagsel is smerig en niks te knabbelen ontstaan stal ondeugden van
Strokorrels kunnen paarden ook niks mee
Ben ik nu de enige dat ik zeg stro is behalve ontzettend warm ook leuk om te zoeken naar de havens die ze kunneneten
Mijn oude ruin was er uren zoet mee
Als zaagsel smerig is heb je het management gewoon niet op orde![]()
Als er iets schoon is dan is het zaagsel. In combinatie met rubberen matten en een goed voerbeleid ideaal. Je weet altijd precies wat een paard eet aan ruwvoer. En doordat de stalbedekking niet eetbaar is staan ze de volgende dag niet op beton.
Elsje123 schreef:We begonnen met gewoon stro. Voelde als vanouds, maar na de vlas vonden we wel dat hier veel uit de stal gehaald werd, de mesthoop groeide iets te snel naar onze zin.
JeanneV schreef:Elsje123 schreef:We begonnen met gewoon stro. Voelde als vanouds, maar na de vlas vonden we wel dat hier veel uit de stal gehaald werd, de mesthoop groeide iets te snel naar onze zin.
Eigenlijk best een gek argument!! Je kunt ook de mest boer wat meer laten komen... Paarden produceren nou eenmaal veel poep!
JeanneV schreef:Elsje123 schreef:We begonnen met gewoon stro. Voelde als vanouds, maar na de vlas vonden we wel dat hier veel uit de stal gehaald werd, de mesthoop groeide iets te snel naar onze zin.
Eigenlijk best een gek argument!! Je kunt ook de mest boer wat meer laten komen... Paarden produceren nou eenmaal veel poep!
996981 schreef:Stro heeft zelf gewoon veel meer volume dan vlas of zaagsel. Dat heeft niks te maken met hoeveel een paard mest.
Gini schreef:Maar het hangt dus puur af van voorkeur paard, voorkeur mens, soort stal en het gewenste uitmestbeleid.
JeanneV schreef:Natuurlijk... maar als je paarden prettiger staan op stro dan kies je toch daarvoor? Ik vindt vlas en zaagsel meer een optie voor paarden die niet op stro mogen.... Er zitten zoveel voordelen aan stro....