Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FleurVP schreef:Ik denk ook niet dat je in eigen beheer snel goedkoper uit bent. Nadeel van een huurwei is ook dat je investeert in iets van iemand anders. Tegenover ons liggen best wat stukken gras waar niks mee gedaan wordt. We hebben het er weleens over om te kijken of we dat erbij kunnen huren, maar als ik dan denk aan alleen al de kosten voor de omheining.... Overigens ben ik er wel heel blij mee en ben ik (de hypotheek kosten even negerend) per maand opzich wel minder kwijt. Vooral de omheining was duur (schuur voor stal was er al) en weideonderhoud valt ook altijd tegen, maar dat is ook omdat ik geen drijfmest wil en alles biologisch probeer te doen.
Neetoch, ik denk dat jouw verhaal over kosten wel heel erg gebaseerd is op de hoeveelheid wei/gras. Hier heb ik juist te weinig gras (en dat komt denk ik vaker voor dan teveel) en zijn mijn hoogste kosten hooi, hier zou een groot paard zo 100 euro meer kosten dan de mini, alleen aan hooi. Kosten liggen natuurlijk wel heel erg aan wat je voert en wat verkrijgbaar is. Een groot paard kan net zo goed ziek worden, met bv. ppid is een grote veel duurder aan medicijnen dan een kleintje. Hele pil of kwart pil prascend per dag scheelt nogal.