Gaten van weidepalen tijdelijk opvullen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:37

Caira schreef:
pillow schreef:
Beetje bijzonder dat hij dit in het voorjaar doet. Iedereen doet het in de herfst en dan met een klepelmaaier of hekkelkraan. Daar hoeft de afrastering helemaal niet voor weg. Wat een werk voor iets wat ook anders kan.


Ik denk dat het wallen frezen is, en dat doe je vaak in het voorjaar of met vorst zodat je niet alles stuk rijdt. Vooral als het een stuk is dat vanaf de andere kant gesloot is.

Je kunt of de palen iets verder vanaf de sloot zetten, of idd korte paaltjes met plankjes doen. Al denk ik dat als hij er met de tractor overheen gaat dat het dan alsnog dicht gereden wordt.

Wallen frezen is iets wat je echt niet ieder jaar doet en dan vaak na akkerbouw niet bij weiland..

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Gaten van weidepalen tijdelijk opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:40

Greppels frezen doe je niet elk jaar, de wallen frezen vaak wel, helemaal als je er vee op hebt lopen. Anders krijg je hele grote wallen langs de sloot die de drainage buizen dichtdrukken en het ziet er gewoon niet uit.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:42

Lizz schreef:
Gewoon een eindkap van een pvc buis :) deze zijn goedkoop en in meerdere maten te verkrijgen.
Maak een gaatje erin om deze er makkelijk uit te halen.


Nooit doen. Een paardenhoef past daarin en ze trappen er heel makkelijk doorheen. Dan heb je je paard met z'n been vastzitten in een gat.
Bij ons oude huis hadden we een 3 kamer systeem (is een soort riolering) daar waren 3 punten waar een ontluchtingsuitlaat op zat, ook met kappen. Ik heb er altijd een grindtegel opgelegd, er is ooit al eens 1 toch door die kap gegaan. Gelukkig een grotere opening, maar dat dus nooit weer.

Ik zou ook tegels pakken, of wat al geopperd is prikpalen. Hoekpalen wel hout, maar de rest prikpalen. Is heel goed op te spannen, en met goed stroom erop geen paard die eraan komt. Prikpalen kan je makkelijk verzetten waar nodig.