Materiaal voor DIY slowfeeder

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Loesjexo

Materiaal voor DIY slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 15:36

Hi Bokkers!

Wie o wie kan mij helpen. Ik ben van plan te beginnen met eigen hooinetten maken (goedkoper en ook nog eens leuker!). Ik ben alleen erg aan het twijfelen welk materiaal touw het stevigste is. Mijn gevoel zegt Nylon, maar ik ben natuurlijk niet bepaald bekend met andere soorten. Ik vindt het namelijk erg lastig uit te zoeken nu we niet even naar bijv de action kunnen om nu zo maar wat online te gaan bestellen zonder het gezien te hebben (kan ik niet even de stevigheid en materiaal checken). Hebben jullie tips/ideeën?

imke1

Re: Materiaal voor DIY slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:23

Ik heb al mensen gezien die hooinetten knopen met strotouwtjes. Dit lijkt me handig, want die touwtjes liggen hier toch vooral in de weg.
Ik heb dit wel zelf nog niet geprobeerd en weet dus niet hoe dit zich in de praktijk houdt. :o

Loesjexo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 16:51

imke1 schreef:
Ik heb al mensen gezien die hooinetten knopen met strotouwtjes. Dit lijkt me handig, want die touwtjes liggen hier toch vooral in de weg.
Ik heb dit wel zelf nog niet geprobeerd en weet dus niet hoe dit zich in de praktijk houdt. :o

Heb ik al eens gedaan voor de leuk, maar ik vindt die te kort voor als ik een groot hooinet wil knopen. Dan moet ik minimaal 3 meter hebben per touw voor een mooi hooinet met kleine mazen.