Containerstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Containerstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 11:52

In het nieuwe jaar verplaatsen de paarden naar een ander gedeelte van het weiland dat we huren. In dat weiland staat geen schuilstal en er mag ook niks op gebouwd worden.
Telt een containerstal als een verplaatsbaar alternatief?

Het is de bedoeling dat als ik uit huis ga (duurt zeker nog wel een jaar of twee jaar tot de paarden mee verhuizen) en de paarden aan huis komen te staan of in een weiland in de buurt de stal ook mee kan. Maar ik vraag me af hoe "gemakkelijk"/moeilijk de verplaatsing is.

Op dit moment is een inloopstal met kleine zadelkamer het ideaalste. Maar mogelijk later 2 stallen. Wat zouden jullie kiezen in zo'n geval.

En voor de mensen die een containerstal hebben, hoe bevalt jullie stal? Waar hebben jullie hem gekocht? Mag ik een foto zien ? :)

tamary

Re: Containerstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:04

Permanent gebruik = vergunning nodig, ongeacht hoe mobiel het is.
Overleg met je huurbaas en buren. Gemeente gaat vaak pas handhaven na klachten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:25

Wat tamary zegt idee. Zelfs een tent mag niet dan. Kun je niet wat maken met begroeing?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:33

Ook begroeiing mag vaak niet zomaar.
Je beste optie is welwillende buren, een nette schuilstal die makkelijk af te breken is (voor meenemen ook) en die je mocht de gemeente sommeren het af te breken makkelijk ergens op te slaan is.
Je andere optie is om het vergunningen traject in te gaan, met extra kosten, mogelijk nee en wachttijd tot gevolg. Gezien je termijn van 2 jaar die je schetst voor jouw niet zo aantrekkelijk, misschien wel voor je huurbaas.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:37

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 15:18

Bedankt voor deze informatie. Ik wist niet dat een verplaatsbare stal ook niet zou mogen.

Waar we het land van huren vinden het helemaal prima dat er een schuilstal op komt. Zelfs als we een vaste stal zouden bouwen. Maar de voorkeur gaat toch uit naar een voorgemaakte stal. Dus evt containerstal.

Het weiland is aan het rand van het dorp. Voor zover ik weet wordt er bij ons niet moeilijk gedaan om het plaatsen van een schuilstal. De omringende weilanden hebben ook vaste en container schuilstallen. We hebben ook geen aangrenzende buren aan het weiland. Het grenst aan andere weilanden en akkers.

Maar ik zal hier nog even verder in duiken, wat mag en niet mag.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:30

Klinkt alsof er een plaatsen die je mee kan nemen je beste optie is. Let er op met informeren bij de gemeente dat je geen slapende honden wakker maakt. Heel goed mogelijk dat niet alle schuilstallen in de omgeving op papier in orde zijn en de schuldige zijn van een gemeente die gaat handhaven (en dan ook nog op iets dat tegen dierenwelzijn in gaat) is niet wat je wil.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:54

Op veel plekken wordt het gedoogd zolang er niemand klaagt. Het is een risico wat je kan nemen, zo heb ik 11 jaar ergens gestaan met een zelfgemaakte opslag en schuilstallen gehad ( en ze staan er nu nog met een nieuwe huurder)