Zadelhoes dressuurzadel lange zweetbladen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Zadelhoes dressuurzadel lange zweetbladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 16:06

Hallo bokkers,

Sinds kort heb ik een dressuurzadel met lange zweetbladen waar ik achteraf achterkwam. Ik zit nu met het probleem dat een standaard zadelhoes niet past.

Welke zadelhoes gebruiken jullie voor een dressuurzadel met lange zweetbladen?

Bedankt alvast :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:36

Ik heb er zelf 1 gemaakt. Een zadelvormig dekje wat goed onder je zadel past, ruim uitknippen van stof. Ik had 2 delen. die over de middennaad aan elkaar gezet. Een redelijke zoom gemaakt in de buitenrand, elastiek erdoor en klaar is je zadelhoes.

Sas_Mon

Re: Zadelhoes dressuurzadel lange zweetbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:52

ik heb nooit de functie van een zadelhoes begrepen maar wij hebben kastjes voor eigen spullen op stal. misschien heeft dat er iets mee te maken. maar ik zou voor een paar euro een fleecedeken kopen, die ruim op maat knippen, een zoom in zetten en er een stuk elastiek doorheen halen. dat is niet eens zo veel werk.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:10

Sas_Mon schreef:
ik heb nooit de functie van een zadelhoes begrepen maar wij hebben kastjes voor eigen spullen op stal. misschien heeft dat er iets mee te maken. maar ik zou voor een paar euro een fleecedeken kopen, die ruim op maat knippen, een zoom in zetten en er een stuk elastiek doorheen halen. dat is niet eens zo veel werk.

Is toch heel simpel? Het beschermt je zadel tegen stof, vuil of krassen. Ook met het weghangen van je zadel in je kastje kan je ergens tegenaan lopen en dan is het toch zonde dat de kras in je zadel zit ipv dat de hoes het opvangt.

Ik heb ook vrij lange zweetbladen aan mijn dressuurzadel en heb gewoon zo'n cheap zadelhoes van de epplejeck. Past perfect, zelfs wat aan de ruime kant, en doet zijn werk.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:17

Zelf maken als Je daar de mogelijkheid toe hebt!

Hier met n naaimachine en fleece, zo gepiept!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:22

Ik heb een zadelhoes van Countrymill bij mijn dressuurzadel gekregen toen ik het kocht.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:38

Bij mijn vorige zadel had ik eigenlijk hetzelfde probleem. Destijds bij de epplejeck gewoon gekeken welke hoes het grootste was en omdat fleece beter rekt dan andere stoffen en er 1 versie was die net iets groter was dan de rest werd het een fleece hoes met paarse strepen. Kan als ik er aan denk vanavond even kijken welk merk dit was, maar hij was goedkoop, paste ruim en was na dik 3 jaar gebruik nog steeds als nieuw.

JorisV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:53

Het is makkelijker om zelf 1 te maken, maar je kunt ook dabo design vragen. Zij maken hoezen. Wie weet vind je dat een betere optie?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:54

Heleennn schreef:
Sas_Mon schreef:

Is toch heel simpel? Het beschermt je zadel tegen stof, vuil of krassen. Ook met het weghangen van je zadel in je kastje kan je ergens tegenaan lopen en dan is het toch zonde dat de kras in je zadel zit ipv dat de hoes het opvangt.

Ik heb ook vrij lange zweetbladen aan mijn dressuurzadel en heb gewoon zo'n cheap zadelhoes van de epplejeck. Past perfect, zelfs wat aan de ruime kant, en doet zijn werk.

Die heb Ik ook

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:07

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 20:03

Bedankt allemaal voor de tips.

Had er idd een vanuit ej besteld (de goedkoopste fleece variant) maar past helaas dus niet. Nu maar als reserve voor mijn springzadel.

Denk dat ik gewoon bij t zadelmerk zelf een ga bestellen en hopen dat deze wel past

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:35

Ik lees mee! Heb dit probleem ook met standaard hoezen. Merk dat als ik duurde merken of het merk van t zadel koop dat het beter past