Sinds kort heb ik een dressuurzadel met lange zweetbladen waar ik achteraf achterkwam. Ik zit nu met het probleem dat een standaard zadelhoes niet past.
Welke zadelhoes gebruiken jullie voor een dressuurzadel met lange zweetbladen?
Bedankt alvast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sas_Mon schreef:ik heb nooit de functie van een zadelhoes begrepen maar wij hebben kastjes voor eigen spullen op stal. misschien heeft dat er iets mee te maken. maar ik zou voor een paar euro een fleecedeken kopen, die ruim op maat knippen, een zoom in zetten en er een stuk elastiek doorheen halen. dat is niet eens zo veel werk.
Heleennn schreef:Sas_Mon schreef:ik heb nooit de functie van een zadelhoes begrepen maar wij hebben kastjes voor eigen spullen op stal. misschien heeft dat er iets mee te maken. maar ik zou voor een paar euro een fleecedeken kopen, die ruim op maat knippen, een zoom in zetten en er een stuk elastiek doorheen halen. dat is niet eens zo veel werk.
Is toch heel simpel? Het beschermt je zadel tegen stof, vuil of krassen. Ook met het weghangen van je zadel in je kastje kan je ergens tegenaan lopen en dan is het toch zonde dat de kras in je zadel zit ipv dat de hoes het opvangt.
Ik heb ook vrij lange zweetbladen aan mijn dressuurzadel en heb gewoon zo'n cheap zadelhoes van de epplejeck. Past perfect, zelfs wat aan de ruime kant, en doet zijn werk.