Pure rijstproteine aan paard voeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Pure rijstproteine aan paard voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 18:09

Beetje gek topic dit maar ik heb een vraag :+

Mijn man heeft pure biologische rijstproteine besteld voor zijn eigen eiwitshake maar hij vind ze niet lekker. Hij wilde ze een enkeltje kliko geven zo vies vond hij het.

Nu is mijn hooi getest en mijn hooi is erg arm, met name eiwit heeft de laagst mogelijke waarde. Voor mijn haf en shet prima, maar voor mijn KWPN-er te arm.

Nu dacht ik, kan ik die (2kg) rijstproteine van mijn man niet aan mijn paard opvoeren? Het enige ingrediënt is rijst. Er zitten geen toevoegingen, geur, kleur en smaakstoffen in.

fjordjes

Re: Pure rijstproteine aan paard voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:11

Ik voer bodybuilder aan m'n paard, dat zijn Rijst zemelen en werkt goed dus ik denk dat het wel kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:20

misschien hier wat ervaringen

Welk eiwitrijk voer/supplement? • Bokt.nlwww.bokt.nl › forums › viewtopic

Wheypoeder • Bokt.nl

Mag een paard (veel) rijstkoeken eten? • Bokt.nl

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:41

In principe worden rijstproducten wel vaker gegeven, maar vergis je niet voor je shet en haflinger. Zij hebben net zo goed voldoende eiwitten nodig, hier krijgen de minishetten ieder 100g sojaschroot omdat ze anders toch spiermassa inleveren (en gemakkelijker vet worden dan met die 100g) en de haflinger x fries krijgt net als de groninger zelfs 300g sojaschroot.

Een tekort aan eiwit zorgt juist voor extra vreetlust (net als een tekort aan vitaminen en mineralen). Veel koudbloeden zijn tegelijkertijd te vet en missen basisbespiering (de spieren die komen door vrije beweging), die twee sluiten elkaar zeker niet uit.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 20:52

Top, fijn om te weten dat rijstproducten in elk geval gebruikt kunnen worden.

Mizora, tx voor de tip. Goed om bij stil te staan. De shet en haf krijgen wel al lucerne en vitalbix daily complete. Staan verder beide niet in het werk.

JorisV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:55

Paarden die in de sport lopen, krijgen vaker wel paardenvoer op basis van rijst. Het is beter verteerbaar dan andere granen en levert wel direct vrijkomende energie.