Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Wat fijn!!
Als je direct voor 24/7 kan kiezen, zou ik dat alleen doen als het beestje dan wel echt voldoende mogelijkheden heeft om droog te liggen. Dus op een fijn, droog bed en met een dak boven het hoofd.
En dan vooral ook opletten dat er niet alleen zo'n plek aanwezig is, maar hij er ook daadwerkelijk op elk moment van de dag in kan en het niet zo is dat er dan geen ruimte is omdat andere paarden er al liggen of hem wegjagen ofzo.
Als je geen zekerheid hebt van echt droog kunnen staan als hij dat wil, dan zou ik absoluut eerst gaan voor de nachten binnenAnders is het wel een hele grote omschakeling voor dat dier, in deze tijd van het jaar
Dan kan je tegen de zomer altijd nog kijken of je denkt dat 24/7 buiten op die locatie fijn gaat zijn.
Hier lopen ze altijd buiten en kunnen altijd zelf naar binnen. Ik zou niet anders willen, zó fijn!
Zowel opsluiten op stal, als buiten zonder goede schuilmogelijkheid vind ik geen optie.
Mirthe_0209 schreef:Hij zal eerst staan met een oude pony op een wat "kleinere" wei (die ik nog steeds mega vind haha) daar is altijd een schuilstal beschikbaar. En heeft hij een aparte stal, eigen stal.
Lijkt mij inderdaad het beste om de nachten nog even op stal te doen als ik het hier zo allemaal hoor.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat hij in een grote wei komt van 15 hectare met 10/15 andere merries en ruinen. Hier is geen schuilstal maar genoeg bomen en struiken om beschut te staan.
Lijkt mij een heerlijke plek om paard te zijn. Ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen en we zullen goed op hem letten
Ineke2 schreef:In de winter naar 24/7 uur buiten verhuizen is best een ding precies in de koudste periode van het jaar.
Als je de keuze hebt zou ik kiezen voor de eerste maanden s’nachts op stal. Dan heeft de pony in elk geval rust tussendoor en steeds “ eigen” tijd om rustig te kunnen eten en op te drogen op stal.
Bloem39 schreef:Ineke2 schreef:In de winter naar 24/7 uur buiten verhuizen is best een ding precies in de koudste periode van het jaar.
Als je de keuze hebt zou ik kiezen voor de eerste maanden s’nachts op stal. Dan heeft de pony in elk geval rust tussendoor en steeds “ eigen” tijd om rustig te kunnen eten en op te drogen op stal.
Ik zou dit ook zo doen. Mijn 25-jarige paard staat inmiddels al een paar jaar 24/7 buiten met schuilstal en doet het daar heel goed op.
Maar in de winter zo'n stap zetten, kan pittig zijn voor een paard, eerst maar eens kijken of hij voldoende aan eten toe komt (rangorde) en of hij zich goed warm kan houden. En dan in het voorjaar 24/7 buiten.
Succes met de keuze!