Toiletteren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dhm

Toiletteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 17:26

Hi allemaal,

Ik heb een welsh cob en ik wil haar graag een beetje toiletteren. Maar ze is mega bang voor het scheerapparaat/trimmer/tondeuse. Over haar lichaam is ze rillerig. Maar ik zou toch graag een beetje de lange haren bij de bovenkant van haar voorbenen trimmen/knippen (niet haar sokken) en haar baard.

Hebben jullie tips?

Matheno

Re: Toiletteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:26

Schaar?

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:59

Pas op met de baard dat je de tastharen niet meescheert.

We hebben mijn angsthaas in etappes geschoren met een klein, stil, scheerapparaat. Een been doen en dan stappen tot de stress eruit is. Dan volgende been etc. Toen we bij het lijf aanbeland waren was hij eraan gewend en hoeft we veel minder te stappen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:27

aan proberen te leren en als ze braaf is belonen? Hier kenden ze allemaal geen scheren. Maar geen enkele pony die er problemen mee heeft. Geduld en nog meer geduld hahah

ViralHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:45

Wij gebruiken bij het scheren ook wel de welbekende likbakjes.. Daar hebben ze dan de focus op en is tegelijkertijd een beloning. Wil nog wel eens helpen. Verder elke keer een stapje verder gaan als de ontspanning dit toelaat.
Makkelijk is het zeker niet bij paarden dit dit eng vinden in het begin! succes :)

dhm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 13:04

Domino_2006 schreef:
Pas op met de baard dat je de tastharen niet meescheert.

We hebben mijn angsthaas in etappes geschoren met een klein, stil, scheerapparaat. Een been doen en dan stappen tot de stress eruit is. Dan volgende been etc. Toen we bij het lijf aanbeland waren was hij eraan gewend en hoeft we veel minder te stappen.

Goede tip! we gaan dit eens proberen

dhm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 13:04

ViralHorses schreef:
Wij gebruiken bij het scheren ook wel de welbekende likbakjes.. Daar hebben ze dan de focus op en is tegelijkertijd een beloning. Wil nog wel eens helpen. Verder elke keer een stapje verder gaan als de ontspanning dit toelaat.
Makkelijk is het zeker niet bij paarden dit dit eng vinden in het begin! succes :)

Ook een goede tip! we gaan eens zo'n likbakje aanschaffen en kijken of dat wil lukken