WesternWay schreef:Ik zou verder gaan zoeken naar de oorzaak van de zweren, vaak zijn het kneuzingen van te lange steunsels etc
Ik gebruikte de tubbease om in te weken, ideaal is dat. Verder hoefschoenen om de pijn weg te nemen. En toen een goede bekapper genomen en verdiept in hoeven en paard heeft geen zweren meer gehad sindsdien

Gisteren een nieuwe smid bij mijn paard gehad, en gaf aan dat dit niet het geval was. Normaal staat paard op ijzers, dus vermoed dat hij via de gaten naar binnen is gekomen. Het is nu net 2 zweren tegelijkertijd aan 2 verschillende hoeven en hij heeft er 1 in augustus gehad.
wendyh schreef:Heeft het paard altijd aan dezelfde hoef en op dezelfde plek een hoefzweer? Dan zou ik een keer een röntgenfoto laten maken.
Nee, is nu de 3de keer en hij moet nog 1 hoef afstrepen om bingo te hebben
Rontgenfoto is in mei nog gemaakt en gaf geen bijzonderheden in de hoef aan
EmptyWords schreef:De woofwear is een superfijne hoefschoenndie mooi aansluit en blijft zitten.
De tubease is een gel om aan te krijgen en gaat draaien in de wei.
Helaas allebei ervaring mee
Thanks voor de input! Hoe vochtig/modderig wordt die van woofwear aan de binnenzijde?
lieke2 schreef:Kun je geen animalintex met ductape vastplakken ipv met zelfklevende tape? Dat wordt hier gedaan.
Moet de voet droog blijven? Dan zou ik zeker kijken naar tot hoe hoog ze waterdicht zijn.
Droog maakt mij niet veel uit, ik gebruik nu ook natte animaltex zolang er maar geen modder of vlas inkomt. Ducktape direct erop zou kunnen maar heb het idee dat het zelfklevende verband nog wat 'rekt' tijdens het lopen. ducktape lijkt mij zo stug?