Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ovivio schreef:Heel erg bedankt voor de reacties! Ik zou inderdaad een soort contract op kunnen stellen, dat als hij een keer trapt of bijt, wat natuurlijk altijd kan gebeuren, er niks aan de hand is. Ze hebben namelijk geen plek voor een pony. En vergoeding voel ik me altijd een beetje slecht over omdat hij mij ook niet veel kost. Maar inderdaad voer of dergelijke is een goed idee!
Gini schreef:Als eigenaar van het paard ben je aansprakelijk voor de schade die het paard aanricht. Je kan niet gewoon zelf op een A4'tje typen dat dat niet zo is, laten handtekenen en klaar.
michenou schreef:Gini schreef:Als eigenaar van het paard ben je aansprakelijk voor de schade die het paard aanricht. Je kan niet gewoon zelf op een A4'tje typen dat dat niet zo is, laten handtekenen en klaar.
Hmm, ik dacht juist gelezen te hebben op zo'n juridische advieswebsite dat je inderdaad altijd voor minimaal 50% aansprakelijk bent voor de schade die je paard aanricht, zeker met kinderen onder de 14 jaar (dan zelfs 100%), maar dat je een contract kunt opstellen en dat deze dan bindend is. Met andere woorden: als je bijrijders of de personen die je pony lenen zo gek zijn dat ze alle schade voor zich nemen en daarvoor tekenen, dan zou je als eigenaar veilig moeten zitten.
Zat me een paar weken geleden toevallig in te lezen of een bijrijder juridisch gezien wel zo handig was, vandaar. Weet alleen niet meer precies waar ik deze info vond en of dit dan ook helemaal correct is.