Beschermbeugel voor waterbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Beschermbeugel voor waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 14:49

Ik heb sinds kort een nieuwe waterbak in stal gemaakt. Deze is echter van kunstof ipv een zware massieve die ik hiervoor had. Deze:
Afbeelding

Ik kan mij dan ook indenken dat dat net iets eerder kapot gaat bij een mep dan zo'n massieve waterbak, en daarom ben ik opzoek naar een beschermbeugel. Mijn merrie kan als ze nijdig of gestrest is best nog eens uitslaan, en dat gaat niet bepaald zachtjes...

Nu vind ik alleen maar de volgende beschermbeugels:

Afbeelding

Ik zie bij deze echter heel veel beren op de weg. Als ze hier met een behoorlijke kracht tegenaan mept zie ik vastzittende hoeven voor me.....

Iemand een tip voor een beugel waar 'vast zit scenario's' minder mogelijk zijn?

MarliesV

Re: Beschermbeugel voor waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:01

Binnenkant van deze beugel bekleden geen optie? Iemand die een beetje handig is kan er vast wel een plaat in lassen of iets dergelijks.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:43

Als ze makkelijk van die klappen uitdeelt, zou ik zo'n beugel heel eng vinden. Dan liever nog de waterbak kapot, dan een been kapot.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:54

Misschien kun je bij deze beugel de onderste rand weg halen. Dat je nog maar één rand hebt?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:38

Bij ons hebben ze allemaal zo'n kunststof waterbak. Er zit 1 sloper bij en daar hebben ze een rubbermat er omheen gedaan.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:48

volgens mij zijn er ook wel beugels met 1 rand.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:00

Een ander gevaar waar iemand via Bokt mij op wees met zo'n beugel is dat je ook het risico hebt dat er een been/voet tussen die beugel en de waterbak komt (die kunststof waterbak geeft immers wel wat mee, de beugel niet).

Ik heb zo'n zelfde kunststof waterbak en zelfs met mijn sloopkogel van een Fuchs is hij na twee jaar nog steeds heel (ze gaan hier niet echt op stal, ze hangen in de inloopstal en hebben buiten op de paddock ook nog een vlotter drinkbak staan).

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:19

Het idee van Tessebes vind ik nog niet zo gek!
Zo'n beugel zou ik niet aandurven, dan liever de waterbak kapot....

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:59

Ik heb ook zo'n drinkbak. Mijn vader heeft een balk er boven gemaakt zodat hij makkelijk kan drinken maar zijn billen kunnen er niet dicht bij in de buurt komen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 20:26

MarliesR schreef:
Een ander gevaar waar iemand via Bokt mij op wees met zo'n beugel is dat je ook het risico hebt dat er een been/voet tussen die beugel en de waterbak komt (die kunststof waterbak geeft immers wel wat mee, de beugel niet).

Ik heb zo'n zelfde kunststof waterbak en zelfs met mijn sloopkogel van een Fuchs is hij na twee jaar nog steeds heel (ze gaan hier niet echt op stal, ze hangen in de inloopstal en hebben buiten op de paddock ook nog een vlotter drinkbak staan).

Ohhh daar zeg je wat... Dan is een rubber mat wellicht veiliger en beter.

De beugel zou met name tegen eventueel kont schuren zijn maar omdat ze flink kan meppen is het dus wel een ding...

Balk is wellicht ook een optie. Met rubbermat. Ik ga m'n pa eens vragen of hij daar wat mee kan.

Horse_234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:38

Wij hebben al zo'n beugel om de waterbak bij een paard wat keer op keer zijn waterbak er af getrapt had. Nog nooit problemen mee gehad.