Mijn paard (4jaar) heeft een gebroken hoefkraakbeen en dit kan alleen genezen door 6-8 weken volledige stalrust. Ik heb haar in een prima pensionstal staan. Overdag als er geen klanten zijn staat ze rustig op stal. Alleen op tijden dat er veel stalgenoten zijn wordt ze zeer onrustig. Ze begint dan te weven en met haar geblesseerde been tegen de staldeur te slaan. Dit is niet bevorderlijk voor haar genezing. Ik kan haar op stal niet afgezonderd plaatsen. Ik heb wel een mogelijkheid om haar elders te plaatsen maar dan staat ze helemaal alleen. ik verwacht dat ze dan ook erg onrustig zal zijn. Heeft iemand ervaring met een stalmaatje? Bijvoorbeeld een bokje of geit of een ander makkelijk te huisvesten dier. Ik sta open voor alle suggesties.
Misschien is een stukje paddock of wei afzetten een idee? Ongeveer even groot als haar stal, waar ze dan overdag in kan staan. Of is dat te veel heen en weer lopen?
Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg
Misschien een soort zwart gordijn aan de buitenkant van de stal vastmaken? Dat de mensen niet echt zichtbaar meer zijn maar dat ze als het rustiger is wel nog wat kan zien? Indd een stukje paddock in de grootte van de stal? Geitje zou ik ook niet doen... Is het veel te klein voor met vier paarden benen erbij.
Pablo Shetlander: Ze zijn werkwillig, nieuwsgierig en leergierig. Dexter Haflinger: Hij zal rustig en stabiel zijn werk doen, zolang zijn grenzen niet overschreden worden. Aladdin Tinker: Rustig, koelbloedig en heeft een goed en eerlijk karakter. Daarnaast zijn ze zeer nieuwsgierig en dapper. '' Better smile before you die dummy. '' If you're going through hell, keep going.
Ik zou niet voor een geit gaan. Ik denk eerder aan een miniatuurpaard zoals een Shetlander? Die klinkt een veel betere stalmaatje te zijn. In elk geval paddock laten plaatsen, zodat je paard zichzelf geen pijn doet.
Oh alsjeblieft.. geen dier er bij kopen, er staan wss genoeg buurpaarden op stal?
Waarschijnlijk is het haar te druk. Misschien kun je ruilen naar een box aan het einde van een gang, waar net minder mensen komen. En anders een rubber mat aan de deur, als het geen lawaai maakt stoppen ze vaak gauw
Ik zou niet voor een geit gaan. Ik denk eerder aan een miniatuurpaard zoals een Shetlander? Die klinkt een veel betere stalmaatje te zijn. In elk geval paddock laten plaatsen, zodat je paard zichzelf geen pijn doet.
Ik weet niet hoe groot TS haar stal is, ook een shetlander heeft behoefte aan ruimte en een veilige omgeving.