Extra lange mestboy, wie heeft tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloem39

Berichten: 65
Geregistreerd: 13-11-09
Woonplaats: Gasselte

Extra lange mestboy, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 19:35

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje op zoek naar een mestboy die hoger is dan 90cm.
Bestaan die? En zo ja, waar kan ik die kopen?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Extra lange mestboy, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:39

Als je heel goed zoekt op Bokt is er een Bokker wiens vader die dingen gemaakt heeft/maakt? Is al wel echt iets van jaren geleden volgens mij.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Extra lange mestboy, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:44


muppetmayo

Berichten: 3393
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Extra lange mestboy, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:52


pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Extra lange mestboy, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:55

Waarom een mestboy? Ik vind die dingen zo onhandig. Ik doe alles met een Golden Gark een ideaal ding!!!!

Bloem39

Berichten: 65
Geregistreerd: 13-11-09
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 19:58


Bloem39

Berichten: 65
Geregistreerd: 13-11-09
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 19:59

pillow schreef:
Waarom een mestboy? Ik vind die dingen zo onhandig. Ik doe alles met een Golden Gark een ideaal ding!!!!


Nooit van gehoord, ga ik even Googelen...
Edir: Net gedaan: dat ziet er zeker goed uit. Werkt dat ook in een paddock?
Laatst bijgewerkt door Bloem39 op 12-11-20 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Extra lange mestboy, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:01

Klinkt misschien stom, maar is een normale hark niks? mijn moeder vind die fijner te gebruiken (Ik vind zo'n lange steel maar onhandig..)
Kan je misschien de houten steel van de hark nog op gewilde maat zagen, :+

Bloem39

Berichten: 65
Geregistreerd: 13-11-09
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 20:02

Iris82 schreef:
Als je heel goed zoekt op Bokt is er een Bokker wiens vader die dingen gemaakt heeft/maakt? Is al wel echt iets van jaren geleden volgens mij.


Daar is na 2014 niet veel meer over te vinden en ik lees ook dat veel mensen hem te zwaar vinden. Wel jammer, leek wel een veelbelovend concept!

Bloem39

Berichten: 65
Geregistreerd: 13-11-09
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 20:06

Anastasia24 schreef:
Klinkt misschien stom, maar is een normale hark niks? mijn moeder vind die fijner te gebruiken (Ik vind zo'n lange steel maar onhandig..)
Kan je misschien de houten steel van de hark nog op gewilde maat zagen, :+

Ja dat is in ieder geval een halve oplossing, de bak moet je dan nog steeds van te laag tillen. Ben herstellende van een hernia en heb met mezelf afgesproken om ergonomischer te gaan werken :j

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:30

Ik wil ook meer weten over die golden gark. Zou je daar ook met een gewone hark mest in kunnen wippen? Want dat is wat ik zo handig vind aan de mestboy dat ik vaak wel 2 of 3 keer mesten erin kwijt kan (vooral van de mini).

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:50

Bloem39 schreef:
pillow schreef:
Waarom een mestboy? Ik vind die dingen zo onhandig. Ik doe alles met een Golden Gark een ideaal ding!!!!


Nooit van gehoord, ga ik even Googelen...
Edir: Net gedaan: dat ziet er zeker goed uit. Werkt dat ook in een paddock?

werkt juist heel fijn in de paddock. scheppen even opschudden alle zand er uit en in kruiwagen. Maar ook in niet te lang gras en op stal met zaagsel oid perfect. En Fleur je kunt het er met een hark in wippen maar waarom zou je dat doen als je het gewoon kunt opscheppen.

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Extra lange mestboy, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:02

Ik vind zelf de quick pick heel fijn! Ben zelf 1.85 dus dat bukken met een mestboy was niks voor mij.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:15

xSelina schreef:
Ik vind zelf de quick pick heel fijn! Ben zelf 1.85 dus dat bukken met een mestboy was niks voor mij.


Dat ziet er handig uit! :)

Bloem39

Berichten: 65
Geregistreerd: 13-11-09
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 21:20

xSelina schreef:
Ik vind zelf de quick pick heel fijn! Ben zelf 1.85 dus dat bukken met een mestboy was niks voor mij.

Oh, dat ziet er ook heel goed uit. Denk dat ik van mijn zorgbonus zowel deze als de Golden Gark ga aanschaffen :j : *\o/*

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:22

ik gebruik een gewone hark met een plastic sneeuwschep. gewoon het goedkoopste action modelletje.
echt een uitvinding voor mij aangezien in de enige op stal ben die he-le-maal niks met de mestboy kan. de lange steel van de sneeuwschep kan ik achter mn elleboog klemmen zodat ik m makkelijk met 1 hand kan optillen.

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:34

pillow schreef:
Waarom een mestboy? Ik vind die dingen zo onhandig. Ik doe alles met een Golden Gark een ideaal ding!!!!


Wat is het verschil met een gewone zaagselvork?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:36

Ik weet niet wát je er precies mee wilt mesten, ik kan ook niets met mestboys dankzij véle uren werken emee. Belangrijkste is: niet ver lopen met de mest, dus kruiwagen/whatever zo dichtbij mogelijk, en niet te vol scheppen.
Ik mest met een "onbreekbare"(trust me, ze breken wel) uit, met name in paddocks met zand, soms ff een stukje gras, wat wel een stuk lastiger gaat.
een "gewone" mestboy maakt je ongelovelijk scheef, of je moet al steeds met je handen wisselen.

Die Quickpick ziet er wel beter al uit, al vraag ik mij af hoe hij in gebruik gaat werken, ook met bijv, niet zulke vlakke ondergrond(waar je je mestboy vaak ff scheef onder "drukt") en hoe je hem moet legen.

Edit: ik gebruik mijn "onverwoestbare" vork omdat deze nogal licht-gewicht is. Gewicht doet énorm veel, een zwaardere mestboy of harkje is helemaal een verschrikking.
Laatst bijgewerkt door siskeh op 12-11-20 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:39


pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:42

Maaike_Indy schreef:
pillow schreef:
Waarom een mestboy? Ik vind die dingen zo onhandig. Ik doe alles met een Golden Gark een ideaal ding!!!!


Wat is het verschil met een gewone zaagselvork?

Ligt veel beter in de hand. Deze heeft een gebogen steel en een handvat.

Bloem39

Berichten: 65
Geregistreerd: 13-11-09
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 11:49

Maaike_Indy schreef:
pillow schreef:
Waarom een mestboy? Ik vind die dingen zo onhandig. Ik doe alles met een Golden Gark een ideaal ding!!!!


Wat is het verschil met een gewone zaagselvork?


En werkt dit ook met mest die uit elkaar ligt door vogels of kevers of doordat de paarden er door heen gelopen zijn? Ik ruim mest uit schuilstal, verhard deel, paddock en wei. Heb eerder wel een vlasvork gebruikt maar daar kreeg ik de verspreide mest niet goed mee weg.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Extra lange mestboy, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:04

Ik heb een paddock paradise thuis en mest alles met de vlasvork. Wordt gewoon netjes schoon.

Van de mestboy kreeg ik echt flinke klachten.

Bij de vlasvork is het ook een beteje zoeken naar welke je fijn vindt. Maar ik heb nu een gewone, zogenaamd onverwoestbare ( die regelmatig wel stuk gaan ) en de alu steel met handvat. De oude is te kort en de nieuwe iets te lang, maar kan je inkorten.

Maar eerlijk? Ik heb wat operaties gehad, ook hernia en buik, heb reuma en voel het bij alles wel.

Ik klaag ook al een tijd dat het blijkbaar onmogelijk lijkt om andersom uit te mesten. Heb het al 100x geprobeerd, maar het wil echt niet. Dat lijkt me nog beter, als je kan afwisselen.

Ik doe dus op zand en gras alles ermee.

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Extra lange mestboy, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:10


Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Extra lange mestboy, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:26

Ik gebruik buiten ook altijd de mestboy maar een wat langere steel zou inderdaad heel prettig zijn. Ik vind een vlasvork of hark voor buiten onhandig, omdat het ook wel eens nat is en ik dan niet met de kruiwagen door de paddock kan rijden. Dan is zo'n bakje toch wel handig. Daar loop ik zo mee naar de mesthoop (die is naast de paddock bij mij).

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:39

[quote="Muronia"]Ik gebruik buiten ook altijd de mestboy maar een wat langere steel zou inderdaad heel prettig zijn. Ik vind een vlasvork of hark voor buiten onhandig, omdat het ook wel eens nat is en ik dan niet met de kruiwagen door de paddock kan rijden. Dan is zo'n bakje toch wel handig. Daar loop ik zo mee naar de mesthoop (die is naast de paddock bij mij).[/quote

Ja, ik heb de mestboy voor kleine dingen en onderweg wel liggen.

Maar wij hebben een pp voor 5 paarden en mest 3 kruiwagens uit. Dan ga je het echt heel erg voelen op den duur.