Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mloui schreef:Wij hebben dit afgelopen weekend gedaan. Ging om 1500 plantjes en een kleine 300m. Wat het snelste werkte was een spade/bats volledig de grond in drukken. Dan een paar keer heen en weer wiebelen zodat je een 'spleet' krijgt. Dan houdt 1 persoon de grond goed open, de ander drukt het plantje er in. Aanstampen, klaar!
Alsnog zijn we er wel ruim 2 volledige dagen mee bezig geweest.
SSDesign schreef:Mloui schreef:Wij hebben dit afgelopen weekend gedaan. Ging om 1500 plantjes en een kleine 300m. Wat het snelste werkte was een spade/bats volledig de grond in drukken. Dan een paar keer heen en weer wiebelen zodat je een 'spleet' krijgt. Dan houdt 1 persoon de grond goed open, de ander drukt het plantje er in. Aanstampen, klaar!
Alsnog zijn we er wel ruim 2 volledige dagen mee bezig geweest.
Was dit in "gewone aarde" of in gras? Wij gaan over een paar weken ook het een en ander planten, maar een deel is op dit moment nog gras. We twijfelen of we eerst alles onder moeten spitten, dat zou erg veel werk zijn maar ik denk daarna wel makkelijker?
jazza schreef:[ [url=m/Pty6Et.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ideaal, zo’n ding.. grondboor op benzine met een wieltje ervoor.
In een dag 1.300 staken (boom- en struikvormers) mee gepland. Zo’n gat geeft net iets mee ruimte aan de wortels dan de spleet van een spade.
Manlief boren, ik erachteraan.. staak erin, dichtdrukken met de schoen (bukken is geen optie met zulke aantallen).
jazza schreef:[ [url=m/Pty6Et.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ideaal, zo’n ding.. grondboor op benzine met een wieltje ervoor.
In een dag 1.300 staken (boom- en struikvormers) mee gepland. Zo’n gat geeft net iets mee ruimte aan de wortels dan de spleet van een spade.
Manlief boren, ik erachteraan.. staak erin, dichtdrukken met de schoen (bukken is geen optie met zulke aantallen).
Mloui schreef:Wij hebben dit afgelopen weekend gedaan. Ging om 1500 plantjes en een kleine 300m. Wat het snelste werkte was een spade/bats volledig de grond in drukken. Dan een paar keer heen en weer wiebelen zodat je een 'spleet' krijgt. Dan houdt 1 persoon de grond goed open, de ander drukt het plantje er in. Aanstampen, klaar!