Bakletters in de wei

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

D4n4

Bakletters in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 19:00

Hoi hoi!

Ik hoop dat dit onderwerp op de goede plek zit,
Nou is het zo dat ik geen “echte” bak kan maken omdat we de grond niet mogen veranderen maar nou wil ik gewoon in het weiland rijden en heb ik van die bakletters die je in de grond kan prikken, maar ik vroeg me dus af...
Kan ik die letters gewoon in de wei laten staan? Er zijn dan 3 letters die open in de wei staan en ik wil natuurlijk niet dat mijn paard er overheen struikeld, als mijn paard in de wei staat is ze eigenlijk alleen aan het grazen dus ze zou er zekerweten niet in volle rengalop overheen struikelen maar toch ben ik er een beetje bang voor.

Zou ik er met weidepaaltjes een schrikdraadje overheen spannen of gewoon zo laten? Of elke keer die 3 letters weghalen en wanneer ik ga rijden weer terug zetten?

Ik hoor graag jullie meningen en ideetjes!

Rex_Rolfo

Re: Bakletters in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:16

Waarom risico nemen als het niet nodig is? Als je ze toch laat staan, zet er dan een prikpaaltje bij of zo, dan zijn ze wat beter zichtbaar voor een speels of geschrokken paard.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:21

Rex_Rolfo schreef:
Waarom risico nemen als het niet nodig is? Als je ze toch laat staan, zet er dan een prikpaaltje bij of zo, dan zijn ze wat beter zichtbaar voor een speels of geschrokken paard.

Hoe klein is de moeite die paar letters altijd aan de zijkant te prikken. Voordat je opstapt prik je ze weer goed.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:21

Ik heb jarenlang bordjes in de wei gehad. Nooit een probleem geweest.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:26

secricible schreef:
Ik heb jarenlang bordjes in de wei gehad. Nooit een probleem geweest.

Ik ook nooit.. tot je je paard op zo’n ding ziet landen met een hoef. Gelukkig enigzins schuin. Dus hij drukte hem plat. Maar ik heb wel gezien dat het toch degelijk mis kan gaan.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:08

Afbeelding

Ik ben net bakletters aan het maken van gerecycleerde tonnetjes van industrieel reinigingsmiddel (gekregen van een boer).
Ik spuit er de letter op en giet er een paar kg beton in.
Perfect veilig. Waait niet weg. Als ze ertegen lopen, gaat het vanzelf weer rechtop staan. Ideaal!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:13

Ooh ja.. hier ook zat van die dingen... (boer).