Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knert schreef:Wil je je hakken kaal krijgen.. neem dan rubber vloeren.
Rubber werkt als ze ook elders kunnen liggen. Bijvoorbeeld met een open stallings.
Wil je rubber matten om je paard er echt paar uur of elke nacht in te huisvesten. Dan is het echt geen goede ondergrond. Je zult snel kale hakken krijgen en de urine blijft altijd liggen waar jij het net niet wilde hebben...
Of je moet echt dik opstrooien...
Knert schreef:Wil je je hakken kaal krijgen.. neem dan rubber vloeren.
Rubber werkt als ze ook elders kunnen liggen. Bijvoorbeeld met een open stallings.
Wil je rubber matten om je paard er echt paar uur of elke nacht in te huisvesten. Dan is het echt geen goede ondergrond. Je zult snel kale hakken krijgen en de urine blijft altijd liggen waar jij het net niet wilde hebben...
Mkango schreef:Knert schreef:Wil je je hakken kaal krijgen.. neem dan rubber vloeren.
Die ervaring heb ik niet. Op één van de stallen waar ik werkte, stonden alle paarden het merendeel van de dag op stal: rubbermatten met papier, en ik heb geen kale hakken gezien, ook niet bij de jonge hengsten die na het weekend nauwelijks nog papier over hadden.
Bij ons werden de matten trouwens aan de vloer gelijmd om slijtage tegen te gaan door schuiven o.i.d.
Knert schreef:Wat typisch. Ik ben er juist mee gestopt omdat de hakken toch kaal werden.
Moet zeggen dat dat bij de koeien ook zo is.. als er iemand te weinig zaagsel in de boxen heeft gedaan.