Ijzeren zadelkast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zoekizako

Ijzeren zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 19:09

Ik zou van vrienden een oude archiefkast kunnen krijgen om daarvan zelf een zadelkast maken maar deze is 43 cm diep. Zijn er nog mensen die een oude kast met deze diepte hebben omgebouwd tot zadelkast ?
een vriendin van mij heeft die ook gedaan maar zij heeft maar een zadel en ik was benieuwd of er eventueel nog mensen waren die dit hadden zodat ik wat inspiratie kan opdoen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:13

Denk dat er best veel van dat soort kasten zijn. Of het werkt voor jouw zadel, is afhankelijk van de grootte van je zadel.
Ik heb zelf ook zo'n kast. Geen foto van, maar zag een oude advertentie op de bokt-markt die ermee overeenkomt (https://www.bokt.nl/markt/ad/19552/verkocht-grote-zadelkast).
Mijn oude thorowgood zadel paste op die manier prima, maar het zadel dat ik nu heb niet (te 'lang'). Daarom heb ik nu een balkje van links naar rechts gemaakt, dat is iets breder. Daar past mijn zadel nu wel op.

zoekizako

Re: Ijzeren zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 13:20

hoe diep is deze kast als ik vragen mag ?

Duhelo

Re: Ijzeren zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:30

ik heb een dergelijke kast, ik heb mijn zadelsteunen er op de korte kant ingehangen, twee boven elkaar. Werkt prima bij geen te brede zadels (westernzadels passen niet bv)

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:45

zoekizako

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 13:52

Duhelo schreef:
ik heb een dergelijke kast, ik heb mijn zadelsteunen er op de korte kant ingehangen, twee boven elkaar. Werkt prima bij geen te brede zadels (westernzadels passen niet bv)

Het zou voor mn spring zadel en dressuur zadel zijn

zoekizako

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 13:52

Roadracer schreef:
zoekizako schreef:
hoe diep is deze kast als ik vragen mag ?

Durf ik zo niet te zeggen.

Overigens, ter inspiratie is dit topic misschien nog wel wat voor je: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=1607548

Jaa daar had ik al eens gekeken dankje, maar ik krijg heel wat fotos daar niet geladen daarom had ik nog een apparte topic gemaakt