Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MariekeS_ schreef:Ik vind jouw zorgen terecht. En mijn manier zou dit ook niet zijn.
Maar wat voor oplossing hoop je op?
Dat je haar op basis van haar 'zorgplicht' kan verplichten tot aanpassing?
Het bespreekbaar maken werkt niet dus het lijkt erop dat haar insteek niet zal veranderen.
Dispar_Vulgo schreef:4 weken vakantie (tot afgesproken verhuisdatum 30 nov) voor je paarden is wel te overzien toch?
Lijkt me dat je paarden minder ‘risico’ lopen als de eigenaar ze niet rijdt, maar dat moet je zelf inschatten.
Kan je niet eerder bij die nieuwe stalling terecht, als je het uitlegt? Evt in geïmproviseerde/tijdelijke boxen.
Bij ons op stal is in een noodsituatie altijd wel wat te regelen (mijn paarden of nieuwe paarden tijdelijk 24/7 buiten of extra geïmproviseerde stallen etc).
Dan zit je alleen nog met vervoer. Daar kan je een paardentaxi voor inschakelen als je niemand kent.
SARINO schreef:In de koeien is de mening altijd erg verdeeld over mogelijke ziekteinsleep.Wij hebben nooit dieren vanuit andere bedrijven,alleen eigen fok maar andere veehouders hebben juist wel dieren van andere bedrijven,die zeggen dat de koeien daardoor juist een betere weerstand krijgen.
Ik begrijp dat je er nu niet meer lekker staat.
anjali schreef:Gewoon verhuizen voordat je paarden ziek worden. Eigenlijk ben je al te laat want ik zou een paard uit een dergelijke besmette stal al niet eens meer accepteren zonder recente gezondheidsverklaring.
Misty12 schreef:Op onze vorige pensionstal werd ook volop gehandeld in ponnies die uit Engeland kwamen. Die werden gewoon tussen de pensionpaarden gezet, daar waar een stal leeg was. Die ponnies waren ook niet altijd even gezond, met idd hoesten, snotneuzen en de rest. Ooit is er een pensionpaard goed ziek van geworden. Die had zijn enting gehad, er kwam de volgende dag nieuwe aanwas naast staan en hoppa het kwaad was geschiedt. pensionpaard was echt goed ziek, hoesten, snotteren, koorts, niet willen eten , slecht drinken. Er was geen plek om de nieuwe ponnies apart te zetten, maar dat had wel gemoeten. En de doorstroming was best vlot; zo stonden ze er en 2 weken later waren ze weer weg. En kwam de volgende lading.
anjali schreef:Op mijn stalling is ooit een handelende persoon weggestuurd omdat hij steeds zieke paarden binnenhaalde en de pensionpaarden ook ziek werden en meerdere malen de hele stal in quarantaine moest!
Pommesfrites schreef:anjali schreef:Op mijn stalling is ooit een handelende persoon weggestuurd omdat hij steeds zieke paarden binnenhaalde en de pensionpaarden ook ziek werden en meerdere malen de hele stal in quarantaine moest!
Dit is de eigenaresse zelf. Ik kan haar toch niet wegsturen?
Ik ben me echt bewust van de risico’s, en ik wil dit ook echt niet. Het heeft me eerlijk gezegd ook verrast dat ze ineens in dit tempo aan het handelen is geslagen. Ik wist niet wat ik zag toen er ineens 4 anderen stonden dan de dag ervoor.
En zoals er al in m’n berichten staat; ik wil echt weg en ga ook weg! Alleen zijn mijn omstandigheden nu even wat lastig. Niet onmogelijk.
Ik vroeg me ook vooral af of ik me aanstelde. Ik ben best wel pietlut als het om mn paarden gaat. En ik begon ook aan mezelf te twijfelen door de staleigenaresse. Zij doet steeds alsof het niets is. Maar blijkbaar zijn hier in ieder geval gelijk bestemden.