Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ayasha schreef:Hier hangt altijd hooi en ze eten met tussenpozen inmiddels omdat ze weten dat er altijd is. In mijn ervaring kan dat wel even duren overigens.
Maar ik zie ze regelmatig niet naar de hooizak om kijken. Dan eten ze weer een uurtje en dan gaan ze verder hun ding doen.
Molfre schreef:Onbeperkt ruwvoer betekent niet onbekerkt bunkeren van een vol hooinet. Dat is de fout die veel mensen maken bij de notie ''onbeperkt'' en vervolgens eindigen ze met een bevangen paard.
Onbeperkt ruwvoer betekent puur dat er altijd wat te knabbelen moet zijn als de ''maaltijd'' op is. Voorbeelden kunnen zijn wat sprietjes gras/tarwe stro/voor paarden geschikt (on)kruid et cetera.
Dit is allemaal afhankelijk van de behoefte van je paard natuurlijk. Er zijn paarden die wel 24/7 kunnen proppen en het er fantastisch op doen. Pas dit dus op de behoefte van je paard aan.
Wat voor mij duo goed werkte was lang gras en onbeperkt hooi (oud paard met weinig kiezen). Zijn vriendin die dik werd van lucht, kreeg een stevig graasmasker op, waardoor ze maar weinig, maar wel constant, kon eten.