Leugens en bemoeienissen op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:08

TS je hebt op MP 2 tegenstrijdige advertenties staan.

1 is op zoek naar een stal voor een pony met speciale behoeften.
De ander verkoop van dezelfde pony, maar dan is het ineens een milde vorm.

Niet eerlijk naar een eventuele koper en al helemaal niet naar je dier toe.


Don't worry, ben niet aan het stalken ik woon in dezelfde omgeving als TS.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Leugens en bemoeienissen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:32

Ik begrijp de voerkwestie niet zo goed.

Je staleigenaar heeft je voer? Dat hij het in handen wil houden ivm voernijd is begrijpelijk. Ik ben zelf voermeisje en heb hier dezelfde eis zodat de paarden weten waar ze aan toe zijn. 1 overslaan is vragen om miserie, zeker in groep bij ons.

Maar wat let je om zelf nog een zak te hebben En te geven als je bij je paard bent? Dat begrijp ik niet goed.

Is het een voer dat je paard absoluut nodig heeft? Kan het een idee zijn dat de stalhouder een handje geeft bij de voerbeurten en je dan zelf de juiste hoeveelheid geeft als je op stal bent?

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:44

Onali schreef:
TS je hebt op MP 2 tegenstrijdige advertenties staan.

1 is op zoek naar een stal voor een pony met speciale behoeften.
De ander verkoop van dezelfde pony, maar dan is het ineens een milde vorm.

Niet eerlijk naar een eventuele koper en al helemaal niet naar je dier toe.


Don't worry, ben niet aan het stalken ik woon in dezelfde omgeving als TS.


Waarom vraag je dit niet gewoon in pb als je echt interesse hebt in waarom ze dat doet? Waarom in dit topic gooien? Zo overbodig.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Leugens en bemoeienissen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:00

Had gekund inderdaad.

LWDaisy

Berichten: 4780
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:51

MeggiieTommy schreef:
Onali schreef:
TS je hebt op MP 2 tegenstrijdige advertenties staan.

1 is op zoek naar een stal voor een pony met speciale behoeften.
De ander verkoop van dezelfde pony, maar dan is het ineens een milde vorm.

Niet eerlijk naar een eventuele koper en al helemaal niet naar je dier toe.


Don't worry, ben niet aan het stalken ik woon in dezelfde omgeving als TS.


Waarom vraag je dit niet gewoon in pb als je echt interesse hebt in waarom ze dat doet? Waarom in dit topic gooien? Zo overbodig.


Omdat mensen de tijd nemen een antwoord te geven/formuleren. Als ik dit eerder had geweten, had ik mijn tijd niet in eerder gegeven antwoorden gestoken, omdat ik dan een andere mening had gehad over TS. Sowieso vind ik het altijd sneu om een dier te verkopen omdat het wegens ziekte meer vraagt, maar dat nog daar gelaten - maar dan helemaal als er in zo'n advertentie niet eerlijk gezegd wordt hoe de pony er aan toe is. Je zal hem maar kopen, niet wetende in welke mate hij verzorging nodig heeft.

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:05

LWDaisy schreef:
Omdat mensen de tijd nemen een antwoord te geven/formuleren. Als ik dit eerder had geweten, had ik mijn tijd niet in eerder gegeven antwoorden gestoken, omdat ik dan een andere mening had gehad over TS. Sowieso vind ik het altijd sneu om een dier te verkopen omdat het wegens ziekte meer vraagt, maar dat nog daar gelaten - maar dan helemaal als er in zo'n advertentie niet eerlijk gezegd wordt hoe de pony er aan toe is. Je zal hem maar kopen, niet wetende in welke mate hij verzorging nodig heeft.


Maar er worden nu gelijk conclusies getrokken. Ze gaat bij een andere stal kijken dus ze wil wat doen aan de situatie. Misschien is de verkoop advertentie er alleen maar om te kijken of iemand het perfecte huisje voor de pony heeft. Iemand in dit topic gaf al aan dat zij zo iemand had kunnen zijn.
Maar dat zijn conclusies die getrokken worden, zonder te weten wat het verhaal erachter is. Dan komen er speculaties en escaleert zo'n topic weer.

LWDaisy

Berichten: 4780
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 07:50

MeggiieTommy schreef:
LWDaisy schreef:
Omdat mensen de tijd nemen een antwoord te geven/formuleren. Als ik dit eerder had geweten, had ik mijn tijd niet in eerder gegeven antwoorden gestoken, omdat ik dan een andere mening had gehad over TS. Sowieso vind ik het altijd sneu om een dier te verkopen omdat het wegens ziekte meer vraagt, maar dat nog daar gelaten - maar dan helemaal als er in zo'n advertentie niet eerlijk gezegd wordt hoe de pony er aan toe is. Je zal hem maar kopen, niet wetende in welke mate hij verzorging nodig heeft.


Maar er worden nu gelijk conclusies getrokken. Ze gaat bij een andere stal kijken dus ze wil wat doen aan de situatie. Misschien is de verkoop advertentie er alleen maar om te kijken of iemand het perfecte huisje voor de pony heeft. Iemand in dit topic gaf al aan dat zij zo iemand had kunnen zijn.
Maar dat zijn conclusies die getrokken worden, zonder te weten wat het verhaal erachter is. Dan komen er speculaties en escaleert zo'n topic weer.


Ik kan best snappen dat de mogelijkheid bestaat dat je niet over de middelen (tijd, financiën, ..) beschikt om de pony de beste verzorging te bieden, en dat het dan alleen maar voor alle partijen het eerlijkste is om een gouden stal te zoeken voor de pony - maar dat werkt enkel als men eerlijk is in de advertentie. Wanneer je dat niet bent, geef je de pony niet alle mogelijke kansen.

Ik heb mijn eerste paard verkocht, jaren geleden. Fysiek gezien mankeerde hij niets - mentaal kwam hij met een hele handleiding. Die issues heb ik héél uitgebreid beschreven in de advertentie. Ik wilde de juiste eigenaar vinden voor hem, en niemands tijd verspillen door te doen alsof een beginnende ruiter zo met hem weg kon rijden. Die zou hem binnen de week toch verkocht hebben. Eerlijkheid is goud waard, als je dé gouden stal wilt vinden. Als ik nu lees dat in de ad. gezegd wordt dat de PSSM slechts een milde vorm is, is dat tegenstrijdig met de beschrijving die TS hier geeft, en dat vind ik niet eerlijk naar de pony én eventuele kopers toe. Deze pony zou ik niet eens verkopen - ik zou al heel blij zijn als ik iemand zou vinden die de pony gratis wil overnemen, mits die de pony de juiste verzorging kan bieden. Noem het vooroordelen, maar dan trek ik idd wel conclusies, dat is de menselijke aard.