Trickle net

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Trickle net

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 18:59

Heeft er iemand ervaring met de trickle hooinetten?
www.tricklenet.nl

Gaan ze lang mee, en doen ze echt zoveel langer over hun hooi dan met een standaard net?

tamary

Re: Trickle net

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:40

Tot nu toe zie ik hier alle touwhooinetten redelijk rap stuk gaan, sneller met voordroog dan echt hooi, maar stuk gaat alles en repareren is lastig als je er evenveel in wil kunnen blijven doen. Ik heb nu 2 netten met brede banden hangen (1 met 3x3 en 1 met 5x5 maas) en ben aan het kijken naar nog 2 van 3x3 maas zoals de little bit tassen. Duurder, maar ik hoop eindelijk langer meegaand en makkelijker te repareren.
Hoewel ik het met deze netten nog niet gezien heb, ben ik destijds met de action aanhangernetten de draden wel in mest tegen gekomen en dat is ook reden om naar iets veiligers te kijken qua stuk gaan.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:33

Wat bedoel je met een standaard net?

Ik heb twee goedkope netten van Agradi met maaswijdte 2,5cm. Ik gebruik ze al een jaar bijna dagelijks en er is nog niks aan. Ze zijn echt super stevig en kunnen nog wel een paar winters mee denk ik. Ze vertragen de paarden zeker wel met eten maar eens ze de techniek te pakken hebben gaat het toch weer snel vind ik. Al hangt het ook wat af van het type hooi.

Wat dan de meerwaarde is aan trickle net dat ze er dubbel zo veel voor vragen vraag ik me ook af.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 21:10

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:29

Ik heb jaren een little bit (medium) hooitas gehad. Mijn paard had hem toch heel snel leeg dus uiteindelijk op zoek gegaan naar iets anders. Ik heb nu een week of 6 een trickle hooinet en ik ben heel tevreden! Niet gefrustreerd met eten (hij was natuurlijk het eten uit een slowfeeder gewend) en hij doet echt veel langer met zijn hooi. Wel een flinke uitgave maar dat was de little bit tas ook.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 17:01

Ik heb nu ook een aantal weken de trickle netten in gebruik, maar ik ben er niet zo tevreden over.
De eerste beetjes hooi krijgt mijn paard er nog vrij makkelijk uit, maar daarna wordt het toch te lastig voor hem. Je ziet hem dan wel happen maar hij krijgt dan geen hooi te pakken.
De netten zijn dus altijd nog meer dan halfvol helaas.

Voordeel is dan wel dat hij nooit zonder eten staat en er echt lang mee doet. :+