Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Zou moeten werken, maar mijn ervaring is dat met de flink schommelende temperaturen vrijwel elke accu zo'n 3 jaar meegaat. En dan voldoet een gamma/praxis/etc. accu ook. Met bijkomend voordeel dat ze een stuk goedkoper zijn (dus bv een 45 & 65 voor iets meer dan die in de link). Om accu's lang goed te houden is een stuk meer kennis en middelen nodig en meestal begin je dan al met duurdere accu's en minder temperatuurschommelingen waar je de accu hebt staan. Mijn ervaring is dat ze gewoon niet super lang meegaan en de prijs daarvoor te weinig verschil maakt.
ikke schreef:tamary schreef:Zou moeten werken, maar mijn ervaring is dat met de flink schommelende temperaturen vrijwel elke accu zo'n 3 jaar meegaat. En dan voldoet een gamma/praxis/etc. accu ook. Met bijkomend voordeel dat ze een stuk goedkoper zijn (dus bv een 45 & 65 voor iets meer dan die in de link). Om accu's lang goed te houden is een stuk meer kennis en middelen nodig en meestal begin je dan al met duurdere accu's en minder temperatuurschommelingen waar je de accu hebt staan. Mijn ervaring is dat ze gewoon niet super lang meegaan en de prijs daarvoor te weinig verschil maakt.
Nee hoor, dar is bar weinig kennis voor nodig. Startaccu's moet je laden, laden en nog meer laden. Die zijn namelijk daarop gebouwd.
Neem je, veel duurdere, tractie-accu's dan kun je die straffeloos veel verder ontladen en weer laden.
Dus, ja, die accu's van de Gamma&co doen het wel, maar dan niet zeuren over levensduur en vooral afname van capaciteit en dus betrouwbaarheid van je omheining.
tamary schreef:Om accu's lang goed te houden is een stuk meer kennis en middelen nodig en meestal begin je dan al met duurdere accu's en minder temperatuurschommelingen waar je de accu hebt staan. Mijn ervaring is dat ze gewoon niet super lang meegaan en de prijs daarvoor te weinig verschil maakt.