Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ineke2 schreef:Een (droge!) paddock paradise met meerdere schuilstallen, eventueel mogelijkheid om s’nachts binnen te zetten en dat het paard s’ochtends weer buiten word gezet. Beperkte weidegang maar wel hooi uit slowfeeders in bakken ruim voldoende uit elkaar zodat er geen strijd onderling is bij het voer.
Op zijn minst een goede buitenbak, een (simpele) wasplaats, aparte longeer / losgooi plek voor grondwerk, een wc en een zadelkamer. Het liefst in de buurt van een bos.
Een uitloop van 3x3 meter is echt niks, daar zou niet perse meer voor willen betalen.
menfan schreef:Aan welke eisen moet een pensionstal tegenwoordig voldoen? Stel dat ik een pensionstal wil beginnen, waar is dan vraag naar? Natuurlijk weidegang, een binnenmanege, stallen met eventueel een uitloop van 3 bij 3 buiten? Zomaar war vragen die in me opkomen. En is men bereidt om meer te betalen voor een grotere stal met uitloop en weidegang? Of is groepshuisvesting een idee? Dicht bij ons, of goed bereikbaar met fiets, auto of openbaar vervoer? Ben nieuwsgierig war jullie vinden, aangezien dit een topic is dat gaat over stalling.
menfan schreef:Aan welke eisen moet een pensionstal tegenwoordig voldoen? Stel dat ik een pensionstal wil beginnen, waar is dan vraag naar? Natuurlijk weidegang, een binnenmanege, stallen met eventueel een uitloop van 3 bij 3 buiten? Zomaar war vragen die in me opkomen. En is men bereidt om meer te betalen voor een grotere stal met uitloop en weidegang? Of is groepshuisvesting een idee? Dicht bij ons, of goed bereikbaar met fiets, auto of openbaar vervoer? Ben nieuwsgierig war jullie vinden, aangezien dit een topic is dat gaat over stalling.
alex66 schreef:menfan schreef:Aan welke eisen moet een pensionstal tegenwoordig voldoen? Stel dat ik een pensionstal wil beginnen, waar is dan vraag naar? Natuurlijk weidegang, een binnenmanege, stallen met eventueel een uitloop van 3 bij 3 buiten? Zomaar war vragen die in me opkomen. En is men bereidt om meer te betalen voor een grotere stal met uitloop en weidegang? Of is groepshuisvesting een idee? Dicht bij ons, of goed bereikbaar met fiets, auto of openbaar vervoer? Ben nieuwsgierig war jullie vinden, aangezien dit een topic is dat gaat over stalling.
Bied wat een ander niet heeft/doet, Ik zit in het land van Heusden en Altena en zou heel gelukkig worden van een paddock paradise waar je als eigenaar niet allerlei klusjes moet doen en vast zit aan voerbeurten.
Goede rijbaan binnen of buiten is voor een stal ook een must net als basis voorzieningen zoals toilet en een zadelkast.
Wat zoiets mag kosten hangt vooral af van de prijzen die in de regio gangbaar zijn.
LiselotZorro schreef:Eigenlijk denk ik dat een stal met goede rijbanen (bij voorkeur ook een binnen), goede kwaliteit en hoeveelheid ruwvoer (vind ik vaak op stallen echt heel droevig) én voldoende uren buiten op een nette weide of paddock waar ze daadwerkelijk een sprintje kunnen trekken al snel vol staat. Die zijn er helaas nog niet zo veel, al is het zeker al verbeterd in vergelijking met jaren geleden.
Molfre schreef:Ik heb mijn droomplek net gevonden.
24/7 buiten (met de mogelijkheid tot opstalling), op een PP met weide van alles bij elkaar 7ha paardengras, in een kleine kudde. Grote schuilstal beschikbaar met veel natuurlijke beschutting op de rest van het terrein. Gedraineerde en goed verlichte buitenrijbak en een gedraineerde roundpen.
Daarnaast is er een tweede kudde voor paarden en ponies die niet op vol gras kunnen of suiker problemen hebben. In beide kuddes is er wanneer nodig ad libitum ruwvoer in slowfeeders beschikbaar.
Verder hebben we een wasplaats met warm en koud water en een verwarmde zadelkamer, voerhok en kantine.
En daarnaast is het all inclusive. Ik hoef zelf niet te mesten, niet te voeren, dekens worden gewisseld et cetera.
Janien30 schreef:Ik zou graag een "sportstal" zien die natuurlijk paardenhoud en waarbij er enigzins normaal geprijsd is. Dus een binnen en buitenbak met springmateriaal/springpiste, stapmolen en longeercirkel/grondwerkcirkel, een verwarmde zadelkastruimte met een grote kast dus van grond tot plafond of mogelijkheid neerzetten eigen kast, kantine waar een koffieapparaat staat en een koelkast. In de zomer 24/7 buiten in de wei en in de winter minimaal 8 uur per dag buiten en snachts in ruime stallen (4x4) binnen. wasplaats met koud en warm water. Mogelijkheid eigen voer laten voeren en mest + voerservice dus all inclusive. En alles inbegrepen voor 1 prijs. Ik zou zeker 450 willen betalen voor zo'n stal. Hier in de omgeving (Utrecht) heb je alleen sportstallen waarbij je paard zowel zomers als in de winter beperkt buitenkomt en je dan ook nog is voor elke service (binnen en buiten zetten, stapmolen en paddock gebruik e.d.) bij moet betalen terwijl je standaard al 450 euro betaald. Eigen voer geven kan maar dat moet je zelf betalen. Als deze stallen echter de buitenstaan eisen die ik net noemde hanteerde en geen geld vragen voor extras dan zou ik die 450 euro graag betalen. Daarnaast is het hier of dat of je hebt een stal waar paarden wel flink buitenkomen maar dan is er vrijwel niks aanwezig, een slecht te rijden buitenbak en je moet alles zelf doen.
Ineke2 schreef:Molfre schreef:Ik heb mijn droomplek net gevonden.
24/7 buiten (met de mogelijkheid tot opstalling), op een PP met weide van alles bij elkaar 7ha paardengras, in een kleine kudde. Grote schuilstal beschikbaar met veel natuurlijke beschutting op de rest van het terrein. Gedraineerde en goed verlichte buitenrijbak en een gedraineerde roundpen.
Daarnaast is er een tweede kudde voor paarden en ponies die niet op vol gras kunnen of suiker problemen hebben. In beide kuddes is er wanneer nodig ad libitum ruwvoer in slowfeeders beschikbaar.
Verder hebben we een wasplaats met warm en koud water en een verwarmde zadelkamer, voerhok en kantine.
En daarnaast is het all inclusive. Ik hoef zelf niet te mesten, niet te voeren, dekens worden gewisseld et cetera.
Zo waar is dit? Klinkt echt heel goed geregeld