Wij willen graag een longeercirkel (en bij heel slecht weer een paddock) maken. We zitten op zandgrond. Is het zo simpel als in, Grond afgraven, nieuw zand erin klaar?
Lijkt me bijna te makkelijk haha
Graag tips en tricks over hoe we het zouden kunnen doen!
Het is de bedoeling de cirkel 2 a 3x per week te gebruiken. Merrie staat het jaar rond in het land, mocht het nu een hele natte winter worden, dan zou ik haar altijd een paar uur in de cirkel/bakje kunnen zetten.
Ze bedoelt denk ik dat een vierkante qua oppervlakte net wat groter is, dus idealer als paddock.
Ik denk dat het prima kan. Wij hebben ook een flinke longeercirkel en in de winter dient deze ook als paddock wanneer nodig. Ik zou hem dan wel iets groter dan de gemiddelde maken.
Wij hebben er geen ander zand in. Origineel was op die plek de rijbak, maar ook dat was geen speciaal, duur zand.
Op stal hebben we ronde en vierkante longeerbakken, ik merk geen verschil, werkt beide prima.
Maar het kan inderdaad heel simpel zijn, omdat je op zand zit zou het zand ook nog kunnen keren, hoeft er helemaal geen nieuw zand in of een beetje.
Wel handig is als je een sloot oid in de buurt hebt zodat het overtollige water makkelijk weg kan lopen, zorg dus dat de longeerbaan hoger ligt dan de rest.
Ik geloof dat de vierkante 16x16 is, er staat een hek omheen maar verder niets. Die ligt ook in een kuil, dus onder water als het geregend heeft. (vandaar mijn tip )
De ronde is groter. Deze heeft een plank tegen het hek om ervoor te zorgen dat het zand niet verdwijnt.