Longeercirkel (paddock) maken

Moderators: Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hatsikidee89

Longeercirkel (paddock) maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 21:29

Wij willen graag een longeercirkel (en bij heel slecht weer een paddock) maken. We zitten op zandgrond. Is het zo simpel als in,
Grond afgraven, nieuw zand erin klaar?

Lijkt me bijna te makkelijk haha

Graag tips en tricks over hoe we het zouden kunnen doen!

The sky is the limit

trysteffy

Re: Longeercirkel (paddock) maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:33

Is het niet handig dan om een 4kanten longeerbak te maken plaats van een 4 kant?

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 21:36

Wacht? Hoe bedoel je dat? :?

Het is de bedoeling de cirkel 2 a 3x per week te gebruiken. Merrie staat het jaar rond in het land, mocht het nu een hele natte winter worden, dan zou ik haar altijd een paar uur in de cirkel/bakje kunnen zetten.

The sky is the limit

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:09

Ze bedoelt denk ik dat een vierkante qua oppervlakte net wat groter is, dus idealer als paddock.

Ik denk dat het prima kan. Wij hebben ook een flinke longeercirkel en in de winter dient deze ook als paddock wanneer nodig.
Ik zou hem dan wel iets groter dan de gemiddelde maken.

Wij hebben er geen ander zand in. Origineel was op die plek de rijbak, maar ook dat was geen speciaal, duur zand.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] Welsh Mountain veulens voor 2022 verwacht

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:15

Op stal hebben we ronde en vierkante longeerbakken, ik merk geen verschil, werkt beide prima.

Maar het kan inderdaad heel simpel zijn, omdat je op zand zit zou het zand ook nog kunnen keren, hoeft er helemaal geen nieuw zand in of een beetje.

Wel handig is als je een sloot oid in de buurt hebt zodat het overtollige water makkelijk weg kan lopen, zorg dus dat de longeerbaan hoger ligt dan de rest.

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 09:37

Bedankt! Wat hebben jullie voor afmetingen? En hoger idd, hoe hou je het zand in de bak? Wat doe je langs de kanten?

The sky is the limit

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:43

Hatsikidee89 schreef:
Bedankt! Wat hebben jullie voor afmetingen? En hoger idd, hoe hou je het zand in de bak? Wat doe je langs de kanten?

Je kunt langs het onderste deel vd longeerbak schotten zetten, hout, rubber, kunststof, bielzen, wat je wil. Dan blijft het zand erin.

Bij ons is de cirkel rond (wordt ook alleen gebruikt als longeercirkel) en ik meen ongeveer 16m doorsnee.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:47

Ik geloof dat de vierkante 16x16 is, er staat een hek omheen maar verder niets. Die ligt ook in een kuil, dus onder water als het geregend heeft. (vandaar mijn tip ;) )

De ronde is groter. Deze heeft een plank tegen het hek om ervoor te zorgen dat het zand niet verdwijnt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie