Graad masker

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Graad masker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 09:10

Ik weet niet zeker of dit de plek is om dit topic te starten....

Mijn pony is nogal aan de ronde kant zullen we maar zeggen _/-\o_
Ik wil graag dat ze wat afvalt zodat ze op een gezonder gewicht komt. Ze krijgt alleen savonds wat hooi, in een net, wat ik week in water ivm stof/hoest klachten. Dit heb ik al een stuk terug gebracht, dus ze krijgt nu het meer dan de helft van wat ze eerst kreeg. Voor de rest staat ze overdag op de wei. Dit is zeker nu geen enorm vette wei meer, maar schijnbaar toch voldoende om niet af te vallen. Ik wil haar liever niet alleen zetten en de andere 2 moeten juist aankomen....
Ik zat er dus aan te denken om haar een graasmasker om te doen. Nu ben Ik opzoek naar mensen die hier ervaring mee hebben. Is het inderdaad zo dat ze er echt minder door kunnen eten? Zie je verschil? En wat zijn voor of nadelen....

Groetjes

gr_roos
Berichten: 7609
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Graad masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:22


Deemiii

Berichten: 274
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:24

Ik zweer voor mijn merrie bij een grasmasker! Het liefst heb ik haar op de paddock met hooi, maar dit is helaas niet mogelijk.

Door het masker kan ze toch een aantal uur mee de weide op met de rest van de paarden. 's Nachts staat ze op stal met geweekt hooi en onbeperkt stro, en ik geef Glucobalance bij.

Zonder masker zou ze nooit zoveel afvallen als dat ze nu doet.

Ik heb een masker van Shires, die is helemaal rondom met bont, zodat ze geen schuurplekjes kan krijgen.