Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:Daar zou ik dan niet voor kiezen, ondanks dat ik merk bij mijn oudje dat het apart kunnen voeren wel prettig is.
De andere optie klinkt oké, maar dat hangt wel van de fitheid van jouw paard af. Kan je jonge paarden nog op hun plek zetten?
maras schreef:Een paard laag in rang gedijt meestal beter bij 1 maatje dan in een kudde! Fijn dat je bekijkt wat het beste voor hem is, nog veel goede jaren gewenst met hem!
RianneH schreef:Toch vind ik het wel wat makkelijk gedacht dat het enige andere paard op stal automatisch een vriendje zal worden. Als die twee elkaar niet mogen staat het paard iedere dag opgescheept met een ander. Natuurlijk is ie dan blij om in de nacht apart te staan, maar met een grotere groep is de kans wel groter dat het wel klikt.
Het kan ook wel goed gaan, maar ikzelf zou niet snel kiezen voor zo’n beperkte groep (of tweespan) ook omdat als het andere paard vertrekt of onverhoopt komt te overlijden je direct alleen komt te staan.
Ideale optie zou miz een combinatie van de twee, overdag in een groep en ‘s nachts met veel ruimte apart zodat je naar behoefte kan bijvoeren.
Mindim schreef:RianneH schreef:Toch vind ik het wel wat makkelijk gedacht dat het enige andere paard op stal automatisch een vriendje zal worden. Als die twee elkaar niet mogen staat het paard iedere dag opgescheept met een ander. Natuurlijk is ie dan blij om in de nacht apart te staan, maar met een grotere groep is de kans wel groter dat het wel klikt.
Het kan ook wel goed gaan, maar ikzelf zou niet snel kiezen voor zo’n beperkte groep (of tweespan) ook omdat als het andere paard vertrekt of onverhoopt komt te overlijden je direct alleen komt te staan.
Ideale optie zou miz een combinatie van de twee, overdag in een groep en ‘s nachts met veel ruimte apart zodat je naar behoefte kan bijvoeren.
Als het niet klikt, kan je natuurlijk verder zoeken even als na overlijden.
Jasmijn159 schreef:In de kudde proberen. Zeker een paard met artrose. Ze worden toch meer gemotiveerd om te bewegen en dat doet ze goed.
Als ze maar met 2 staan, zul je zien dat ze eigenlijk de hele dag amper van hun plek komen.
_Penotti schreef:Dat alleen blijven zou ik dan bespreken.
Als de eigenaar van dat andere paard daar ook over mee wil denken ben je al een stuk geholpen.
Ik heb steeds meer paarden gehad, maar nu pas 2.
Eentje daarvan had daar ook moeite mee als de ander weg ging.
Maar op stal stond ze redelijk rustig met wat brokjes die ze anders niet krijgt door haar hooi gestrooid
In de wei ging ze gruwelijk rennen.
Mocht de andere eigenaar er wat moeite in willen stoppen door ook wat worteltjes in hooi te verstoppen oid, ban je er misschien al.