Nu is de voetbalclub weg en wordt er niets meer gedaan. De velden liggen er onverzorgd bij en het gras komt bijna tot aan je knieën.
Rondom de voetbalvelden is alles agrarisch grond. Wij wonen in een boerendorpje in Zuid-Limburg, waar veel paarden zijn gehuisvestigd. Wij hebben een groot, open uitzicht achter ons huis.
Nu heb ik geïnformeerd wat de toekomstige plannen zijn hiervoor en zijn ze aan het kijken om een bloementuin erop te maken.
Zeggende hierbij dat, wanneer dit plan doorgaat, ze eventueel ook een stuk grond willen aanbieden aan de bewoners van onze straat.
Ons ideale plaatje was natuurlijk om onze paarden te kunnen huisvesten hobbymatig (2 paarden).
Echter denk ik zo dat dit natuurlijk niet mag op een grond met bestemming Sport.
Maar wat als de gemeente ons een stuk wilt verkopen? Kopen wij dit dan ook met bestemming Sport? Wat wil je hiermee uiteindelijk dan doen als tuin? Dat heeft toch geen meerwaarde voor je huis uiteindelijk?
Kan de gemeente de bestemmingsplan omgooien naar Agrarisch met landschap doeleinden?
Mogen ze wel een bloementuin aanleggen terwijl dit niets te maken heeft met deze bestemming? Mij lijkt dit toch ook eerder bij de bestemming groenvoorziening of natuurlandschap passen?
Op welke grondsoorten mag je wettelijk hobbymatig paarden behouden?
Wij hadden aangegeven aan de gemeente graag een stuk te willen kopen /huren. Maar voor ons is dit geen meerwaarde, wanneer wij een stuk kopen en er uiteindelijk niets mee kunnen omdat grondbestemming Sport veel strenge regels heeft betreft doeleinden.
Sorry voor de velen vragen

Maar de gemeente zelf kan ons ook niet veel wijzer maken.