Zoals de titel al zegt; ik ben zoekende naar de juiste manier om voorzorgsmaatregelen te nemen omtrent de Esdoorns aan mijn weide welke ik sinds een maand huur.
Drie esdoorns worden zodra t blad eraf is gekapt door de provincie, enkele dezelfde blijven aan de laan verderop staan. Ieder moment gaan de bladeren en helicopters vallen, waarbij t van iig de drie die gekapt gaan worden dit najaar deels nog in mijn weide valt. Ik heb de weide in meerdere stukken gedeeld en kan t gehele stuk van de esdoorns en tot zo'n 20 meter verder afsluiten. Daar staan ze nu 2 weken niet meer. Ik weet alleen nu niet hoe verder, gezien ik voorheen te maken had met platte klei. Enkele vragen zijn
- is dit de giftige esdoorn?
- wanneer is de weide weer veilig om ze erop te laten?
- moet ik de weide perse maaien en het maaisel weggooien voor ik de ponys er weer op laat? Moet dat dan twee keer, in zowel herfst als lente?
- de foto's van de grotere zaailingen, als ik deze eruit schop, moet ik nog iets doen om te voorkomen dat ze terugkomen groeien?
Alvast bedankt

Waar ik de foto maak staat de laatste esdoorn, achter de groene jollybal begint t volgende stuk waar ze nu staan.