Ik had graag jullie advies. Mijn paard kampt onder zn kogel met een wond. Deze nu precies 2 weken geleden opgelopen. Eerst moest hij boxrust ivm de hechtingen. Dit vond hij verschrikkelijk maar de hechtingen bleven niet zitten dus toen gekozen in overleg met de DA om hem uit het verband te doen en goed schoon te houden en herstel zou wel lang duren.
Nu heb ik hem in een klein weitje staan alleen tot de wond goed genezen is. Hij staat hier heel erg rustig ook al staat zn vriend er niet bij, maar wel in het zicht. Nu is het weitje de enige oplossing om hem helemaal apart te laten staan. Nu doet zich het probleem voor dat de wei echt wel voor 50 procent goed drassig is. Echt dat je een laagje water op ziet staan van denk nog geen centimeter.
En nu begin ik, ook kijken naar de voorspellingen, toch te twijfelen of ik hem niet bij zn vriend moet zetten. Echter staat daar nu een jonge ruin bij en laat mijn paard nu met van spelen houden en dat paard ook wel. Aan de andere kant ben ik ook erg bang dat een natte wei helemaal verkeerd is voor zn hoeven. Dit in verband met kans op rotstraal enz.
Wat zouden jullie doen? De wond lijkt nu van binnenuit redelijk mooi opgevuld te zijn. Het was geen grote wond maar wel vervelend diep en op een bewegelijke plek (zie foto van gisteren)

Ik twijfel heel erg en vroeg mij af of jullie tips hadden.
Alvast bedankt!