Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
juval schreef:de eigenaar van de hengst is uiteraard aansprakelijk voor eventuele schade, maar het is natuurlijk beter om schade te voorkomen.
Ik zou eens uitzoeken waar die hengst vandaan komt en met de eigenaar gaan praten om een oplossing te zoeken.
troi schreef:Ik zou direct de politie bellen over een ontsnapte hengst. Zo'n kanon van een paard is levensgevaarlijk namelijk op de weg. Niet perse om dat ik denk dat hij mensen zal aanvallen maar je zal hem maar voor de auto krijgen of idd je merrie dekken. Dit zijn geen geintjes!
Weet je lokale paardencommunity niet wie de eigenaar is? Bijv een zoekertje zetten op lokale fb groepen kan vaak veel duidelijkheid brengen.
Paardenfann4 schreef:Ik snap het niet helemaal, die paarden zijn ontsnapt en toen naast jullie paarden gezet door iemand of door de eigenaar? Het is de bedoeling dat die paarden daar blijven staan of horen die ergens anders te lopen? In het laatste geval zou ik er alles aan doen om de eigenaar te vinden, zodat die de paarden op kan halen. Misschien een oproepje op facebook met foto's van de paarden erbij? Deze situatie is erg gevaarlijk, dit zou ik geen dag langer willen eerlijk gezegd.
Poekkie schreef:Mijn vraag is wat als trekpaard de omheining stuk trekt met alle gevolgen van schade en eventuele ontsnappingen met schade vandien?
Poekkie schreef:Verzekering laat intussen weten dat aansprakelijkheid een straatje zonder eind wordt als niet bewezen kan worden dat de omheining door het trekpaard is vernield en niet door mijn paard (die reageert op het trekpaard...). Waardeloos geregeld dus. Hopelijk gaat verder alles goed.
Poekkie schreef:Verzekering laat intussen weten dat aansprakelijkheid een straatje zonder eind wordt als niet bewezen kan worden dat de omheining door het trekpaard is vernield en niet door mijn paard (die reageert op het trekpaard...). Waardeloos geregeld dus. Hopelijk gaat verder alles goed.
sarablack schreef:Poekkie schreef:Verzekering laat intussen weten dat aansprakelijkheid een straatje zonder eind wordt als niet bewezen kan worden dat de omheining door het trekpaard is vernield en niet door mijn paard (die reageert op het trekpaard...). Waardeloos geregeld dus. Hopelijk gaat verder alles goed.
Maar dat maakt toch niet uit wie er betaald,als de schade maar betaald word.
Wij hebben thuis ooit twee bomen van de gemeente op onze omheining gehad,we hadden al lang gevraagd wat aan die bomen te doen.
Goed eerst volgende storm gingen ze om s'nachts en zijn onze paarden gaan lopen,ze zijn daarbij door een moestuin van de buren geweest en over hun gazon en zo de weg op gegaan. Gelukkig geen grote ongelukken gedaan. maar de schade aan de tuin van de buren was voor onze verzekering het hekwerk van de buren en van ons was voor de gemeente,maar daar kun je heel lang op wachten volgens mij is dat nog niet betaald.