Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:06

Met dat berichtje zou ik niets doen.
Lekker laten gaan, als zij zo denkt te manipuleren en jou een slecht gevoel geven moet ze dat lekker doen.
Het is haar eerder natuurlijk op die manier altijd gelukt.
Nu niet reageren en laat haar maar lekker in haar eigen sop gaarkoken.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:06

YellowLemon schreef:
O dat is helemaal waar hoor, DubbelDun.
Wat iedereen ook aangeeft klopt hoor: ik heb waarschijnlijk van bij het begin af mijn grenzen niet goed aangegeven waardoor ze maar bleef gaan.
En nu is heel de situatie te ver gevorderd waardoor mijn zachte aanpak, niet langer helpt.


Ik ken dat gevoel, je wil iemand niet kwetsen.
Toch moet je haar eens duidelijk zeggen dat je emmertje nu echt vol zit. Tot hier en niet verder.
Je moet voor jezelf opkomen hoor!! Anders blijven ze over je heen lopen.
Of volledig negeren.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:15

Herkenbaar! Hier is het de vrouw van mijn instructeur :+
Bij mij doet ze het niet meer maar bij de andere klanten staat ze continu langs ze kant te roepen hoe of wat (zelf rijdt ze amper nog) en wat beter of anders moet. Bloedje irritant zowel voor haar man als voor de lesklanten..

Ik heb het steeds afgeblokt en haar duidelijk verteld dat als ik haar mening wil ik dat zeer zeker zal vragen. En dat doe ik ook als ik denk dat ze iets aan te vullen heeft. Tijdens mijn les roepen wat zij vindt dat ik moet doen heb ik enkele keren vriendelijk gevraagd om dat niet te doen, de boodschap kwam niet binnen en toen heb ik het heeeel duidelijk en zeer zeker niet vriendelijk gezegd. Ze kroop toen ook in de slachtoffer rol en ze weigert nu (2 jaar later) nog altijd om naar mijn les te kijken. Nouja prima ik heb rust en lig er niet wakker van.. Verder komen we heel goed door een deur :+

Dus ik zou haar nu ook gewoon laten zoals de rest zegt. Als ze er toch is gewoon vriendelijk zijn en als ze toch haar mening wilt geven gewoon omdraaien en weglopen.. Ofja dat zou ik doen!

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:33

"Wel of niet op de weide komen is jouw keuze, ik heb alleen geen behoefte aan ongevraagd advies en dat is wat ik gisteren aangaf, niet meer niet minder. Als jij dan niet meer de weide in wilt komen prima, maar dat vroeg ik niet"

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:49

pfoe wat lastig. Ik moet denken aan oud stalgenoten van mij. Maakte niet uit of ik er inderdaad tegen in ging, ja knikte, probeerde te ontlopen. Altijd wisten die me te vinden en te vertellen wat ze dachten over MIJN paard :') Heb zelf hierdoor de laatste jaren ook geleerd om me niet met anderen te bemoeien zolang ik en mijn paard er geen last van hadden, op zich dus voor mezelf ook een hele goede leersituatie. Bij mij zijn die anderen uiteindelijk weggegaan omdat meer stalgenoten er last van hadden, maar dat is dus in jou situatie niet zo.

Weggaan zou ik in ieder geval niet doen. Waarschijnlijk krijg je niet zo'n fijne plek voor je paardjes weer. Tenminste ik ken de stallen uit jouw buurt natuurlijk niet, maar als je op het gebied qua paarden helemaal tevreden bent.

Geen idee of het besproken is, waarschijnlijk wel :') , maar misschien kun je aangeven dat je gewoon normaal tegen elkaar doet maar dat je afspreekt dat je de ander erop wijst als je vind dat diegene teveel met jouw paarden bemoeit en dat dat voor de ander een teken is om niet verder erop in te gaan. Heel kinderachtig maar op die manier hoef jij niet op haar in te gaan.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:51

Lekker laten waaien dat soort berichten, dat is haar keuze en prima als zij dat zo wil. Ze probeert je te manipuleren door er weer op te gaan reageren en het is weer zielig doen en een vorm van aandacht trekken. Zolang jij handvatten blijft geven heeft zij redenen om door te gaan, hetzij met adviezen ongevraagd of dit soort ongewenst gedrag. Het klinkt alsof zij iemand is die altijd haar zin krijgt, is het niet linksom dan wel rechtsom en dat is lastig want ze heeft in het begin daar bij jou ook succes mee gehad, nu wil jij dat niet meer en zal het in het begin lastig zijn om dat om te buigen naar een gewoon contact waarin geen ongewenste dingen gebeuren, daar ben jij toch nog altijd bij. Even volhouden en de boodschap is duidelijk en dan zal het vast beter gaan.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:51

Gewoon elke keer jou mening geven over haar paard ipv omgekeerd. Meestal kunnen ze dat zelf niet aan en is het na 3 keer klaar :D

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:52

YellowLemon schreef:
Kreeg ik net bericht dat ze dan nooit meer de weide ging inkomen als ik er ben :roll: Dat hoeft voor mij ook weer niet. Maarja, als ik nu effectief zeg dat dit ook niet hoeft, dan is het precies ook niet duidelijk voor haar.
Het is lastig. Weet dat ik nu niet verantwoordelijk ben voor de manier waarop zij reageert maar toch. Leuk is anders.

Ik zou in jouw geval denk ik gedacht hebben: "mooi, dat is opgelost, nu kijken hoe lang ze zich er aan houdt".
Maak je niet zo druk, zij heeft er duidelijk geen moeite mee wat het met jou doet, dus waarom maak je je zo druk om haar?

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:56

Eh, hoera?

Je stalgenootje zit graag in de slachtofferdriehoek. Rustig laten zitten en lekker je eigen ding doen. Als ze last krijgt van eenzaamheid in die driehoek komt ze er vanzelf wel weer uit.

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:08

Britt_xxx schreef:
Dan app je terug, als jij je daar prettiger bij voelt, moet je dat zeker doen. Het lijkt me namelijk geen type dat dit vol gaat houden, die staat zomaar weer bij je in de wei. :)
Puur aan je verhaal te lezen is dit meisje een energiezuiger, en daar moet je echt heel duidelijk je grenzen bij bewaken want je ziet het, je gaat door haar minder graag naar je paarden toe.


Daar ben ik ook bang voor. Gewoon je eigen gang gaan, en niet te veel reageren op alles wat ze doet, laat of zegt.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:39

Ah ja joh...

Gewoon kort mar krachtig reageren met...
'truus/Anneke/Marion' (of hoe ze ook heet), we kunnen prima samen in de wei zijn om onze eigen paarden te verzorgen. We kunnen elkaar gewoon als volwassen mensen gedag zeggen, en een kort gesprekje voeren over koetjes en kalfjes, maar niet ongevraagd over tips met betrekking tot paarden, erna kunnen we gewoon fijn door te gaan met onze eigen zaken/paarden. We hoeven niet raar tegen elkaar te doen.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:42

YellowLemon schreef:
Leuk is anders.
Dat gevoel is begrijpelijk, maar eigenlijk moet je er nu om kunnen lachen... dan wéét je dat het jouw 'worst' zal zijn en kun je het naast je neer leggen zonder je bezwaard te voelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:44

Ik zou niet uitgebreid reageren op haar laatste app. Als zij alleen wil komen als jij er niet bent, prima. Probleem opgelost. Je zou hooguit kunnen reageren met, als jij je daar prettig bij voelt is dat helemaal prima.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:50

YellowLemon schreef:
Kreeg ik net bericht dat ze dan nooit meer de weide ging inkomen als ik er ben :roll: Dat hoeft voor mij ook weer niet. Maarja, als ik nu effectief zeg dat dit ook niet hoeft, dan is het precies ook niet duidelijk voor haar.
Het is lastig. Weet dat ik nu niet verantwoordelijk ben voor de manier waarop zij reageert maar toch. Leuk is anders.

Haar bedoeling is inderdaad dat jij het nu gaat afzwakken en haar tactiek heeft tot nog toe ook steeds prima gewerkt bij jou. Tijd voor jou om het drama vanaf nu bij haar te laten. Het is niet leuk, maar het is echt haar probleem. Zoals het jouw probleem is/was dat jij je er steeds in mee liet trekken, dat is weer jouw verantwoordelijkheid.

Dus: niet gaan afzwakken nu. Niet 'dat is niet nodig' oid. Gewoon ofwel helemaal niet op reageren ofwel een duimpje omhoog. Echt, geen woorden aan vuil maken. Zoals iemand anders al zei: nu volhouden.

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:38

Neon schreef:
Ah ja joh...

Gewoon kort mar krachtig reageren met...
'truus/Anneke/Marion' (of hoe ze ook heet), we kunnen prima samen in de wei zijn om onze eigen paarden te verzorgen. We kunnen elkaar gewoon als volwassen mensen gedag zeggen, en een kort gesprekje voeren over koetjes en kalfjes, maar niet ongevraagd over tips met betrekking tot paarden, erna kunnen we gewoon fijn door te gaan met onze eigen zaken/paarden. We hoeven niet raar tegen elkaar te doen.


+:)+

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:52

Niet meer reageren. Dat wil ze juist.

Je hebt alles al gezegd. Klaar.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:07

Oordopjes in. Hoef je nog niet eens echt muziek te luisteren, gewoon doen alsof.
En praat ze er toch doorheen, dan aangeven dat je lekker rustig muziek wil luisteren.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:47

Wauw, ik was heel even bang dat je op mijn (oude) stal zou staan. Maar gelukkig niet. := Ik ken je situatie zo goed! Ik stond op een grote stal en had er meerdere van dat soort.. Van alles een competitie maken, altijd vol negativiteit rondhangen.. De laatste was gewoon ronduit arrogant en had een hobby gemaakt van mensen kleineren om zelf beter uit de verf te komen.. Altijd vanuit de beste bedoelingen he, maar zo giftig als maar kan! Als je dan tegen ze inging, dan dachten ze dat het volledig negeren mij zeer zou doen. Om vervolgens weer te komen met vragen "waarom doe je zo koud? waarom zeg je geen gedag meer?" Altijd alsof het nooit hun kant was die het geïnitieerd had. :roll: Voor de rest waren er nog zo'n 30 mensen hoor, daar niet van. Maar het maakt wel de toon op stal.. En het vermoeiend en je op het verkeerde been plaatsend.

YellowLemon schreef:
Ze heeft al meerdere keren gezegd dat ze het zo niet bedoelt maar dat ze alleen maar haar expertise wilt delen. Zeg ik dan dat dit niet hoeft, dat'k expertise genoeg krijg van andere mensen, is ze ronduit beledigd.

Nog een tip waar je direct iets aan hebt is misschien de ik-ik-jij methode. :D
Als ze iets zegt of vraagt waar je geen behoefte aan hebt kun je met die methode meteen alle wind uit hun zeilen halen. "Ik heb op dit moment even geen antwoord voor je. Ik wil nu van mijn tijd met mijn paard genieten in rust. Ik zal je laten weten wanneer ik je hulp nodig heb." of "Ik verdiep mij al erg in verzorging. Ik heb al jaren ervaring met deze paarden en ik zal het aangeven als ik ergens vragen over heb." Drives them insane. :=

Hopelijk helpt het je iets. Ik heb er jaren in gezeten en weet als geen ander hoe vervelend het kan zijn. :(:)
Laatst bijgewerkt door Canon op 31-08-20 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:57

YellowLemon schreef:
Probleem is momenteel dat het voor haar nogal zwartwit is. Gister gesprek gehad, heb ik ook uitgelegd dat ik het best gezellig vind met haar maar dat ik het gevoel heb me constant te moeten verantwoorden als ik wat met de paarden doe. Dat dat gedeelte niet fijn is.

Kreeg ik net bericht dat ze dan nooit meer de weide ging inkomen als ik er ben :roll: Dat hoeft voor mij ook weer niet. Maarja, als ik nu effectief zeg dat dit ook niet hoeft, dan is het precies ook niet duidelijk voor haar.
Het is lastig. Weet dat ik nu niet verantwoordelijk ben voor de manier waarop zij reageert maar toch. Leuk is anders.

Mijn eerste gedachte hier was: "Oh! Dat is lekker rustig!"
Verder, gewoon negeren, niet meer op reageren, ze zoekt het zelf maar uit. En dat ze maar lekker ergens anders slachtoffertje gaat spelen :') :j

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:09

Goudhaan1 schreef:
YellowLemon schreef:
Probleem is momenteel dat het voor haar nogal zwartwit is. Gister gesprek gehad, heb ik ook uitgelegd dat ik het best gezellig vind met haar maar dat ik het gevoel heb me constant te moeten verantwoorden als ik wat met de paarden doe. Dat dat gedeelte niet fijn is.

Kreeg ik net bericht dat ze dan nooit meer de weide ging inkomen als ik er ben :roll: Dat hoeft voor mij ook weer niet. Maarja, als ik nu effectief zeg dat dit ook niet hoeft, dan is het precies ook niet duidelijk voor haar.
Het is lastig. Weet dat ik nu niet verantwoordelijk ben voor de manier waarop zij reageert maar toch. Leuk is anders.

Mijn eerste gedachte hier was: "Oh! Dat is lekker rustig!"
Verder, gewoon negeren, niet meer op reageren, ze zoekt het zelf maar uit. En dat ze maar lekker ergens anders slachtoffertje gaat spelen :') :j


Haha, dit dus. _/-\o_

Dit is natuurlijk hardstikke emotioneel en straks komt ze weer haar excuses aanbieden (als je geluk hebt) en je weer terug trekken in het spelletje.. Maar ik zou het echt even prima vinden en naast me neerleggen. :o Dit heb ik twee keer recht in mijn gezicht gehad. Na maanden van getrek en gezever. De eerste keer doet pijn. De eerstvolgende keer zwaai je ze uit als ze weglopen. Het is altijd hun keuze. Jij hebt ze niet verteld zo te doen, daar kiezen ze zelf voor.. Klinkt heel grof, maar zo relativeren geeft je wel een gezonde persoonlijke grens waardoor je niet meer alle kanten op schiet.

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:20

Ik zou eerst een afspaak met jezelf maken! Namelijk dat je haar niet meer onder je huid laat komen.

Daarna zou ik haar exact zeggen wat ik er van denk. Dat kan op een gewoon fatsoenlijke manier.
Zeg haar duidelijk dat het jouw paarden zijn. Jij je niet bemoeit met die van haar en zij niet met die van jou. Je bedankt haar vriendelijk voor haar gratis expertise maar dat je daar ongevraagd niet op zit te wachten. Prima om samen een bakkie te doen maar jij beslist over jouw paarden het is niet haar plaats zich daar ongevraagd mee te bemoeien. Wees duidelijk, eerlijk en to the point. Is ze gekwetst so be it. Dat trekt bij óf niet. Dan kun je altijd nog plan B trekken.

In ergste geval vraag de eigenaar te bemiddelen.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:16

Heel herkenbaar! Heb ook op pensionstallen gestaan en met grote groepen is er altijd wel gezeur en gezeik!Vreselijk,zo blij dat wij ze bij huis hebben staan, maar dan nog dan hou je altijd nog van die meiden die vinden dat jij alles verkeerd doet en vreselijk kletsen over anderen(volwassen vrouw he) werkelijk op iedereen wat aan te merken, ik denk dat ze tegen anderen ook over mij aan het banketstaaf was, dus die hebben we ook maar van het lijstje geskipt! Klaar mee!

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:33

YellowLemon schreef:
Probleem is momenteel dat het voor haar nogal zwartwit is. Gister gesprek gehad, heb ik ook uitgelegd dat ik het best gezellig vind met haar maar dat ik het gevoel heb me constant te moeten verantwoorden als ik wat met de paarden doe. Dat dat gedeelte niet fijn is.

Kreeg ik net bericht dat ze dan nooit meer de weide ging inkomen als ik er ben :roll: Dat hoeft voor mij ook weer niet. Maarja, als ik nu effectief zeg dat dit ook niet hoeft, dan is het precies ook niet duidelijk voor haar.
Het is lastig. Weet dat ik nu niet verantwoordelijk ben voor de manier waarop zij reageert maar toch. Leuk is anders.


Ik zou antwoorden: "Dank je wel dat je zo fijn met me meedenkt. Dat scheelt me een hoop frustratie."

(Hoe denkt ze trouwens te weten wanneer jij er bent?)

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:39

Ik heb mijn paarden ook prive thuis. Als ik op wedstrijd ben hoor ik ook al dat gekonkel over anderen weer. Ben zo blij ik dat niet meer elke dag hoef te horen. Voel me een stuk relaxter dan toen ik nog op een pension stond.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 01:43

Ik denk dat mijn persoonlijkheid hier te naar voor zou zijn maar ik zou reageren "mooi, dat is dan opgelost"! En klaar hoor. Zijn manipuleert maar jij geeft haar deze ruimte ook. Zij voelt feilloos aan dat jij je hier onprettig bij voelt en maakt daar gebruik van. Niet sympathiek maar jij bent degene die er last van heeft. Daar gaat het mis. Ik wil niet degene zijn die er last van heeft, dat zij dan verdrietig/gefrustreerd/whatever is, is toch niet jou probleem? Maak het dat ook niet. Lekker genieten van je paarden, daar kom je voor!