YellowLemon schreef:Hallo iedereen
Korte situatieschets:
ik heb drie rijpaarden en sta op een geweldige en goedkope plek. De stalbaas is top. Paarden staan 24/7 buiten, krijgen lekker veel hooi, dicht bij huis...
Ik sta er alleen met een weidegenoot waar het helaas niet altijd mee klikt. Gezellig kletsen gaat prima zolang het niet over paarden gaat. Ik heb geprobeerd het zowel te negeren als de discussie aan te gaan - helaas borrelen de frustraties bij mij nu te hoog op. Ze betrekt er mijn paarden nogal vaak bij wat voor mij te ver gaat.
Beiden zijn we praktisch altijd tesamen op de weide. Zij is ook mijn enige stalgenoot.
Voor mij gaat het al zo ver dat ik soms niet zou gaan naar mijn paarden omdat zij er ook zou zijn. Ook na eens het gesprek aan te gaan hebben, vervalt ze na een tijdje opnieuw in oude gewoonten.
Nu is mijn vraag naar jullie toe: zouden jullie van stal veranderen in mijn geval?
Eerlijke meningen graag. Brand maar los!
YellowLemon schreef:Op de weide hebben we zowat vrijspel. Ik besloot hooinetten op te hangen > ik krijg gemene reacties dat dit toch absoluut niet goed kan zijn voor de paarden.
Ik ben zelf voorstander van supplementen: geef graag eens een kruid bij. Krijg ik op m'n kop dat dit toch niet gezond kan zijn, dat ik mijn paarden "zwak" maak etc.
Mijn ene paard is wat moeilijker te rijden, heeft een bijzondere handleiding > ik krijg allerhande tips hoe ik het kan oplossen ook al neem ik elke week privéles. Alleen vraag ik hier niet om.
Citaat:Op de weide hebben we zowat vrijspel. Ik besloot hooinetten op te hangen > ik krijg gemene reacties dat dit toch absoluut niet goed kan zijn voor de paarden.
Ik ben zelf voorstander van supplementen: geef graag eens een kruid bij. Krijg ik op m'n kop dat dit toch niet gezond kan zijn, dat ik mijn paarden "zwak" maak etc.
Mijn ene paard is wat moeilijker te rijden, heeft een bijzondere handleiding > ik krijg allerhande tips hoe ik het kan oplossen ook al neem ik elke week privéles. Alleen vraag ik hier niet om.
_Penotti schreef:Ik zo haar eens duidelijk vertellen dat je begrijpt dat ze het goed bedoeld, maar dat je er niet op zit te wachten.
Dat je allebei je eigen visie hebt en dat dit prima is, maar zij die van van haat beter voor zich kan houden.
Gebruikers op dit forum: DotBot en 4 bezoekers