Paard in natuurgebied?

Moderators: Coby, Nicole288, Dyonne, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

StormMilagro

Paard in natuurgebied?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 16:25

Door verschillende omstandigheden, ben ik aan het kijken of er een mogelijkheid is voor een paard om een jaar op vakantie kunnen. Maar dan wel 24/7 buiten.

Zijn er mensen die hun paarden in natuurgebieden laten lopen voor begrazing, het gehele jaar door? Ik heb geen idee waar en of dit mogelijk is.

Wellicht zijn er hier bokkers die weten wat hier de mogelijkheden in zijn en mij daar wat meer over kunnen vertellen?

Alvast bedankt!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Boots & Lara & Montana

DubbelFun

Re: Paard in natuurgebied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:28

Ik weet dat er voor IJslanders natuurgebieden zijn waar veulens 3 jaar kunnen grazen, dus misschien ook wel voor volwassen paarden.

..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:41

Er is een Bokker die haar Fjorden hengst een jaar in een Fjorden kudde heeft laten lopen om hem daarna weer op te pakken voor rijden en dekken. Jou paard zal niet in die kudde mogen maar er is vast wel zoiets te vinden.

Fotoshoot boeken? Klik hier --> Marlies Trap Fotografie Instagram: @marliestrapfotografie
❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:45

Bellatrix schreef:
Er is een Bokker die haar Fjorden hengst een jaar in een Fjorden kudde heeft laten lopen om hem daarna weer op te pakken voor rijden en dekken. Jou paard zal niet in die kudde mogen maar er is vast wel zoiets te vinden.

moest ik ook gelijk aan denken ;)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:47

Ik zou eerder kijken naar een paddock paradise achtig iets met voldoende weidegang, ik denk dat dat makkelijker haalbaar is om te vinden.
Of een pensioen/revalidatie stal.

[o]

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:15

Ik denk dat de maandelijkse kosten van een PP of een begrazingsgebied nogal uiteen lopen...

..

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 18:45

Cinnepin schreef:
Bellatrix schreef:

moest ik ook gelijk aan denken ;)

Ja klopt, dat was Gio, van Amber_. Helaas is dat van Staatsbosbeheer en niet voor privepersonen.

DubbelDun schreef:
Ik denk dat de maandelijkse kosten van een PP of een begrazingsgebied nogal uiteen lopen...

Haha daar ben ik inderdaad ook bang voor

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:58

Ik heb die van mij een halve zomer op de Strabrechtse heide gehad lopen. Voor een klein bedrag. Kun je echt geen pony voor thuis houden. Bevalde goed, maar ivm droge zomer en eventueel bosbrandgevaar haar weer weg gehaald. Dit was dan niet voor het hele jaar. En enkel voor de kleine ponys

Als je een oproepje doet bv op Facebook onder paardenvrienden kun je vast wat vinden. Heb ik toen ook zo gedaan.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] Welsh Mountain veulens voor 2022 verwacht

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-20 16:17

Bedankt voor de tip :)!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie