Destination schreef:Heb je ook met de staleigenaar afgesproken hoe lang je de box zou reserveren?
janna schreef:Ik denk dat voor half geld verhuren veel gunstiger is..
De stalhouder heeft nu ook geen kosten en geen werk er aan.
Ik zou denk ik ook even langs gaan en bespreken hoe je er mee omgaat stel dat het nog een half jaar gaat duren zo.
FireAndIce schreef:janna schreef:Ik denk dat voor half geld verhuren veel gunstiger is..
De stalhouder heeft nu ook geen kosten en geen werk er aan.
Ik zou denk ik ook even langs gaan en bespreken hoe je er mee omgaat stel dat het nog een half jaar gaat duren zo.
We hebben nog spullen die we in de kast kunnen leggen bij de rest van de paardenspullen. Meer als smoes om op stal te kunnen komen en om meteen vragen te kunnen stellen.
Er is namelijk een hek dat je open kunt bellen met een 06 nr. en dat hebben wij nog niet.
Mijn man was dit weekend binnen gekomen omdat het hek nog openstond. De eigenaren waren niet thuis helaas.
boemel schreef:Vervelend! Ik zou inderdaad even langsgaan en alvast wat spullen brengen.
En dan checken hoe het ervoor staat.
Ik heb ook ooit reserveringsgeld betaald.
Toen ik belde dat vrijdag mn paard zou komen, bleek de stal niet leeg.
Na wat geknetter van mijn kant, kon mijn paard toch komen.
Vervolgens bleek ik een halve stal te hebben....
Overdag stond er een ander paard in MIJN stal. En s avonds ging mijn paard dus in een vieze stal.
Moest ik niet al te moeilijk over doen, vonden ze.
Na een hoop gedoe, kreeg ik de stal toch voor alleen mijn paard.
De week erop zetten ze een paard bij mijn paard in de wei, die bekend stond als heel vals.
Diezelfde avond had ik geen pensionstal meer nodig, want ze stond 1 maand lang gewond in de kliniek. Ben daarna verhuisd!
Dit is natuurlijk een heel extreem geval en gaat jullie vast niet gebeuren!
Christiene schreef:Gok dat er misschien even een apart in gevoerd word? Of voor de smid er even in staat.
Box is leeg dus er kan best wel even wat in staan kwa opslag of even een paard voor nood. Ivm medisch iets ofzo.
Hier ligt er dan ook gewoon stro in. Staat nooit leeg. Even een paard in na het eijden voor die het land in gaat kan die even losstaan als ik de spullen opruim . Dat soort dingen.
FireAndIce schreef:boemel schreef:Vervelend! Ik zou inderdaad even langsgaan en alvast wat spullen brengen.
En dan checken hoe het ervoor staat.
Ik heb ook ooit reserveringsgeld betaald.
Toen ik belde dat vrijdag mn paard zou komen, bleek de stal niet leeg.
Na wat geknetter van mijn kant, kon mijn paard toch komen.
Vervolgens bleek ik een halve stal te hebben....
Overdag stond er een ander paard in MIJN stal. En s avonds ging mijn paard dus in een vieze stal.
Moest ik niet al te moeilijk over doen, vonden ze.
Na een hoop gedoe, kreeg ik de stal toch voor alleen mijn paard.
De week erop zetten ze een paard bij mijn paard in de wei, die bekend stond als heel vals.
Diezelfde avond had ik geen pensionstal meer nodig, want ze stond 1 maand lang gewond in de kliniek. Ben daarna verhuisd!
Dit is natuurlijk een heel extreem geval en gaat jullie vast niet gebeuren!
Wat heftig zeg! Is je paard goed genezen?
Ja, er zijn idd rare staleigenaren die vaak het onderste uit de kan willen halen en er vreemde praktijken op na houden.
hwn schreef:Fijn dat het in orde is.
Maar maakt toch niet uit of de stal nu gebruikt wordt of niet? Stel dat je reserveringskosten betaalt voor een hotel voor twee weken, maar je meldt dat je maar enkele dagen later aankomt. Logisch dat je je geld niet terugkrijgt, maar dan ga je de hotelhouder toch niet verbieden je kamer voor een dagje door te verhuren? Op voorwaarde dat je kamer (in dit geval stal) vrij en netjes is op het moment dat jij (je paard) daar aankomt. Kan best dat iemand bijv. een weekje op reis gaat en paard daar eventjes onderbrengt. Mooi meegenomen voor de staleigenaar natuurlijk, maar heb jij geen hinder van.
ElSea schreef:Ik zou gewoon terloops vragen of je alvast een tuinkussenbox met dekens/voertonnen kwijt kan in je stal. Zo van: we waren de garage aan het opruimen en ik kwam dit tegen, dit wil ik graag gaan gebruiken maar het staat me hier in de weg. Kan het in mijn stal tot de tijd dat er een paard in staat?
Mindim schreef:Zijn reserveringskosten niet puur dat er een stal beschikbaar is wanneer je paard komt? Een zekerheid, meer niet?
Wat hij intussen met de box doet, is zijn zaak toch? Als er maar een stal vrij is wanneer jij komt. De reserveringskosten zijn een halve maand boxhuur. Dat is toch iets anders dan een halve box huren.
De stal kan wel een half jaar leeg staan zo. Je huurt geen halve box, maar je betaalt reserveringskosten die gelijk staan aan een halve maand huur
Tenminste zo lees ik het.
ElSea schreef:Ik zou gewoon terloops vragen of je alvast een tuinkussenbox met dekens/voertonnen kwijt kan in je stal. Zo van: we waren de garage aan het opruimen en ik kwam dit tegen, dit wil ik graag gaan gebruiken maar het staat me hier in de weg. Kan het in mijn stal tot de tijd dat er een paard in staat?
Hilary schreef:Je mag een box (of huurwoning, bijvoorbeeld), niet dubbel verhuren. Dus als TS geld betaalt als reservering, mag de stalhouder dezelfde box niet verhuren aan iemand anders in die periode. Hetzelfde geld als je je opzegtermijn hebt betaald, maar vast een halve maand eerder naar je nieuwe stal gaat. De stalhouder mag gedurende die halve maand de box niet verhuren (tenzij de halve maand wordt terugbetaald aan de vertrekkende pensionklant).
Gebruikers op dit forum: Afanaisa91 en 9 bezoekers