We hebben al verschillende slowfeeders geprobeerd, die allemaal niet bevielen: een hooikussen, veilig, er kunnen geen hoeven in terecht komen. De gaten zijn alleen zo fijn dat onze Flash er erg gefrustreerd van werd en dit afreageerde op shetje Pino.
Toen een losse slowfeeder geprobeerd.

Aardig ding, maar die sukkels gooien ‘m regelmatig buiten de paddock en staan er dan beteuterd naar te kijken. Slowfeedernet hebben we ook al eens opgehangen, maar naast dat Flash er fanatiek aan eet (halve net gaat mee naar binnen), kreeg hij er ook nekklachten van. Ook geen aanrader dus.
Nu hebben we besloten om zelf een slowfeeder te maken. Tot zover niks aan de hand, maar de vraag is waar laten we ze doorheen eten? Een net verdwijnt zoals eerder vermeld half naar binnen, een metalen rek (heb ik van gehoord) dat de tanden harder slijten. Nu lijkt me zelf wel het materiaal van onderstaande foto iets.

Maar wat is het, waar koop je het? Ik heb zelf werkelijk geen idee. Kan iemand ons helpen? Andere ideeën zijn ook welkom. Alvast bedankt voor de tips!