Weide beregenen

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tictak

Weide beregenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 12:56

Hallo allemaal

Wij hebben een oud huis gekocht met een stuk grond voor de straks de paarden aan huis te hebben.

Nu zijn we nog druk aan het verbouwen en vonden we nog een oude grondwaterpomp in de kelder.
Nu zouden we die graag in gebruik willen nemen om de weide te beregenen maar ik kom er niet aan uit hoe en wat :+ . En hoopte dat hier mensen waren die ons raad konde geven over welke slangen, sproeikop,..

De weide die beregend gaat moeten worden is een rechthoekige wei van +/- 55m op 100m.

Op de pomp staat dit:
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:12

Deze pomp kan een formaat slang hebben van vanaf 2,5 cm. 3,4 wil ook prima. Dan kan die flink verpompen. 3 midden formaat sproeiers je er wel op kwijt

https://www.westfalia.eu/nl/shops/tuin- ... gINS_D_BwE

Zo’n soort sproeier bijvoorbeeld.
Ik zou werken met geka koppelingen. Die zijn sterk en makkelijk in gebruik

Instagram: mooslaika

Hutcherson

Re: Weide beregenen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:00

Ik zou even een slang van 19 of 25 mm eraan doen en een rondsproeier van marktplaats afhalen. Liefst op een statiefje.

Heb die van westfalia ook gehad en leuk voor in de tuin op je gazonnetje maar heb nu van die sledes met zo'n rondsproeier erop.. Die komen pas echt ver. Slang van 19 mm binnenmaat eraan met geka koppelingen. Werkt perfect. Kan er 3 tegelijk aansluiten maar beste gaat met twee.

Second star to the right, straight on till morning.

Tictak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 20:38

Bedankt voor jullie reactie.

@belle_boef wat is dan het verschil tussen de 2,5cm en 3,4cm? Heeft dat te maken met de druk dan of..?

@hutcherson is dat veel handiger met zo een slede om de sproeier te verplaatsen? Welke heb jij dan?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:47

Een dikke slang heeft een hogere doorvoer dus de druk langer hoog als je meerdere sproeiers aansluit.

Instagram: mooslaika

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:46

Tictak schreef:
Bedankt voor jullie reactie.

@belle_boef wat is dan het verschil tussen de 2,5cm en 3,4cm? Heeft dat te maken met de druk dan of..?

@hutcherson is dat veel handiger met zo een slede om de sproeier te verplaatsen? Welke heb jij dan?

Ik heb sledes laten maken door iemand. Daar heb ik rondsproeiers op gezet. Je kunt de sledes dan aan de slangen naar je toe trekken om hem te verplaatsen.

Second star to the right, straight on till morning.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:57

Ik had eerst een statief, maar heb op advies van Wildkamp een slede genomen en ben heel snel overgestapt naaralleen nog sledes. Echt slepen gast niet altijd soepel, maar de sproeier valt niet om, staat echt veel stabieler.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie