DubbelDun schreef:De meeste van die flappies zijn te dun en te smal om een beetje wind te kunnen weerstand. mijn ervaring is dat ze wel degelijk gaan flapperen en dat de meeste paarden er dan niet meer dorheen willen omdat ze 'geraakt' worden.
Ik denk dat je beter af bent met een oversteek.
Ik heb inderdaad ook schrik dat het gaan wapperen
[***] schreef:Zie je mijn teken skills zijn op dit moment niet al te best

Dat zwarte is je container nu, vanaf bovenaf gezien. Dat rode bedoel ik als een soort nieuwe inloop, twee kanten dicht en dan een dak erop, dan kan de regen er niet meer in

Nu ben ik mee haha!
ik vraag me alleen af met welk materiaal ik dat dan zou doen zodat het ook niet omver waait. En dan kan ik niet meer naar binnen met de kruiwagen want aan de linkerkant is er een opening voor mij
Milo2012 schreef:Beetje slechte foto.. Maar wij hadden dit systeem ook. En vond het ideaal! Klappert alleen wel onwijs als er veel wind staat![ [url=m/tZkSHd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gingen jouw paarden er dan nog door als het zo hard klappert?
silverdapple schreef:Met gordijnen bedoel je plastic flappen? Hier ervaring.
[ [url=m/rbIwqp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze zijn zwaar genoeg om niet open te waaien, licht genoeg om makkelijk tussendoor te gaan. Mogelijk moet je het wel even met ze oefenen (voer werkt super...)
Ik weet niet of je het op de foto kunt zien, de flappen zijn zo lang dat ze een centimeter of twee over de grond slepen, dat biedt extra stevigheid.
deze bedoel ik ja
ik zou ze zelf wel niet tot op de grond hangen :p ik denk dat als hij zijn voet er opzet dat alles naar beneden valt haha
Ze lijken bij jou niet doorschijnend?
is het dan niet snel donker?
[/quote]
Nee hoor daarvoor is in principe geen ruimte. Zodra je er namelijk tegenaan komt dan schuiven ze al, snap je? En kunnen ze er niet op staan.
Dat durf ik niet helemaal te zeggen, ze zijn wel licht doorschijnend en ze hangen niet potdicht, maar de stal heeft raampjes.[/quote]
Oke super bedankt!
superpony schreef:Ik denk dat ik echt wel een afdak eraan zou maken en dan evt op een paar meter wat winddoek.
Ik heb ook een deel van de schuilstal op de wind en die was erg open. Kwam toevallig zo uit met de bestaande schuur, want anders had ik die plek nooit gekozen.
Wij hebben dus 3 meter afdak en dan krijg je alsnog wat wind en heel soms ietsjes regen. Wij hebben op 2 hoeken windbreekgaas gemaakt en dat scheelt enorm.
Volgend jaar gaan we de afdak verlengen en dan komt er ook nog een staand stuk met windbreekgaas vooraan. Dan is wat open is dicht op enkele meters zeg maar.
Heb je hier een foto van van hoe je het gedaan hebt? (het eindresultaat?) dan heb ik een beter idee