[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15368
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:27

Kijk maar wat lukt Daihyo, ik wil graag 2 voerplekken verharden. Lukt het niet, ook goed. :+

Daihyo

Berichten: 88114
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:35

+:)+

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:37

Altijd mooi dat soort mazzeltjes!

Daihyo

Berichten: 88114
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:11


neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:21

^Wat een leuk initiatief! Zo fijn dat er meer aandacht is voor groen in het land!

pol013

Berichten: 9020
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:33

Mooi mazzeltje daihyo.

Framboos wil zich wel wat uitbreiden dus een beetje bijhouden is wel gewenst maar echt woekeren zou ik het niet noemen. En frambozenblad mogen ze eten. Vogeltjes (of jij) ook blij.

Belker

Berichten: 15368
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:34

En gele framboos is echt lekker

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:38

Nog een initiatief / goed doel om aan te planten, geen grote hoeveelheden maar wellicht toch leuk?

Door wereldwijde ontbossing zijn we inmiddels de helft van onze bossen op aarde verloren. Ook in Nederland worden veel bomen gekapt en niet altijd nieuwe bomen teruggeplaatst. Tuinen worden betegeld waardoor groen verdwijnt en de biodiversiteit afneemt. Voor een gezonde leefomgeving is het juist belangrijk dat er groen bijkomt. Daar kun jij zelf aan bijdragen door het planten van boompjes en struiken in jouw tuin.

Met een 'Bosje hier & Bosje daar' pakket doe je iets goeds voor de natuur dichtbij én de natuur verder weg. Je ontvangt een minibos-pakket met inheemse boompjes en struiken voor 3m2 oppervlakte tuin. Voor elk pakket plant het Wereld Natuur Fonds bovendien drie bomen in het Atlantisch Regenwoud in Brazilië. Goed voor de vlinders in jouw tuin én goed voor de jaguar in het regenwoud.

Meer informatie en bestellen: https://bit.ly/32NxxI6

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:50

Sporkehout is giftig toch? Voor de zekerheid doneer ik maar aan het wnf denk ik en pas ik voor deze aankoop.

Wel een leuk initiatief inderdaad!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:07

Ik moet de lijst nog doorlopen maar alles wat niet “past” geef ik weer weg. Ik zag er berk tussenstaan en die had ik nog op mijn wenslijst staan. Hier het lijstje:

Afbeelding

Meidoorn hebben we al hele haag staan en vullen we verder aan. Zelfde met haagbeuk.
Laatst bijgewerkt door biancaaaa op 03-02-22 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:07

Wij gaan bestellen, thanks voor de link!

Gaan wat niet giftig is op een strook zetten voor de paarden en wat wel giftig is langs de bak voor het extra opnemen van vocht.

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:19

biancaaaa schreef:
Ik moet de lijst nog doorlopen maar alles wat niet “past” geef ik weer weg. Ik zag er berk tussenstaan en die had ik nog op mijn wenslijst staan. Hier het lijstje:

[ [url=m/Moceuj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meidoorn hebben we al hele haag staan en vullen we verder aan. Zelfde met haagbeuk.



He wat gek, jij hebt een ander lijstje. Als ik wil bestellen zie ik dit:

Afbeelding

Maargoed, vind het alsnog vrij duur. Hier in de buurt zit een kweker waar ik bosplantsoen per stuk kan bestellen (1,50 per boompje) dus daar ga ik een paar berkjes kopen. Vind het planten van bomen in het regenwoud wel noodzakelijk dus ik doneer wel ;)
Daarom gebruik ik ook Ecosia als browser (even offtopic).

Matheno

Berichten: 7958
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:26

Ik heb hier een immense treurwilg op het natste stuk van het perceel. Als je daar een tak vanaf trekt en in de grond stopt dan wortelt het ook snel. Goedkoper dan boompjes kopen ;-)

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:09


neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:17

Amai, dat moet je ook maar weten!

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:29

Wat een leuk pakket. Ik lees helaas bij de reviews dat de kwaliteit flink tegen valt en veel boompjes niet aanslaan. Dus ik denk dat ik pas, en liever wat boompjes bij de tuinhandel uit het dorp haal.

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:35

Ja wij zitten naast een appel- en perenboomgaard dus hier wordt het ook niet zo gewaardeerd ;)

Matheno schreef:
Ik heb hier een immense treurwilg op het natste stuk van het perceel. Als je daar een tak vanaf trekt en in de grond stopt dan wortelt het ook snel. Goedkoper dan boompjes kopen ;-)


Ik heb alle denkbare wilgensoort al in mn 'bosje', incluis stekken door ze gewoon in de grond te stoppen. Niet bij alle boomsoorten werkt dat helaas.

Overigens is het me nog niet gelukt om onze treurwilg te stekken, maar dat komt misschien door de lage grondwaterstand en mijn gebrek aan watergeefkwaliteiten _O-

MarjanB

Berichten: 16578
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:42

Oh wij zitten ook in zo’n gebied kennelijk! Nooit geweten

Ir111

Berichten: 11999
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:59


Matheno

Berichten: 7958
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:12

SafeHaven schreef:
Overigens is het me nog niet gelukt om onze treurwilg te stekken, maar dat komt misschien door de lage grondwaterstand en mijn gebrek aan watergeefkwaliteiten _O-


Heb je geen vijver?
Als je de tak even een week in de vijver legt dan hebben ze wortels.
Hier doe ik in het voorjaar vaak verschillende wilgentakken in de vijver. Gaat algen tegen.

MarjanB

Berichten: 16578
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:18

Ik heb hier de stokken van de knotwilg in de rand van de sloot gestoken :+ ze zullen het vast gaan doen haha

Lynn_Nikita

Berichten: 25547
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:42

8nnemiek schreef:
Wat een leuk pakket. Ik lees helaas bij de reviews dat de kwaliteit flink tegen valt en veel boompjes niet aanslaan. Dus ik denk dat ik pas, en liever wat boompjes bij de tuinhandel uit het dorp haal.



waar? I zoek ook nog, heb net 25 meter geplaatst maar zoek nog paar dingen

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:54

Matheno schreef:
SafeHaven schreef:
Overigens is het me nog niet gelukt om onze treurwilg te stekken, maar dat komt misschien door de lage grondwaterstand en mijn gebrek aan watergeefkwaliteiten _O-


Heb je geen vijver?
Als je de tak even een week in de vijver legt dan hebben ze wortels.
Hier doe ik in het voorjaar vaak verschillende wilgentakken in de vijver. Gaat algen tegen.


Ik heb een poel, maar die ligt in de paddock dus blijft er weinig over van de takken haha
Ik heb ze in een teil gelegd om te wortelen, maar dan nog moet je naderhand wel water geven.

Dat het algen tegengaat wist ik niet! Heel handige tip. Hoe werkt dat dan?
Laatst bijgewerkt door SafeHaven op 03-02-22 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:23

Haha @Robijntjah ik vind het zo leuk om jouw pp te zien op youtube!

Sowieso leuk om filmpjes te zien van bokkers, alsof je elkaar een beetje beter leert kennen :) misschien deze zomer ipv een kroegentocht een pptocht organiseren, wel inclusief de wijn natuurlijk.

Ir111

Berichten: 11999
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:33

SafeHaven schreef:
Sowieso leuk om filmpjes te zien van bokkers, alsof je elkaar een beetje beter leert kennen :) misschien deze zomer ipv een kroegentocht een pptocht organiseren, wel inclusief de wijn natuurlijk.

Met jou kan ik praten. :')